Prima pagină » Eveniment-Social » Elevii din Iași apelează la psiholog pentru rezolvarea conflictelor, prevenirea agresivității. Anca Hardulea: „Facem eforturi pentru a le oferi sprijinul de care au nevoie”

Elevii din Iași apelează la psiholog pentru rezolvarea conflictelor, prevenirea agresivității. Anca Hardulea: „Facem eforturi pentru a le oferi sprijinul de care au nevoie”

21 ian. 2025, 02:00, 3 ,
Iulia MARIA în Eveniment-Social

Un studiu realizat de Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE) Iași, în perioada octombrie – noiembrie 2024, dezvăluie problemele pe care elevii din Iași le prezintă la cabinetele psihologilor din școli

Problemele pe care le prezintă elevii din Iași psihologilor din școli

Analiza, care a avut la bază un grup țintă de 7.223 de elevi, arată că aproximativ 23% dintre respondenți solicită sprijin psihopedagogic pentru o paletă largă de dificultăți, printre care se numără dezvoltarea încrederii în sine, controlul stresului și gestionarea conflictelor; obținerea unor rezultate mai bune la teste și însușirea unor tehnici de învățare eficientă și luarea deciziilor importante, autocunoașterea și alegerea carierei potrivite.

„O analiză asupra nevoilor de consiliere, derulată de Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Iași, în perioada octombrie – noiembrie 2024, la nivelul județului Iași, pe un grup țintă de 7.223 elevi, a evidențiat faptul că circa 23% dintre elevii respondenți solicită sprijin psihopedagogic în probleme de: dezvoltare a încrederii în sine, controlul stresului, rezolvarea conflictelor, obţinerea unor rezultate mai bune la teste, evaluări, dar şi nevoia însuşirii şi dezvoltării tehnicilor de învăţare eficientă, alegerea oportună a carierei, luarea deciziilor sau nevoia de autocunoaștere”, a declarat Anca Hardulea, director Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE) Iași.

Elevii au detaliat aceste nevoi, indicând și alte aspecte care le îngreunează parcursul educațional. Printre acestea se numără traumele din trecut, gestionarea furiei, anxietatea, frica de eșec sau de anumite evenimente, bullyingul, sentimentul de excludere socială, dependența de tehnologie și problemele de relaționare cu părinții ori colegii. O atenție sporită este cerută și pentru situații complexe precum gestionarea schimbărilor familiale (decesul părinților, adopție, plasament) sau traiul într-o familie disfuncțională.

„Elevii au nuanțat problematica surprinsă de instrumentul de cercetare cu o serie de alte aspecte pentru care reclamă sprijin: traume din trecut, gestionarea stresului şi a furiei, anxietatea, teama de eşec, frica de anumite evenimente, bullying, relaţionare în grupul de prieteni sau colegi, sentimentul de excluziune socială, dependenţa de tehnologie, opţiunea realistă a traseului şcolar şi de carieră, probleme de natură familială, relaţionarea cu părinţii, gestionarea schimbărilor survenite la nivelul situaţiilor civile (decesul părinţilor, copil în plasament, în adopţie etc.), gestionarea relaţionării în familia disfuncţională ș.a.”, a explicat Anca Hardulea, director Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE) Iași.

Bullyingul, o problemă moderată, dar persistentă, în școli

Problema bullyingului, deși în scădere, continuă să fie raportată de elevi, părinți și cadrele didactice, mai ales în contextul relaționării dintre colegi. Deși nivelul agresivității este considerat moderat, prevenirea acestor comportamente și educarea elevilor în spiritul rezolvării pașnice a conflictelor rămân priorități pentru consilierii școlari și profesorii diriginți.

„În contextul vieții școlare, relaționarea în grupul de prieteni, rezolvarea conflictelor, prevenirea agresivității rămân printre problematicile evidențiate – e drept, cu un nivel moderat – de către toate categoriile de beneficiari (elevi, părinți și profesori), și tocmai de aceea rămân în atenția profesorilor-consilieri școlari și a profesorilor diriginți și impun intervenții pe termen mediu, adaptate realității școlare”, subliniază Anca Hardulea, director Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE) Iași.

Începând cu 2023, județul Iași a beneficiat de 50 de posturi noi pentru profesori-consilieri școlari, repartizate în funcție de densitatea populației școlare și de nevoile din mediul rural. În 2025, echipa CJRAE Iași s-a extins cu 25 de profesori-logopezi, o creștere semnificativă în domeniul serviciilor psihopedagogice. Cu toate acestea, nevoile complexe ale elevilor și transformările continue din mediul educațional evidențiază importanța completării echipelor de specialiști psihopedagogi în toate unitățile școlare.

„Începând cu anul 2023, județul Iași a beneficiat de 50 de posturi noi de profesori-consilieri școlari, în repartizarea cărora s-a ținut cont de diferențele de densitate a populației școlare și de nevoia acoperirii cu servicii psihopedagogice a unităților școlare din mediul rural. Începând din acest an, 2025, CJRAE Iași își mărește echipa cu 25 de profesori-logopezi, conturând astfel o creștere semnificativă la nivelul serviciilor psihopedagogice oferite. Dată fiind problematica extrem de complexă cu care mediul școlar se confruntă, dinamica transformărilor la care asistăm, vulnerabilitățile specifice vârstelor, rămâne o prioritate construirea sau, în unele cazuri, completarea echipelor de specialiști psihopedagogi de la nivelul fiecărei școli. În concluzie, sănătatea emoțională și dezvoltarea armonioasă a elevilor din județul Iași rămân priorități asumate de autoritățile educaționale, care continuă să facă eforturi pentru a le oferi sprijinul de care au nevoie”, a spus Anca Hardulea, director Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE) Iași.

Sănătatea emoțională și dezvoltarea personală a elevilor din județul Iași, care se prezintă la psihologii din școli, rămân priorități asumate de autoritățile educaționale, ce continuă să facă eforturi pentru a le oferi sprijinul de care au nevoie.

Comentarii
  • psihologii din scoli pe unde sunt??? ei raspund doar daca solicita elevul??? psihologii din scoli ar trebui sa aiba in evidenta toti elevii , sa stie despre ei, despre situatia lor de acasa , si sa le ofere suport,…Chestiunile astea ca ” raman in atentia profesorilor consilieri…” astea is limbajul de lemn , nefolositor deloc ,

    • PSIHOLOGIA PLII

      Psiholoagele astea menopauzate sunt doar femei proaste, fara experienta de viata reala, care se baga in seama ca sa se afle in treaba. Ele nu fac decat sa complice lucrurile cu kkturile lor.
      Problema cu violenta in scoli se rezolva FOARTE SIMPLU: pui camere de luat vederi peste tot si exmatriculezi pe copiii jegosi carora le place sa-i loveasca pe altii. Nu stai sa-ti pierzi timpul cu un kkt de copil violent. Il exmatriculezi SI PUNCT. Ma pish pe el si pe problemele lui. La scoala te duci sa inveti si sa te conformezi. E simplu. Problema e ca toate p*zdele astea proaste au preluat controlul in invatamant si din cauza lor nu mai avem disciplina. Multe probleme s-ar rezolva daca mucosii violenti de 14-15 ani ar fi trimisi la scoala de corectie unde sa-si ia pumni in gura si coate in stomac ca sa vada si ei ce inseamna sa te loveasca cineva.

  • Unde sunteti consilierilor scolari???? elevi agresivi, omoara animale, maltrateaza animale,,,, cunoasteti aceste compoprtamente agresive la ce pot duce ?!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
14 februarie 2025
14 februarie 2025