Prima pagină » Economic Local » Flaviu Manea, preşedintele Asociaţiei „Moldova Vrea Autostradă”, despre traficul din Podu Iloaiei. „Soluția cea mai bună, acolo, va fi tot autostrada. Întregul tronson, până la Pașcani, va fi gata în vreo 3-4 ani”
Flaviu Manea, preşedintele Asociaţiei „Moldova Vrea Autostradă”, despre traficul din Podu Iloaiei. „Soluția cea mai bună, acolo, va fi tot autostrada. Întregul tronson, până la Pașcani, va fi gata în vreo 3-4 ani”

Flaviu Manea, preşedintele Asociaţiei „Moldova Vrea Autostradă”, despre traficul din Podu Iloaiei. „Soluția cea mai bună, acolo, va fi tot autostrada. Întregul tronson, până la Pașcani, va fi gata în vreo 3-4 ani”

30 apr. 2025, 02:00, 3 ,
Raluca COSTIN în Economic Local

Problema cozilor interminabile din traficul de la intrarea în Iași, respectiv Lețcani – Podu Iloaiei, ar putea fi rezolvată de autostrada A8, potrivit lui Flaviu Manea, preşedintele Asociaţiei „Moldova Vrea Autostradă”. Acesta estimează că traseul din A8, de pe teritoriul județului Iași, ar putea fi finalizat în 3-4 ani.

Șoferii ar putea scăpa de problema ambuteiajelor din trafic, de la ieșirea din Iași, până la Podu Iloaiei, imediat ce se va finaliza tronsonul din autostrada A8, din județul Iași, de la Moțca – Lețcani până la podul de la Prut, de la Ungheni. Potrivit lui Flaviu Manea, preşedintele Asociaţiei „Moldova Vrea Autostradă”, sectorul acesta este prioritizat în caietul de sarcini publicat în cadrul licitației, iar traseul ar putea fi finalizat în 3-4 ani. BZI a arătat în nenumărate rânduri că șoferii așteaptă în traficul de la Podu Iloaiei și o oră și 20 de minute, mai ales în weekenduri sau în perioadele când se întorc din vacanță. Șoferii s-au plâns și de faptul că semaforul de la intrarea în comuna Erbiceni, care trebuia să rezolve problema traficului din acea zonă, mai mult încurcă traficul și se creează ambuteiaje pe 4-5 kilometri.

Flaviu Manea, preşedintele Asociaţiei „Moldova Vrea Autostradă”: „S-au implementat diverse măsuri în această zonă, dar nu cred că au ajutat”

Iașul ar putea scăpa de problema ambuteiajelor din traficul de la ieșirea din oraș, până în Podu Iloaiei, dacă va fi construită autostrada A8, denumită Autostrada Unirii, de la Ungheni la Târgu-Mureș.

„La noi este problema de la Podu Iloaiei, unde este un ambuteiaj continuu. În condițiile în care s-au implementat diverse măsuri în această zonă, nu cred că au ajutat la soluționarea problemelor din trafic, dar și de timp, pe care îl faci în tranzit, pentru că durează zeci de minute acest tranzit. Soluția cea mai bună acolo va fi tot autostrada. Ideea este că beneficiarul acestor lucrări, respectiv Guvernul, prin Ministerul Transporturilor, a prioritizat anumite tronsoane. De exemplu, centura Podu Iloaiei, acel sector de autostradă care va ajuta la degrevarea traficului din Podu Iloaiei, este prioritizat prin caietul de sarcini. Deci, ofertanții la licitație primesc punctaj suplimentar pentru asta. Tot tronsonul de la Iași și Ungheni, până la Moțca, unde se face joncțiunea cu A7, către Târgu-Mureș, este în licitație. Suntem suficient de maturi acum să avem o predictibilitate privind finalizarea autostrăzii. Ca timp, întregul tronson până la Pașcani va fi gata în vreo 3-4 ani, dar vom avea bucățele pe care vom circula și mai devreme. Sper eu că se va înțelege problema de la Podu Iloaiei, pentru că toate asociațiile fac presiuni pentru a se rezolva cât mai repede această situație. Circulăm, în 2030, pe A8, până la Pașcani, zic eu, într-un scenariu realist, deci se rezolvă și problema de la Podu Iloaiei”, susține Flaviu Manea, preşedintele Asociaţiei „Moldova Vrea Autostradă”.

Tronsonul din județul Iași, din autostrada A8, are 91 de kilometri

Pe teritoriul județului Iași, traseul A8 a fost împărțit în trei loturi: Moțca – Târgu Frumos, în faza de licitație, cu termen de depunere a ofertelor astăzi, 30 aprilie; Târgu Frumos – Lețcani, de asemenea, în faza depunerii ofertelor, dar cu procedura deja contestată, și, în final, Lețcani – Ungheni, la podul de la Prut. Acest lot este mai scump decât celelalte două la un loc și a fost împărțit în trei segmente. Toate trei se află acum în faza premergătoare lansării licitației, respectiv în stadiul verificării documentației la Agenția Națională pentru Achiziții Publice. Autostrada A8 va avea o lungime de 91 km în județul Iași și va traversa teritoriul următoarelor localități: Pașcani, Tg. Frumos, Podu Iloaiei, Moțca, Miroslovești, Stolniceni-Prăjescu, Heleșteni, Costești, Ion Neculce, Bălțați, Erbiceni, Dumești, Lețcani, Miroslava, Rediu, Popricani, Victoria, Aroneanu, Ungheni și Golăiești.

Flaviu Manea: „La A7 se observă deja că lucrurile au mers într-un ritm spectaculos”

În ceea ce privește autostrada A7 – de la Ploiești, la Siret –, lucrările se desfășoară conform planului.

„Dacă vorbim de A7, se observă deja că lucrurile au mers într-un ritm spectaculos. Pe A7 putem circula pe anumite tronsoane; de exemplu, se dă drumul pe segmente și se analizează situația pentru fiecare din aceste segmente. Dacă vorbim de A7, de exemplu, prioritară este centura Adjudului. Acum, Umbrărescu (n.r. – Dorinel Umbrărescu, proprietar Spedision UMB, constructorul care lucrează la A7) este concentrat la lucrările pe acel segment. Există o presiune ca lucrările să fie gata până în 2026. Noi, ca asociație, respectiv Moldova, vrea autostradă. Am considerat-o nu ca o amenințare, ci ca o oportunitate. Este oportun pentru noi să băgăm cât mai multe autostrăzi pe PNRR, pentru că avem termen 2026 de execuție a lui. Presiunea va fi foarte mare pentru realizarea efectivă. Sectorul montan al autostrăzilor este în PNRR, pentru că sunt costuri mai mari. Cine urmărește canalele de Facebook ale asociației vede că se lucrează la A7”, mai spune Flaviu Manea.

Se lucrează în ritm alert la autostrada A7, în zona nodului rutier Roman Sud

Imagini recente, surprinse în zona nodului rutier Roman Sud, la breteaua de legătură cu DN2, arată că, pe șantier, se lucrează în continuare, iar lucrările s-au derulat inclusiv în Săptămâna Mare. Tronsonul face parte din Lotul 2 al sectorului Bacău – Pașcani, cu o lungime de 18,99 kilometri. Contractul de execuție a fost semnat la data de 15 februarie 2023, iar durata de execuție prevăzută este de 30 de luni. Lucrările sunt finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), fonduri europene care condiționează respectarea unor termene stricte de implementare. Antreprenorul responsabil pentru acest lot este asocierea formată din firmele SPEDITION UMB S.R.L., SA&PE CONSTRUCT S.R.L. și TEHNOSTRADE S.R.L. Pe de altă parte, Flaviu Manea, preşedintele Asociaţiei „Moldova Vrea Autostradă”, estimează că, pe tronsonul din autostrada A8, din județul Iași, până la Pașcani, se va circula peste 3-4 ani.

Donație lunară
Donează lunar pentru susținerea jurnalismului de calitate

Donație singulară
Donează o singură dată pentru susținerea jurnalismului de calitate

Comentarii
  • Campanie electorala. Ei vorbesc de A8 cand nici pe hartie nu s-au apucat. In 3-4 ani, drumul Pascani- Tg Frumos nu va mai fi circulabil, e plin de gropi de ani buni si nimeni nu face nimic(probabil asteapta autostrada)

  • Si pana la Budai mergem tot pe autostrada?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
08 decembrie 2025
08 decembrie 2025