Ieșenii au decis: Traseul autostrăzii Lețcani – Ungheni, avizat și de opinia publică

29 oct. 2022, 02:10,
Adnana Gafton, în Local

Tronsonul pentru șoseaua de centură a municipiului Iași a fost stabilit definitiv. În urma chestionarului online, opinia publică preferă varianta albastră pentru traseul autostrăzii Lețcani – Ungheni. Cei ce au dorit să își expună punctul de vedere și preferințele au avut timp până în data de 28 octombrie 2022, ora 23:59. Vot favorabil a primit și proiectul Pod peste Prut la Ungheni, unde urmează licitația pentru proiectarea și execuția podului

Mult discutatul traseu al autostrăzii A8 pe tronsonul Lețcani – Ungheni a fost stabilit. În urma mai multor ședințe de lucru au fost propuse mai multe variante de traseu. Varianta albastră a fost de la bun început cea preferată de către reprezentanții municipalității și a aspciațiilor civice. Chestionarul online pus la dispoziția cetățenilor a demonstrat că varianta albastră este cea mai bună și fezabilă. Varianta albastră a traseului bifează localitățile Lețcani – Rediu – Aroneanu – Golăiești. Următorul pas al proiectului este organizarea licitației pentru proiectare și execuție.

colaj personae conferinta online si harta imagine satelit

Aviz favorabil din partea opiniei publice pentru traseul albastru  parte al autostrăzii A8

Traseul autostrăzii Lețcani – Ungheni, stabilit în unanimitate

 Petru Movila la costum negru si camasa alba

Pe 29 octombrie 2022, CNAIR va aviza studiile de fezabilitate

Traseul final al autostrăzii A8 pe tronsonul  Lețcani – Ungheni a fost finalizat și acceptat în unanimite și de opinia publică. În luna octombrie 2022 au avut loc mai multe dezbateri pentru definitivarea și stabilirea traseului autostrăzii. Varianta albastră a fost cea admisă, întrucât ocolește zonele intens populate și va trece prin Lețcani, Rediu, Aroneanu și Golăești.

„Pe 29 octombrie 2022, CNAIR va aviza studiile de fezabilitate pentru cele 2 capete ale tronsonului 1, al Autostrăzii Ungheni-Iaşi-Tg. Mureș. Apoi cele două studii vor fi pe traseul de avizare din Ministerul Transporturilor, iar în decembrie se va realiza licitația de proiectare și execuție pentru cele două tronsoane, Tg. Mureș-Miercurea Nirajului și Moțca-Tg. Neamț. Cel mai mare proiect de infrastructură din zona Moldovei se desfășoară cu pași repezi”, precizează Petru Movilă, city manager Iași.

În urma chestionarului online, ce a fost lansat cu scopul de lua în calcul propunerile și preferințele cetățenilor, s-a stabilit într-o proporție de 80% că traseul albastru este cel admis și de opinia publică. Cei ce au răspuns la chestionar, au preferat traseul Lețcani – Rediu – Aroneanu – Golaiești, cu bretele de acces pentru Spitalul Regional de Urgență și Aeroportul Iași.

 personae se uita pe o harta

Traseul albastru parte al autostrăzii A8 este preferat și de reprezentanții municipalității

Aviz favorabil pentru proiectul Pod peste Prut la Ungheni

 masina alba pe autostrada

Traseul albastru va trece prin următoarele localități Lețcani-Rediu-Aroneanu-Golaiești

Proiectul prevede realizarea unui pod rutier cu patru benzi peste râul Prut și crearea legăturii cu autostrada Iaşi – Ungheni. Drumul de legătură se desprinde din viitoarea Autostradă Tg Mureş – Iaşi – Ungheni la km 96+140 şi traversează râul Prut. Lungimea drumului de legătură desprins din Autostrada Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni plus cea a podului (până pe teritoriul Republicii Moldova) este de 1.000 m. Drumul de legătură începe de la km 0+000 şi se finalizează la km 1+000, după traversarea râului Prut.

Decizia emiterii acordului de mediu de către cei de la APM, conduce la implementarea următoarei etape a proiectului și anume ce constă în desfășurarea licitației pentru proiectarea și execuția podului.

Construcția Podului peste Prut este realizată de Romănia în parteneriat cu autoritățile de la Chișinău. Lucrările pentru execuția acestuia ar dura aproximativ 2 ani, iar costurile ar fi de cel puțin 40 milioane de euro. Cum traseul autostrăzii A8, pe tronsonul Lețcani – Ungheni este stabilit, iar varianta finală a acestuia este unanim accptată atât de cetățeni cât și de reprezentanții municipalității și organismele civice, proiectul Podul peste Prut se implementează cu pași repezi.

Stabilirea definitivă a traseului autostrăzii Lețcani – Ungheni favorizează dezvoltarea celui mai mare proiect de infrastructură din zona Moldovei.

pod peste  apa

Proiectul prevede realizarea unui pod rutier cu patru benzi peste râul Prut

Comentarii
  • lLa Puscarie cu voi borfasilor !!!

  • Mai lăsați-ne cu Ungheniul! Ne interesează traseu spre vest și sud. În nici un caz spre est.

  • Nu stiu ce sa zic despre A8 , dar A7 a fost gandita cu costuri imense. Teaseul e pe malul drept a Siretului iar asta implica costul a cel putin 4 poduri imense ( Trotus, Bistrita , Moldova , Suceava) . Dumnezeu stie cati afuenti mai mici sunt dinspre munti spre Siret. Cat despre A7 , proiectare la Sud de calea ferata Iasi-Pascani ar fi implicat mai putuin teren arabil implicat si renuntarea la pasajelor peste CF spre Harlau si Dorohoi , Bahlui la P. Iloaiei, iazurile de la Sarca , si mai ese un parau la Tg. Frumos plus trecerea CF la Ruginoasa.

  • Traseele sunt selectate în funcție de proprietățile securiștilor.

  • Nu știu cum dracu ajung tot felul de bulangii city manager, dupa ce a salvat Fortus de la distrugere acum își da cu părerea despre autostrada A8. Mai bine ne înțepam undeva în A7 și aveam o legătură mai rapida cu restul țării.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *