Prima pagină » Titlurile zilei » Ieșenii care au învins gigantul E.ON/DelgazGrid! Compania germană i-a acuzat că au fraudat contoarele și i-au obligat să plătească facturi enorme, dar le-au anulat în urma expertizelor tehnice

Ieșenii care au învins gigantul E.ON/DelgazGrid! Compania germană i-a acuzat că au fraudat contoarele și i-au obligat să plătească facturi enorme, dar le-au anulat în urma expertizelor tehnice

07 nov. 2020, 02:00,
Vlad Alexa în Titlurile zilei

Gigantul E.ON/DelgazGrid a acuzat în ultimii ani mii de clienți pe motiv că fraudează contoarele electrice pentru a evita înregistrarea consumului de energie și plata facturilor. Fără să se știe vinovați, numeroși ieșeni s-au trezit cu facturi uriașe de la E.ON, fiind acuzați că au furat energie electrică, iar pentru că au refuzat să plătească facturile considerate aberante, au fost trimiși în fața judecătorilor. Doi ieșeni clienți ai E.ON Energie care au fost obligați să plătească facturi de aproape 9.000 lei au reușit să anuleze facturile după ce au realizat o expertiză tehnică a contoarelor și au demonstrat că acestea nu sunt defecte sau fraudate

Având monopol pe piață, compania cu capital german E.ON/DelgazGrid a trimis în ultimii ani numeroase facturi de ordinul miilor de lei către ieșeni pe motiv că contoarele de măsurare a consumului de energie electrică au fost fraudate sau sunt defecte, iar din acest motiv a fost recalculat consumul și implicit facturile. În condițiile în care cei mai mulți clienți ai E.ON acceptă să plătească facturile aberante având în vedere că se luptă cu morile de vânt, doi ieșeni abonați la E.ON Energie România au reușit să scape de facturile de aproape 10.000 lei în urma unor expertize tehnice realizate la contoare.

După aproape 6 ani de război cu E.ON, ieșeanul I.L. a anulat cu ajutorul unor expertize tehnice facturile impuse de compania germană în mod incorect. Războiul care abia s-a încheiat a început la data de 01.07.2014, când reprezentanții E.ON au efectuat un control al grupului de măsurare existent la domiciliul ieșeanului I.L. și au fost încheiate o notă de constatare, un proces-verbal de analiză a abaterilor și de stabilire a despăgubirilor. Practic, angajații E.ON au scris faptul că contorul nu înregistra, deși abonatului îi funcționau toate aparatele electrice și becurile din casă, menționând faptul că nu există împământare făcută la casă. Drept urmare, E.ON a solicitat înlocuirea branșamentului pe motiv că cel actual nu a putut fi verificat pentru că trece prin interiorul pereților. Așa s-a ajuns ca respectivul consumator să primească două facturi fiscale care ajung la aproape 9.200 de lei.

Expertiza tehnică demontează toate acuzațiile făcute de angajații E.ON referitoare la contoarele fraudate

Pentru a scăpa de plata facturilor impuse forțat, ieșeanul I.L. a solicitat realizarea unei expertize tehnice a contorului despre care angajații E.ON au spus că este defect.

„Reclamantul a subliniat că actele încheiate de reprezentanții E.ON erau nelegale, contorul electric era intact, fără nicio modificare a sigiliilor, iar actele respective nu au fost semnate de el. În cauza de față a fost efectuat un raport de expertiză tehnică electroenergetică care a concluzionat faptul că respectivul contor electric monofazat tip 5 CM4 UD, an de fabricație 2005, a fost lăsat în instalație (nu a fost ridicat) deoarece nu s-au observat urme de intervenție neautorizată asupra acestuia. Tot expertul concluzionează că nu a fost montat un nou contor, așa încât se poate face o comparație a consumurilor doar cu cel anterior, iar conform dinamicii, consumurile sunt apropiate”, se arată în raportul realizat la contorul lui I.L.

E.ON calculează facturile „din burtă”, fără a avea acordul ANRE

În ceea ce privește modalitatea de calcul al consumului de energie electrică pentru perioada indicată în actele întocmite de reprezentanții E.ON „considerat fraudulos”, instanța reține că acesta nu a fost efectuat în conformitate cu dispozițiile legale în materie.

„Instanța apreciază că în cauză nu sunt întrunite cerințele răspunderii civile delictuale, autorul faptei ar trebui să aibă cunoștințe de specialitate, ceea ce în mod evident reclamantul nu deține, să existe un prejudiciu care să fi fost determinat în mod corect și nu în baza unor metodologii de calcul care aparțin exclusiv E.ON, calcule pe care expertul nu le poate reface pentru că ele nu au fost autorizate de autoritatea competentă în domeniu. De altfel, cu ocazia administrării probei cu interogatoriu din oficiu, pârâta E.ON recunoaște faptul că respectivul calcul a fost realizat având la bază procedura distribuitorului de energie, fără a avea girul ANRE”, se arată în pronunțarea magistraților.

Așa s-a ajuns ca instanța să anuleze facturile fiscale emise de E.ON în valoare de circa 9.200 lei și a obligat compania germană să plătească cheltuielile de judecată către I.L., în sumă de 5.610 lei, reprezentând taxa judiciară de timbru, onorariu avocat și onorariu expert.

Asaltat cu facturi aberante la scurt timp după schimbarea contorului de energie

Un alt ieșean a fost dat în judecată după ce a refuzat să plătească aproape 9.000 lei pe motiv că a fraudat contorul de energie electrică. E.ON Energie România SA l-a obligat pe I.V. la repararea prejudiciului cauzat societății, respectiv la plata debitului în cuantum de 8954,6 lei, sumă compusă din contravaloarea unor facturi calculate exclusiv după rețeta E.ON. La fel ca și în multe alte situații, cei de la E.ON au întocmit o notă de constatare privind neregulile observate la abonatul I.V. În urma controlului efectuat în data de 14.11.2013 s-a constatat că energia electrică nu era înregistrată și nici facturată de furnizor.

„În urma controlului efectuat la data de 14.11.2013, dată la care s-a schimbat contorul, s-a înregistrat o factură în care apar cantități foarte mari de energie electrică, care nu au nicio legătură cu realitatea. Astfel, a rezultat o factură în valoare de 8954,6 lei. Deși la data de 19.04.2014 a formulat o contestație (în care a arătat că contorul era defect) împotriva procesului-verbal de control din data de 14.11.2013, nu a primit niciun răspuns din partea reprezentanților E.ON”, se arată în reclamația făcută de I.V.

Inspectorii E.ON fac procesele-verbale în lipsa consumatorilor sau a martorilor

Abia după ce a solicitat o expertiză tehnică, I.V. a demonstrat că a fost abuzat de compania germană cu acuze de furt pe nedrept.

„În data de 26.01.2019, în cadrul expertizei, s-a efectuat verificarea instalației de alimentare cu energie electrică a locului de consum, locuința lui V. I., s-a încheiat procesul-verbal de efectuare a expertizei, în care s-a consemnat faptul că contorul locului de consum este montat în interiorul locuinței. Expertul a concluzionat că nu a existat o intervenție neautorizată a consumatorului asupra contorului, nu sunt indicii certe de intervenție neautorizată a consumatorului asupra contorului, întrucât contorul era securizat. Expertul constată că documentele încheiate în urma controlului nu identifică intervenția neautorizată asupra contorului, ci numai o presupune, nu explică în ce a constat intervenția neautorizată, iar procesele-verbale de analiză și evaluare au fost încheiate unilateral – în lipsa consumatorului sau a unui martor”, se mai menționează în dosar.

Este de notorietate faptul că pe rolul instanțelor de judecată există sute, chiar mii de dosare deschise de E.ON/DelgazGrid împotriva unor clienți pe care îi acuză de furt de energie electrică, iar în aceste litigii gigantul german are aceeași atitudine de ignorare a dispozițiilor legale.

Români umiliți în propria țară de o companie germană

Este inadmisibil cum o companie germană te umilește în propria ta țară, refuză să dea explicații pentru miile de întreruperi ale curentului electric, îți umflă facturile și te obligă să stai la cozi, ore în șir, doar pentru a face o sesizare, pe care oricum nu o ia nimeni în seamă. Vă prezentăm mai jos lista membrilor actuali ai Consiliului de Administrație (CA) de la SC E.ON/ DelgazGrid Romania SA. Aceștia sunt oamenii care se îmbogățesc pe spatele românilor și care-și bat joc de clienți, cu complicitatea autorităților.
Dacă și voi aveți probleme cu E.ON/DelgazGrid, dați-ne un e-mail pe adresa stiri@bzi.ro, în care să denunțați abuzurile companiei germane. De asemenea, vă puteți prezenta problemele și la rubrica de comentarii de pe site-ul www.bzi.ro. Vom continua să prezentăm în edițiile următoare și alte abuzuri incredibile comise de compania E.ON/DelgazGrid!

Reprezentanții Consiliul de administrație al DelgazGrid

  1. Manfred Paasch, Președinte
  2. Ferenc Csulak
  3. Dragoş Bărbulescu
  4. Ana Maria Matei
  5. Mirko Strube
  6. Eduard Fidler
  7. Rareș Alexandru Ionescu
  8. Ștefan Rădulescu
  9. Andrei Amariței

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`