Titlurile zilei

Este unul dintre cele mai mari pericole, pentru elevi, din școlile și liceele din Iași, în plină pandemie de COVID-19! Iată ce trebuie făcut, urgent, de către părinți și specialiști pentru a se interveni

Publicat: 24 feb. 2021
lev supărat, care stă singur într-o cameră întunecată și plânge
Pe fondul pandemiei, din ce în cei mai mulți copii și adolescenți au probleme mentale și stări emoționale negative. Tinerii au nevoie, pentru a păși în siguranță și pentru a-și găsi echilibrul, de suportul adulților din jurul lor. Această nevoie este accentuată în această perioadă complicată pe care o trăim. Chiar dacă, cel mai adesea, ei nu cer sprijinul adultului, pot fi copleșiți de o avalanșă de emoții, unele justificate de context, ca de exemplu frica

În plină pandemie de COVID-19, un pericol uriaș pentru elevi se află în toate școlile și liceele din Iași. Astfel, din ce în ce mai mulți copii și adolescenți au probleme mentale și stări emoționale negative. Aceștia au nevoie, pentru a păși în siguranță și pentru a-și găsi echilibrul, de suportul adulților din jurul lor

Pe fondul pandemiei de COVID-19, un pericol uriaș pentru elevi se află în toate școlile și liceele din Iași. Astfel, din ce în cei mai mulți copiii și adolescenți au probleme mentale și stări emoționale negative. Aceștia au nevoie, pentru a păși în siguranță și pentru a-și găsi echilibrul, de suportul adulților din jurul lor. Totul este accentuat în această perioadă complicată sanitară și psihologică. Chiar dacă, cel mai adesea, ei nu cer sprijinul adultului, pot fi copleșiți de o avalanșă de emoții, unele justificate de context, ca de exemplu frica. Iată ce trebuie făcut, urgent, de către părinți și specialiști pentru a se interveni! Deja, din ce în ce mai multe cazuri au apărut.

„Asta ne determină să evităm pe cât posibil contactele sociale și să ne protejăm, atât pe noi, cât și pe ceilalți și să dăm dovadă de responsabilitate, spirit civic și empatie, iar altele ca rod al minții noastre, spre exemplu anxietatea, adică: grijile, stresul, tensiunea, nervozitatea, panica, angoasa, acele interminabile scenarii și probabilități concretizate în acel «dar dacă», ce apare constant în mintea noastră, mai ales în aceste situații când simțim că tot ce avem mai de preț e pus în pericol… cu alte cuvinte, anxietatea apare ca fiind o stare accentuată de neliniște, în care așteptăm să se întâmple ceva rău și simțim că nu ne mai aflăm în siguranță”, a punctat Anca Hardulea, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE) Iași.

Părinții sau profesorii se întrebă cum îi putem ajuta să-și descopere logica interioară a emoțiilor și să se simtă confortabil cu propriile trăiri

Părinții sau profesorii se întreabă cum îi putem ajuta să-și descopere logica interioară a emoțiilor și să se simtă confortabil cu propriile trăiri, cum să le gestioneze.

„Cum să se adapteze la schimbare sau cum să-și re-creeze micro-universul personal. Este normal să experimenteze aceste frici, ele au rolul lor funcțional în a conserva viața; ceea ce nu e normal este să lăsăm anxietatea să ne controleze viața, să ne perturbe funcționarea noastră fizică și psihică, să ne acapareze până la un nivel în care să nu mai fim funcționali, să producă disconfort și panică; o anumită doză de anxietate poate fi utilă și chiar indicată, cu toții am experimentat-o la diferite nivele; ceea ce face diferența este conștientizarea și controlul ei. Ce stă în puterea noastră să facem? Să selectăm doar acele informații din mass-media sau rețelele de socializare care considerăm că ne pot fi de folos în aceste momente; expunerea excesivă la mesajele mass-media crește anxietatea”, a comentat Anca Hardulea.

Cea mai bună modalitate de a ne depăși temerile este să ne confruntăm cu ele

În acest sens, cei de la CJRAE oferă consultanță părinților și copiilor pentru a avea sprijin profesionist și a trece peste starea gravă de fapt.

Cea mai bună modalitate de a ne depăși temerile este să ne confruntăm cu ele. Să enumerăm toate temerile pe care le simțim și le validăm ca fiind autentice și justificate în contextul dat; cea mai bună modalitate de a ne depăși temerile este să ne confruntăm cu ele punându-ne întrebări de genul: Care e cel mai rău lucru care se poate întâmpla? Ce aș putea face, dacă se întâmplă? Căutând soluții, creștem nivelul de control, fapt care reduce anxietatea; după ce înfruntăm, mental, răul cel mai mare, apare liniștea; Să ne axăm pe ceea ce stă în puterea noastră să facem; sunt și lucruri care nu țin de controlul nostru, canalizându-ne pe ele, creștem anxietatea.

Să ne canalizăm eforturile și energia spre toate lucrurile asupra cărora avem control; stă în puterea noastră să controlăm ce gândim, felul în care ne comportăm. Să ne implicăm în orice activitate care ne aduce echilibrul și starea de bine”, a concluzionat Anca Hardulea, director CJRAE.





Comentarii
  • In scoli nu exista niciun pericol, se pare ca pericolul este acasa, singuratatea din familie și lipsa de comunicare dintre copii si parinti, sunt cauzele acestor derapaje emotionale. De teama sa nu se imbolneveasca adultii, copiii au fost tinuti in casa, departe de scoala (ca mediu pentru socializare, pentru exersarea abilitatilor de viata) și, in felul acesta, au dezvoltat emotii negative. O alta cauza este ”paranoia” indusa de media, promovarea excesiva a pericolelor cu care se confrunta cei care ies din casa, a determinat temeri , frici și atitudini de respingere fata de alte persoane. Nu doar copiii se confrunta cu astfel de stari, ci si adultii si mai ales batranii. Lasați copiii sa iasa din casa, ei oricum au iesit in parc cu prietenii de joaca, la plimbare, le-a lipsit in perioada pandemiei tot ce inseamna activitati organizate si coordonate, in concordanta cu varsta lor. Scoala asigura o dezvoltare adecvata, specifica varstei, cu sarcini graduale. De la prea mult stat degeaba, de atat dialog interior, copiii o iua razna….

  • Sase-sapte ore pe zi online, plus alte ore pentru efectuarea temelor? Si ora 50 min? Pentru un copil…este enorm! Si pentru un adult e mult dar pentru un copil…Sigur, se poate face un astfel de invatamant dar unele ore nu se preteaza la online si durata este prea mare. Cum sa dai unui copil de gimnaziu referat la ora de sport? Astfel de ore incarca programul, sunt ore care se fac in aer liber. Da, sportul este cel mai bun medicament, dar nu prin compuneri!

Adauga un comentariu