Local

Ghișeu de urbanism la Primăria Iași! Zeci de documentații au fost procesate pe loc

Publicat: 28 dec. 2020
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Ghișeu de urbanism la Primăria Iași Zeci de documentații au fost procesate pe loc
Municipiul Iași continuă să se afle sub scenariul roșu, având o rată de incidență de peste 7.5

Autoritățile locale au deschis recent un ghișeu de urbanism la Primăria Iași. Pentru a eficientiza activitatea acestui serviciu, municipalitatea a decis inaugurarea unui astfel de ghișeu, zeci de cereri fiind procesate pe loc de către inspectorii de profil din Palatul Roznovanu

Unul din cele mai căutate servicii din primărie de către locuitorii municipiului Iași a fost eficientizat complet. Direcția de Urbanism de la Primăria Iași funcționează în această perioadă și prin intermediul unui ghișeu, unde se procesează pe loc solicitările. Noul ghișeu de urbanism de la Primăria Iași a fost deschis în urmă cu câteva săptămâni și a procesat deja sute de cereri. Primarul Mihai Chirica a explicat recent de ce a ales să recurgă la deschiderea unui astfel de ghișeu în cadrul instituției pe care o conduce.

Cereri procesate la ghișeul de urbanism de la Primăria Iași

Primarul Mihai Chirica a precizat că în ultimele zile au fost procesate 115 solicitări ale cetățenilor la ghișeul de urbanism de la Primăria Iași. Astfel, au fost înregistrate 35 de solicitări de certificate de urbanism și 7 solicitări de autorizații de construire. Din totalul documentațiilor depuse la ghișeu, circa 50 la sută din anexele la cererea de certificat de urbanism au fost respinse. Din documentațiile depuse pentru obținerea autorizațiilor de construire, circa 80 la sută nu au fost înregistrate, fiind incomplete.

„Este un pas foarte important pentru a ajuta la bunul mers al acestei activități. Am făcut o trecere în revistă la toate activitățile din cadrul Direcției de Urbanism. Le-am propus angajaților să își facă un calendar pentru a le analiza cât mai atent pentru a găsi cea mai rezonabilă soluție a petițiilor”, a afirmat primarul Mihai Chirica.

Recent, Consiliul Local a stabilit și componența comisiilor de specialitate, inclusiv cea de Urbanism.

Noul ghișeu va fi deschis zilnic pentru cererile la Direcția de Urbanism

Ghișeul funcționează în cadrul Direcției Arhitectură și Urbanism – Serviciul Autorizare Construcții și Biroul Dezvoltare Urbană și Monumente.

„Zilnic, în intervalul orar 8:30 – 12:30, la ghișeul Registraturii Primăriei, va fi prezent câte un inspector din cadrul Direcției Arhitectură și Urbanism pentru a verifica conformitatea documentelor înainte de depunerea lor. Astfel încât se poate vedea ușor dacă documentațiile sunt complete în momentul depunerii, inspectorul urmând a oferi suport tehnic dacă este necesar. De la ora 12:30 până la sfârșitul programului, actele vor fi preluate de un angajat al Centrului de Informații pentru Cetățeni”, a mai spus primarul Mihai Chirica.

Schimbări majore la Direcția de Urbanism de la Primăria Iași

Nu doar noul ghișeu de la Direcția de Urbanism de la Primăria Iași a eficientizat activitatea instituției. În urmă cu câteva săptămâni, primarul Mihai Chirica a decis să-l schimbe din funcție pe arhitectul-șef Alexandru Mustiață. Edilul Iașului s-a arătat nemulțumit de activitatea arhitectului-șef și a decis înlocuirea acestuia din funcție. Edilul a decis să-i retragă atribuțiile arhitectului-șef pentru gestionarea proastă a unui proiect de urbanism din strada Strămoșilor, nr.49 A din cartierul Dacia. În locul lui Mustiață a fost numită Andreea Raluca Mocanu, șef serviciu în cadrul Direcției de Urbanism de la Primăria Iași. În trecut, Andreea Mocanu a mai ocupat această funcție, tot în calitate de interimar.

Adauga un comentariu