@ La Finantele iesene a fost blocat un contract ce viza asigurarea combustibilului pentru trei puncte vamale din regiune @ Un avocat a reusit sa stopeze procedura, dupa ce a acuzat ca masurile din caietul de sarcini sunt restrictive @ Batalia se da pentru 250 de mii de euro @ „Daca pretul scade, institutia este in pierdere. Acolo sunt niste persoane slab pregatite care au facut caietul de sarcini”, a precizat avocatul @ Reprezentantii DGRFP nu se pronunta pana la decizia autoritatilor abilitate
Scandal la Fianantele iesene pentru un contract de 250 de mii de euro. La mijlocul lunii trecute, Directia Generala Regionala a Finantelor Publice (
DGRFP)
Iasi a publicat un anunt prin care operatorii economici sunt invitati sa vina cu oferte privind furnizarea de
combustibil necesar incalzirii punctelor vamale Albita (Vaslui), Sculeni (Iasi) si Stinca (Botosani).
Depunerea ofertelor financiare era programata pentru data de 10 aprilie. Dar, procedura a fost suspendata, deoarece a fost formulata o contestatie la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC). Actiunea a fost formulata de societatea Almatar Trans SRL din Buzau, patronata de Sorin Sava Tarara, fost politist si actual avocat in Baroul Prahova. Contactat de BZI, avocatul a precizat ca a formulat contestatia deoarece conditiile din caietul de sarcini sunt restrictive.
„Daca institutia imi cere un pret fix si peste cateva luni pretul creste, eu reziliez contractul pentru ca nu pot sa aduc la acel pret. Previziunile sunt ca preturile vor scadea. Daca pretul scade, institutia este in pierdere, deoarce imi plateste la pretul fix. Acolo sunt niste persoane slab pregatite care au facut caietul de sarcini. Noi am castigat in proportie de 90 la suta contestatiile, deci nu asta este ocupatia noastra. Noi ne luptam peste tot cu aceste situatii. Autoritatea contractanta ne-a solicitat si un aviz din partea producatorului, dar acest aspect este interzis din 2011 de Autoritatea Nationala a Achizitiilor Publice. (actualmente ANRMAP -n.r) Eu nu mai sunt politist din anul 2001, acum sunt patronul si avocatul societatii”, a declarat Tarara.
In replica, reprezentantii DGRFP nu au comentat acuzatiile avocatului. „CNSC se va pronunta cu privire la aceasta speta. Nu fac alte comentarii”, a precizat Dan Nechifor, director Servicii interne in cadrul DGRFP Iasi.
Au mai fost doua firme
La licitatie au mai participat doua societati din Bacau si din Prahova, Alesoil SRL si Allied Green Co SRL. „Cu cei de la Allied am avut o serie de conflicte. Ei veneau cu preturi mici, dar calitate inferioara. Ne-au reclamat de vreo patru, cinci ori”, a mai spus Sorin Tarara. Deocamdata, licitatia este blocata, urmand ca dupa solutionarea contestatiei sa fie luata decizia in ceea ce priveste contractul de furnizare a combustibilului. In 2017, Almatar Trans apare la CNSC cu doua contestatii la autoritatile din Suceava, in timp ce in 2016, actiunile sunt nenumarate in localitati ca Harghita, Cluj ori Constanta.
Cifra de afaceri de milioane de euro
Conform datelor financiare recente, societatea administrata de avocatul contestat a inregistrat in 2015 o cifra de afaceri de 61,5 milioane lei, aproximativ 14 milioane de euro. Profitul a fost de aproxiamtiv 1 milion de euro, cu un numar 37 de angajati. Obiectul de activitate al societatii este fabricarea produselor obtinute din prelucrarea titeiului. Societatea este administrata de Sorin Sava Tarara, alaturi de sotia sa, Magdalena Cristina Tarara. Administratorul a precizat ca are la Iasi un reprezentant zonal si mai multe puncte de lucru in tara.
Ce trebuia sa faca prin contract
Conform contractului, firma care castiga licitatia trebuia sa asigure combustibil pentru functionarea celor trei puncte de lucru vamale, pe o perioada de doi ani. Mai precis, combustibilul ar urma sa fie folosit pentru
incalzire si preparat apa calda, utilizat pentru functionarea centralelor termice. Pentru
Albita necesarul minim este de 200 de tone de CLU tip 3 (combustibil lichid usor), iar pentru
Sculeni si
Stinca, necesarul este de 138 mii de litri.
„Receptia cantitativa si calitativa a produsului livrat se va efectua la sediul biroului vamal prin participarea reprezentantilor ambelor parti, rezultatul acesteia fiind consemnat în procese-verbale semnate de persoanele participante la efectuarea acesteia. Receptia se va face în prezenta transportatorului care are obligatia sa prezinte urmatoarele documente: aviz de însotire a marfii, certificat de origine a produsului, buletin de analiza din care sa rezulte caracteristicile tehnice ale produsului si certificatul de calibrare a cisternei cu care se transporta produsul, avizat de metrologie”, se arata in caietul de sarcini intocmit de DGRFP.