Prima pagină » Actualitate » Guvernul va modifica taxa auto, pentru a fi aliniată la nivel european. E nevoie să umblăm la ea

Guvernul va modifica taxa auto, pentru a fi aliniată la nivel european. E nevoie să umblăm la ea

31 iul. 2025, 10:40, 1 ,
Redacția BZI în Actualitate

Guvernul face pași importanți pentru a modifica taxa auto, transmițând că aceasta va fi aliniată la nivel european. Potrivit specialiștilor în domeniu, în prezent există discrepanțe majore față de alte țări din spațiul european. Iar prin armonizarea legislației în privința sistemului de taxare se dorește eleiminarea oricărui dezechilibru.

Ministerul Fondurilor Europene a anunțat că România va modifica actualul sistem de taxare auto, pentru a reduce discrepanțele față de celelalte state membre ale Uniunii Europene.
Potrivit oficialilor, diferențele majore între nivelul taxelor din România și cele din alte țări creează un dezechilibru ce generează o formă de concurență fiscală în domeniul transporturilor, fapt considerat inacceptabil la nivel comunitar.

Guvernul va modifica taxa auto, pentru a fi aliniată la nivel european

În prezent, nivelul taxei auto din România este considerabil mai scăzut în comparație cu țările învecinate. Acest aspect determină un avantaj competitiv artificial pentru transportatorii locali, dar în același timp pune presiune pe infrastructură și nu este sustenabil pe termen lung din punct de vedere bugetar sau ecologic.

Pentru a corecta această situație, Guvernul a inclus în reformele asumate o ajustare a taxei auto, astfel încât aceasta să ajungă la un nivel comparabil cu cel practicat în alte state europene. Obiectivul este crearea unui cadru fiscal echitabil în interiorul Uniunii, fără a impune o povară fiscală mai mare decât în alte țări, dar nici fără a permite diferențe majore care pot distorsiona piața.

„E nevoie să umblăm la ea pentru că dacă comparăm cu nivelul țărilor din jur, România este la jumătate. Adică, practic, în spațiul acesta al Uniunii Europene, nu poți să ai o discrepanță completă de la o țară la cealaltă țară pentru că asta însemna o concurență fiscală pe domeniul de transport între țări. Și evident că reforma pe care ne-am asumat-o este nu că să ridicăm taxa mai sus decât la ceilalți, dar cât de cât să o aducem la un nivel comparabil cu taxele celorlalte țări”, a explicat ministrul Fondurilor Europene, Dragoș Pîslaru

Două tipuri distincte de taxare

Până în prezent, Ministerul Transporturilor a derulat o serie de studii cu privire la aceste modificări. După ce acestea vor fi analizate, vor fi prezentate guvernului propuneri oficiale în acest sens. Din ce se știe, unele variante analizate au legătură cu două tipuri distincte de taxare: rovinieta, care se aplică în cazul utilizării infrastructurii rutiere, dar și o taxă pe kilometru, destinată vehiculelor de mare tonaj implicate în transportul de marfă.

„Amândouă vor fi partea unor propuneri pe care Ministerul Transportelor le va prezenta”, a mai precizat Dragoș Pîslaru.

Cele două forme de taxare auto vor fi incluse în pachetul de propuneri ce urmează să fie analizat și adoptat de Executiv. Totul vine la pachet cu un demers mai amplu de reformă fiscală în domeniul transporturilor. În fapt, se dorește asigurarea unei concurențe corecte între operatorii din diferite state membre UE.

Donație lunară
Donează lunar pentru susținerea jurnalismului de calitate

Donație singulară
Donează o singură dată pentru susținerea jurnalismului de calitate

Comentarii
  • Intai aduceti si venitul la nivelul european…asta nu vi se pare echitabil??? Va f… grija pe toti sa aliniati nivelul cheltuielilor. Imbecili

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
18 decembrie 2025
18 decembrie 2025