Proiectul Erasmus+ ,,Colaborare inter-curriculară pentru îmbunătățirea abilităților financiare ale elevilor, folosind jocuri” – FINGO, implementat împreună cu parteneri din Lituania, Spania, Italia, România, Cipru și Turcia, a încheiat activitățile planificate pentru primul an. S-au desfășurat întâlniri de organizare la Liceul Tehnologic Special „Vasile Pavelcu” Iași, România, de management la Konya Il Milli Eğitim Müdürlüğü Iletişim, Turcia, precum și o activitate de predare-învățare-formare, realizată de organizația „Citizens in Power” Nicosia, Cipru, unde au fost pilotate cele șapte module din cadrul produsului final, „Financial literacy skills using games”, conținutul curriculumului elaborat fiind testat internațional în activitatea practică
Fiecare partener a organizat pilotarea locală cu specialiști interesați. În urma pilotării produselor proiectului, cu un semnificativ caracter ludic și vizual, „Competențe de educație financiară, folosind jocuri – curriculum de formare pentru elevii cu nevoi speciale” și „Competențe de educație financiară, folosind jocuri pentru elevii cu nevoi speciale – materiale de instruire” au fost îmbunătățite și pot fi consultate în formă finală pe website-ul proiectului, dar și pe website-urile organizațiilor partenerilor.
În această perioadă, partenerii elaborează un manual cu cele mai bune practici și povești despre managementul financiar personal de succes pentru elevii cu nevoi speciale. Poveștile practicilor de succes și ale persoanelor cu dizabilități vor fi colectate din mass-media, iar în acest fel vor fi utilizate exemplele oferite de personalități din diferite domenii. Fiecare partener propune trei povești care implică persoane tipice și cu nevoi speciale, care vor fi prezentate într-o manieră vizuală, atractivă și creativă, produsul având și un rol motivațional pentru cititori.
Educația financiară a elevilor cu dizabilități, prin intermediul jocurilor
Grupul țintă al proiectului este reprezentat de cadrele didactice și elevii cu deficiențe de auz și alte dizabilități. Această categorie de elevi are nevoie de abordări diferite de învățare, creative, vizuale, bazate pe experiențe și orientate spre practică.
Astfel, prin intermediul jocurilor interactive și al prezentărilor mai puțin teoretice și mai mult îndreptate spre poveste, participanții vor putea înțelege mai ușor anumite detalii legate de anumiți factori din domeniul economiei.
„Au fost prezentate și discutate situația produselor proiectului PR1, PR2, «Financial literacy skills using games», privind curriculumul adaptat pentru educație financiară și conținuturile acestuia, modificări necesare, traducerea și stabilirea modalității de lucru pentru PR3, privind realizarea materialului «Best practices and stories collection of successful personal financial management for special needs students», transmit reprezentanții proiectului FINGO.
Obiectivele proiectului
:format(webp)/https://bzi.ro/wp-content/uploads/2022/11/dec-isj-2.jpg)
Programul Erasmus+ a încheiat activitățile planificate pentru primul an
FINGO este un proiect prin care se dorește crearea de cunoștințe, abilități și instrumente utile, prin dezvoltarea celor mai bune practici și prezentarea pentru aproximativ 12.000 de elevi a colecției de povești de management financiar personal de succes, atelierelor și ghidurilor pentru expoziții de fotografii pentru financiar și abilități antreprenoriale bazate pe tehnici de simulare a cazurilor reale.
Un obiectiv important ar fi și creșterea gradului de conștientizare, creșterea competențelor și echiparea a 10.000 de profesori și educatori din școlile de învățământ special și mixt, oferindu-le o metodologie creativă, eficientă, transversală, bazată pe joc în abilitățile de alfabetizare financiară, constând într-un pachet de instruire – curriculum și materiale de instruire, bune practici și colecție de povești despre management financiar personal de succes.
Educația financiară a elevilor cu dizabilități, prin intermediul jocurilor, este un alt mod prin care cei ce se conectează mai greu la modalitățile clasice de învățare pot înțelege mai clar factorii teoretici din domeniu.