Probele de competențe lingvistice la limbile moderne, din cadrul examenului de Bacalaureat 2025, continuă astăzi, 3 februarie, și se vor desfășura până pe 5 februarie. Elevii de clasa a XII-a și a XIII-a susțin astăzi proba orală și cea scrisă la limbi străine, conform procedurilor stabilite de Ministerul Educației
De astăzi până pe 5 februarie, elevii din Iași susțin a doua probă a competențelor la Bacalaureat 2025
Conform regulilor impuse, elevii care susțin proba orală nu pot schimba biletul extras. În schimb, la proba scrisă, care testează atât înțelegerea textului, cât și redactarea unui răspuns argumentativ, aceștia au la dispoziție două ore. În plus, proba de înțelegere a unui document audio durează 20 de minute.
Aceasta este a doua etapă a examenului de Bacalaureat 2025, după ce, săptămâna trecută, între 27 și 29 ianuarie, elevii au susținut proba orală la limba română, iar cei care studiază în limbile minorităților au susținut evaluarea competențelor lingvistice la limba maternă între 29 și 31 ianuarie.
Următoarea etapă a examenului național va avea loc între 5 și 7 februarie, când elevii vor susține proba de competențe digitale.
Ce impresii au avut elevii din Iași după prima probă?
După prima probă de evaluare a competențelor, susținută săptămâna trecută, elevii din Iași s-au declarat, în mare parte, mulțumiți. Mulți dintre ei au mărturisit că subiectele au fost accesibile, iar atmosfera din săli a fost una relaxantă, ceea ce i-a ajutat să își gestioneze emoțiile mai bine.
Andrian Bilon, elev în clasa a XII-a la un liceu din Iași, a fost printre primii care au susținut proba de comunicare orală în limba română. Acesta a recunoscut că la început a avut emoții, dar a reușit să își recapete rapid încrederea după ce a văzut subiectul primit.
„Fiind printre primii, nu știam la ce să mă aștept, dar, după ce am văzut că mi-a picat un subiect destul de ușor, mi-au trecut toate emoțiile. A fost foarte bine! Mie mi-a picat un bilet simplu, în care trebuia să-mi exprim opinia despre valoarea timpului petrecut cu prietenii. Apoi au urmat câteva întrebări suplimentare, de exemplu, la ce facultate intenționez să dau sau dacă am prieteni, cum mă înțeleg cu ei. Totul a decurs foarte bine, chiar nu mă așteptam”, a spus Andrian Bilon.
Și Matei Oancea, coleg de clasă cu Andrian, a avut o experiență pozitivă.
„La început am avut emoții, deoarece colegii intrau și ieșeau pe bandă rulantă, adică intra unul și imediat ieșea altul, dar emoțiile mi-au trecut rapid. Eu n-am stat nici măcar trei minute. Subiectul a fost puțin ciudat, în sensul că trebuia să discut despre importanța gramaticii pornind de la o lucrare de doctorat. Am răspuns cum am știut iar cred că m-am descurcat bine. Per total, mi s-a părut o experiență foarte ok”, a explicat Matei Oancea.
Delia Maftei, elevă la Liceul de Informatică „Grigore C. Moisil”, a fost încântată de biletul pe care l-a primit.
„Mi-a plăcut mult subiectul, mi-a dat ocazia să îmi exprim ideile clar și să fiu creativă. A fost foarte bine”, spune Delia Maftei.
Majoritatea elevilor au apreciat modul în care a fost organizată proba și au spus că atmosfera a fost una prietenoasă. De asemenea, supravegherea video și prezența profesorilor evaluatori au asigurat desfășurarea corectă a examenului.
În perioada următoare, elevii își vor continua testările în cadrul Bacalaureatului 2025, iar cei mai mulți dintre ei speră ca și următoarele probe să fie la fel de accesibile.