Viitorul prim-ministru a spus în cadrul unui podcast că taxa de autostradă este esențială în țara noastră și că suntem singurii care nu o avem încă. Însă ceea ce fostul președinte interimar omite să spună e că România nu prea are autostrăzi și că au fost situații în care România a fost pur și simplu înșelată de companiile de construcții. Vă aducem aminte doar de cazul Bethtel. Contractul dintre statul român și compania americană Bechtel pentru construcția Autostrăzii Transilvania a generat un prejudiciu estimat la aproximativ 526 milioane de euro, conform unui raport de inspecție economico-financiară realizat de experți din cadrul Ministerului de Finanțe. În plus sunt atâte taxe de mediu în valoare de sute de milioane de euro care nu au fost recuperate și care s-au tradus în deficitul bugetar al României. Hai să recuperăm aceste taxe și apoi vorbim de taxe noi.
Românii ar fi de acord să plătească o taxă de autostradă dacă autostrada respectivă ar fi construită, așa cum e în vestul Europei, de firme private. E logic! Dar nu poți să ceri bani pentru investiții făcute tot din banii tăi. E ca și cum statul român construiește un spital de stat, din bani de la buget, iar românii care vor să intre în unitatea medicală plătesc taxă de intrare și nu beneficează de servicii medicale. Asta deși își plătesc taxele și impozitele dar și asigurarea de sănătate. E ilogic! Știm că specialiștii în economie precum covrigarul Marcel Ciolacu, generalul Nicolae Ciucă sau Ilie Bolojan au tocat cum au vrut ei bugetul țării pe aroganțe, pe salariile sinecuriștilor și amantelor, iar din acestă cauză e necesar luarea de decizii nepopulare. Dar ce vină au românii? De ce nu sunt trimiși în judecată și condamnați cei care au devalorizat această țară?
Ilie Bolojan propune o nouă taxă care îi va înfuria pe români: Suntem singurii care nu o avem
Ilie Bolojan, cel care aspiră la funcția de prim-ministru, a făcut recent o serie de declarații legate de intenția de a introduce taxe pentru utilizarea autostrăzilor din România. Cu un ton aparent rațional, Bolojan încearcă să normalizeze ideea că românii ar trebui să plătească în plus pentru a circula pe tronsoanele de autostradă, invocând modele europene și argumente legate de confort și siguranță. El compară situația României cu cea a țărilor occidentale, unde se aplică taxe fie pe distanță, fie pe bază de abonament, și spune că e nevoie de surse private de capital pentru dezvoltarea infrastructurii.
Dar ce omite cu bună știință să spună viitorul prim-ministru este esențial: în timp ce în alte state companiile private au construit autostrăzile cu banii lor, în România, autostrăzile au fost plătite aproape exclusiv din bani publici – adică din buzunarul românilor. Mai exact, din taxe și impozite deja plătite de fiecare cetățean. În loc să atragă investiții private, România a aruncat miliarde pe contracte păguboase și netransparente.
Când recuperații banii de la Bechtel?
Exemplul cel mai grav este celebrul contract cu Bechtel, un eșec răsunător care a costat statul peste 500 de milioane de euro în pagube directe, potrivit unui raport oficial al Ministerului de Finanțe. Adică tot noi, cetățenii, am plătit – fără să vedem vreodată rezultatul promis.
Așadar, când Bolojan vine acum și ne spune, cu aer de om gospodar, că „nu putem merge pe autostrăzi gratis și nelimitat”, uită să adauge că aceste autostrăzi nu sunt cadouri din cer, ci sunt plătite deja de toți românii. Și că statul român, în loc să atragă investitori serioși sau să construiască eficient, a cheltuit enorm și ineficient, iar acum încearcă să paseze nota de plată tot către populație. În numele „modelului european”, Bolojan pregătește o dublă taxare: o dată când muncești și plătești taxe, și a doua oară când vrei să mergi pe drumul pe care l-ai plătit deja.
Ce spune Ilie Bolojan nu e doar cinism politic mascat în logică economică – e un nou episod din lunga serie de nedreptăți suportate de români în tăcere. Să-i mai ceri bani unui popor care a fost deja păcălit cu autostrăzi promise și nefinalizate, este nu doar incorect, ci revoltător.
Bre Vasile Porojan, se pare că deja te vezi un ins foarte important în politica mioritică!! Văd că stabilești taxe, condiții de negociere, înarmare, etc. Nu te văd bine, deloc. Mulți purici nu vei face în politică, mai ales că nici nu are ce te recomanda să faci asta.
Daca veniturile la buget ar fi ca in Germania, 40%, atunci as zice ca statul are bani. Dar cu venituri reale de circa 30% n-ai din ce sa intretii / repari o autostrada.
Nu va e rușine nesimțiților care a ți furat tara cu 20000000000 de miliarde de euro în 30 de ani va plângeți de bani Va fac eu calcule și va spun unde găsim banii Va dau și nume
banii furati is de mult in paradisuri fiscale
ba in 2022 virgil popescu usr ist ong ist rame vandute ce ti fi voi. Pe persoana fizica a vandut Mintia pe o suma care o putea face profit intr o luna. la niste irakieni. Hai acu pe bune ministerul energiei e asa de capu lui si sunt singurii tradatori. Asta e un stat acaparat de servicii militarizate straine aka frantzuzesti. Limbricul ala ca si asta sta si mi ranjeste ca liberalizeza preturi. Ce preturi mancati asi daca tu imi inchizi vinzi donezi hidro term nuclearo centralele si ma pui sa cumpar curent de unde vrei tu. Acu ca sa ti faci fantana in curtea ta trebuie sa ceri voie frantei bine poti incerca clotilda usr ul mucusor plicusor ciolosor. Daca ti tragi un toc fustita roz bot rujat eu zic ca ai si sanse. S ti o tragi cu ei normal.