O femeie din Iași a avut parte de o experiență neplăcută după ce a cumpărat un produs alimentar aparent proaspăt, dintr-un supermarket Penny, situat în Lunca Cetățuii. Produsul, o pungă de mozzarella feliată, părea în regulă la raft, dar odată ajunsă acasă și deschisă, surpriza a fost una neplăcută. Brânza era acoperită de un mucegai vizibil, cu pete alb-verzui și un miros alterat.
Situație neplăcută pentru o ieșeancă care a cumpărat mozzarella mucegăită
În ziua de 11 mai 2025, o ieșeancă a plecat de dimineață la cumpărături pentru a realiza prânzul în ziua de duminică. A pus în coș mai multe alimente, printre care și această pungă de mozzarella. Produsul părea intact, sigilat conform, iar termenul de valabilitate era în acord cu eticheta și în limitele normale, acesta urmând să expire pe 25 mai 2025.
„Am mers dimineață la Penny-ul din Lunca Cetățuii, să fac mai multe cumpărături. Printre acestea, am vrut să iau și o pungă de mozzarella feliată, pe care să o folosesc la mâncare. Când am ajuns acasă, am desfăcut punga, ca să o folosesc și să o pun peste orez, și am văzut mucegaiul. Am crezut inițial că, poate, este brânză gorgonzola, dar apoi m-am uitat pe ingrediente și am văzut că nu este. Mucegaiul nu era vizibil decât dacă desfăceai punga”, a povestit S.E., ieșeanca care a achiziționat punga de mozzarella.
Situația ridică semne de întrebare cu privire la modul în care sunt gestionate alimentele perisabile în anumite supermarketuri. Produsele lactate, precum mozzarella, au nevoie de o temperatură controlată constant, iar orice abatere de la această regulă poate accelera degradarea produsului. Mai mult decât atât, reprezintă un pericol real pentru sănătatea consumatorilor.
Un aliment mucegăit a fost găsit în Penny-ul din Lunca Cetățuii
Reporterii BZI au încercat să ia legătura cu reprezentanții Penny-ului din Lunca Cetățuii. Aceștia nu au putut fi contactați pentru un punct de vedere în decursul zilei de duminică, 11 mai 2025, deoarece numărul afișat public era închis. Având în vedere gravitatea situației semnalate de clientă, ar fi necesar ca reprezentanții unității comerciale să ofere un răspuns oficial cât mai curând, pentru a clarifica circumstanțele în care produsul alterat a ajuns la raft și pentru a prezenta eventualele măsuri luate în scopul prevenirii unor cazuri similare.
O situație asemănătoare a avut loc la un Kaufland din Iași, acolo unde un ieșean, care era client fidel al magazinului din Alexandru Cel Bun, a vrut să cumpere câteva lămâi. Când s-a apropiat de raft, a văzut că lămâile de deasupra erau alterate. Acesta le-a atras atenția angajaților din magazin, dar ei l-au ignorat. În urma incidentului, ieșeanul a hotărât să părăsească magazinul și să meargă în alt supermarket.
Și mezeluri au fost achiziționate de ieșeni din supermarketul Kaufland, iar acestea erau stricate. Salamul vienez, pe care a dorit să-l cumpere un ieșean, era expus pe raftul de promoții și era ambalat în vid. Când s-a uitat mai atent la salam, ieșeanul a observat pete de mucegai pe el, chiar dacă produsul urma să expire la luni distanță.
O ieșeancă a cumpărat o pungă cu mozzarella mucegăită din Penny-ul din Lunca Cetățuii. Când a ajuns acasă, aceasta a desfăcut punga și a observat că brânza era alterată și avea un miros neplăcut.
De cand branza romanilor se numeste mozarella? Eu cred ca era un sortiment nou de Camembert combinat cu mozarella. Pofta buna tovarai cosmopoliti.