Prima pagină » Sanatate » Mama si copilul » Dieta vegetariană scade riscul de a naste copii prematuri

Dieta vegetariană scade riscul de a naste copii prematuri

17 apr. 2020, 12:38,
în Sanatate

Dieta vegetariană scade riscul nastere prematura. Ar trebui să urmăm sfaturile părinților noștri atunci când ne gândim să devenim părinți noi înșine, arata un studiu care constată că mancarea vegetariana în mod regulat înainte de sarcină scade riscul unei nașteri premature.

Dereje Gete, de la Universitatea din Queensland, a analizat dietele a aproape 3500 de femei și a descoperit ca un consum mare de morcovi, conopidă, broccoli, dovleac, varză, fasole verde și cartofi, înainte de concepție, au ajutat femeile să duca sarcina pana la final.

„Legumele tradiționale sunt bogate în antioxidanți sau substanțe nutritive antiinflamatorii, care au un rol semnificativ în reducerea riscului rezultatelor adverse la naștere”, a spus Gete.

„Femeile depind de anumiți nutrienți depozitați, precum calciul și fierul, înainte de concepție, care sunt critici pentru dezvoltarea placentei și a țesutului fătului.

„Începerea unei diete mai sănătoase după ce bebelușul a fost conceput poate fi prea târziu, deoarece bebelușii sunt formați complet până la sfârșitul primului trimestru”.

Dieta vegetariană scade riscul nastere prematura

Profesorul Gita Mishra a declarat că studiul a sugerat intervenția dietetică și strategiile de schimbare a comportamentului ar putea fi utile atunci când femeile încep să se gândească să aibă un copil.

„Persoanele născute prematur se confruntă cu un risc mai mare de boli metabolice și cronice la vârsta adultă, precum și o dezvoltare cognitivă slabă și performanțe academice”, a spus profesorul Mishra.

Nașterile premature, care sunt nașteri înainte de 37 de săptămâni de gestație, sunt principala cauză de deces la copiii australieni și afectează 8,5 la sută din nașteri în fiecare an, cifră care este în creștere.

Cercetarea a făcut parte din studiul longitudinal australian privind sănătatea femeilor, un studiu important în curs de desfășurare care cuprinde mai mult de 57.000 de femei care investighează rolul factorilor socio-demografici, biologici, fizici, de mediu și comportamentali asupra sănătății și bunăstării.

Studiul este publicat în American Journal of Clinical Nutrition.

Donație lunară
Donează lunar pentru susținerea jurnalismului de calitate

Plată sigură și protejată
Alătură-te comunității noastre de susținători
Donația ta lunară ne ajută să planificăm și să continuăm să informăm corect și echidistant
Donație singulară
Donează o singură dată pentru susținerea jurnalismului de calitate

Plată sigură și protejată
Contribuția ta face diferența
Ne ajuți să rămânem independenți și să aducem informații de care ai nevoie
Articol recomandat
FOTO Eugen Tomac anunță că ar putea urma scăderi de taxe: „Există zone unde putem face acest lucru!”
Premierul desemnat Eugen Tomac anunță că ar putea urma scăderi de taxe și impozite după ce va fi învestit în funcție. Mai mult decât atât, oficialul nu a exclus posibilitatea unor reduceri fiscale în anumite domenii, dacă acestea nu afectează stabilitatea bugetară a României. Eugen Tomac anunță că ar putea urma scăderi de taxe Premierul […]
Eugen Tomac anunță că ar putea urma scăderi de taxe: „Există zone unde putem face acest lucru!”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
09 iunie 2026
09 iunie 2026