Platforma de socializare Facebook are o nouă opțiune. Facebook Rooms oferă posibilitatea utilizatorilor de a intra în conferinţe virtuale cu prietenii. Astfel, Rooms concurează cu aplicaţia Zoom. Nu există o limită de timp, însă există o limită cu privire la numărul participanţilor: 50 de persoane.
Ce este Facebook Rooms
Facebook Rooms este noua opţiune adusă recent de platforma de socializare. Acest update vine în ajutorul celor care sunt nevoiţi să-şi limiteze întâlnirile faţă-n faţă cu prietenii. Prin intermediul acestei opţiuni poţi crea conferinţe virtuale cu prietenii. Nu exista o limită de timp, cum se întâmpla cu aplicaţia Zoom, însă numărul participanţilor poate ajunge la maximum 50 într-o „cameră”.
Facebook Rooms în acest moment concurează cu Zoom, Skype, Google Meet şi Microsoft Teams. Rooms este prezent în unele ţări de aproximativ o lună de zile, însă în România a ajuns recent.
Mark Zuckerberg, CEO-ul Facebook, a creat această opţiune în urmă mai multor plângeri şi probleme de securitate ale serviciului Zoom.
Beneficiul suprem consta în faptul că poţi intra într-o conferinţă fără să ai cont de Facebook. Pentru a putea participa la astfel de conferinţe este necesar doar un link aferent trimis de un prieten. Conferinţa poate fi creată atât de pe un desktop, cât şi de pe gadget-urile mobile, atât de pe aplicaţia Messenger sau de pe Facebook.
Cum poţi crea o conferinţă
Pentru a crea o conferinţă este necesară parcurgerea unor paşi foarte simpli
1. Deschizi aplicaţia Messenger;
2. Apeşi butonul ”People” din partea dreaptă a ecranului;
3. Apeşi ”Create a Room” şi alegi cu ce prieteni vrei să comunici;
4. Pentru a invita un prieten care nu are cont Facebook, îi trimiţi link-ul aferent conferinţei. De asemenea, poţi da share conferinţei tale în News Feed sau pe grupurile din care faci parte.
Alte update-uri făcute de Facebook
În contextul pandemiei COVID-19, gigantul Facebook a introdus o nouă reacție, „care react”, tradusă în limba română ca și „grijă” pentru a-și arăta susținerea către utilizatori săi cât și pentru situația actuală de pe glob.
Noul emoji „grijă”, tradus în engleză în „react”, reprezintă atotcunoscuta față emoji ce îmbrățișează o inimă roșie la atingerea butonului.
În plus, mai dispunem de o nouă reacție disponobilă pentru Facebook Messenger și anume o inimă roșie vibrând. Noile reacții vin în completarea celor vechi deja existenţe: „like”, „love”, „haha”, „wow”, „sad”, „angry”. Întrebat despre permanența noilor reacții „grijă” pentru Facebook și „inimă roșie” pentru Messenger, Alexandru Voica a declarat că acestea nu vor avea caracter permanent, ci au fost lansate pentru a-și arăta suportul situației actuale. După ce va trece pandemia, utilizatorii vor reveni la vechile reacții deja consacrate, 6 la număr.
O nouă reacție denumită „floare” publicată de ziua Mamei
Nu este prima dată când Facebook ne prezintă reacții și emoji-uri noi. În luna Mai, anul 2016, gigantul american a introdus un emoji temporar de tip „floare” menit să fie folosit pentru felicitările de „Ziua internațională a Mamei”. Acesta ulterior a fost scos și introdus din nou în luna Mai, anul 2017.