Prima pagină » Local » În țările civilizate, se poate, în județul Iași, nu! Costel Alexe ar putea amplasa pasarele pietonale ca oamenii să nu mai moară pe trecerile de pietoni

În țările civilizate, se poate, în județul Iași, nu! Costel Alexe ar putea amplasa pasarele pietonale ca oamenii să nu mai moară pe trecerile de pietoni

17 ian. 2025, 02:00,
Alexandra MAISNER în Local

În țările civilizate, se poate, în județul Iași, nu. Costel Alexe ar putea fi inițiatorul unor proiecte cu impact uriaș pentru siguranța pietonilor

Zeci de accidente mortale au avut loc pe drumurile din județul Iași. Cel mai recent este cel de pe DE 583, din comuna Valea Lupului. Un adolescent de 17 ani a murit într-un cumplit accident. Băiatul se afla în apropierea unei treceri de pietoni când a fost acroșat de un autobuz.

În țările civilizate, se poate, în județul Iași, nu! Costel Alexe, președintele CJ Iași, ar putea amplasa pasarele ca oamenii să nu mai moară pe trecerile de pietoni

În țări civilizate, precum Belgia, pasarelele pietonale sunt o obișnuință, însă, în județul Iași, acestea lipsesc cu desăvârșire. Este clar faptul că implicarea președintelui Costel Alexe (PNL) lipsește. Zeci de accidente mortale au avut loc pe drumul DE 583, însă autoritățile ieșene par că au pus mâinile la ochi și nu fac nimic. Ieșenii protestează și cer instituțiilor din Iași să realizeze proiecte care să ofere siguranță pietonilor, însă nimeni nu face nimic. Consiliul Județean Iași nu a mișcat niciun deget, nu a avut discuții și nici nu a propus vreun proiect prin care oamenii să poată circula în siguranță și să nu mai moară pe străzile din județul pe care îl conduce.

Este incredibil cum Consiliul Județean, prin Costel Alexe, președintele CJ Iași, nu a realizat în atâția ani un parteneriat administrativ cu UAT-urile din județ pentru găsirea unor surse de finanțare prin care mai multe pasarele pietonale ar putea fi construite. În cazul drumului DE 583, există un parteneriat între Primăria Valea Lupului și Primăria Municipiului Iași, însă nu s-a reușit inițierea și dezvoltarea vreunui proiect privind amplasarea în zonă a unei pasarele pietonale. Autoritățile au primit acum câțiva ani promisiuni din partea unui om de afaceri din Iași, privind amplasarea unei pasarele pietonale, însă acesta, între timp, s-a răzgândit. Astfel, Consiliul Județean Iași ar putea ajuta mult ca acest proiect să poată fi realizat. Este nevoie doar de implicare.

„În anul 2022 a existat o inițiativă din partea unui investitor privat pentru realizarea unei pasarele pietonale supraterane în zona IDEO. A fost semnat un parteneriat între Primăria Municipiului Iași, Primăria Valea Lupului și investitorul privat pentru realizarea traversării supraterane. Conform parteneriatului, atât Primăria Iași, cât și Primăria Valea Lupului și-au îndeplinit prevederile contractuale, dar, din păcate, în anul 2024, partenerul privat a anunțat autoritățile că renunță la a mai realiza pasarela pietonală, motivat de costurile prea mari pentru finalizarea investiției. Printre altele, investiția presupunea și realizarea unui lift pentru persoanele cu dizabilități, dar și mutarea unor rețele de utilități din zona pasarelei (gaz și energie electrică). În paralel, în ultimii ani am modernizat și securizat două treceri de pietoni pe segmentul de drum, prin realizarea unor treceri de pietoni cu scuar în mijlocul carosabilului, respectiv montarea de bumpere în arealul trecerilor, precum și modernizarea iluminatului de avertizare. Pentru anul acesta vom bugeta modernizarea unei alte treceri de pietoni pe același model, fiind singura nemodernizată. Vom analiza, împreună cu Primăria Valea Lupului, printr-un parteneriat semnat de către cele două autorități locale, posibilitatea de a demara un proiect de traversare a zonelor intens circulate prin realizarea unor pasarele pietonale supraterane. Analiza va cuprinde și posibilitatea relocării unor rețele de utilități, în funcție de zona unde vor fi realizate investițiile”, au transmis reprezentanții Primăriei Iași.

Pasarele pietonale provizorii, cu sistem de semaforizare și camere de supraveghere

În aceeași ordine de idei, în zonă, din cauza amplasamentului și a lățimii reduse a străzii, construirea unei pasarele pietonale ar fi imposibilă, dar printr-un parteneriat administrativ între Consiliul Județean Iași și cele două primării ar putea fi amplasate pasarele pietonale provizorii din schele, care să poată oferi siguranța necesară pietonilor.

Un ieșean a transmis reporterilor BZI faptul că aceste pasarele se pot realiza la prețuri considerabil mai mici față de cele permanente, iar amplasarea lor pe drumurile intens circulate și care au devenit un adevărat pericol pentru pietoni ar ajuta mult pentru siguranța oamenilor.

„În Bruges, din Belgia, există aceste pasarele. S-a pus o pasarelă provizorie pe o arteră principală din zona gării, strada avea 3 benzi pe sens, aici, în Valea Lupului, sunt câte 2 pe sens, bine, de fapt, 1 si acostamentul. Pasarelele astea sunt de fapt construite ca niște schele cu 3 picioare. Mecanismul e unul simplu și nu costă cât o pasarelă permanentă din beton, cu scări rulate, lifturi și altele. Pe acele pasarele se trecea normal, iar persoanele cu dizabilități, bicicliștii, familiile cu copii în căruț puteau folosi trecerea de pietoni care era semaforizată, dar semaforul intra în funcțiune numai dacă era apăsat un buton. Acele treceri, cât și stâlpii unde erau amplasate butoanele erau supravegheate video și chiar era afișat un mesaj că, în afara persoanelor «vulnerabile» care nu pot urca scările, nimeni nu poate acționa butonul. Altfel, vor fi sancționați. Așa se poate face și pe străzile din județul Iași, cu costuri reduse”, declară Andrei C..

Astfel, creșterea gradului de siguranță a pietonilor din județul Iași ar putea fi posibilă doar dacă președintele CJ Iași, Costel Alexe, ar fi interesat să aducă la masa discuțiilor toate instituțiile care ar putea fi implicate. În acest sens, aceste pasarele provizorii ar putea fi amplasate pe drumurile din județ unde au loc accidente mortale. Menționăm faptul că reporterii BZI au solicitat un punct de vedere de la președintele CJ Iași, Costel Alexe, dar fiind atât de „interesat” de problemele din județul Iași, acesta nu a răspuns.

În cazul în care dețineți informații, documente sau cunoașteți situații prin care organizațiile politice, primăriile, Consiliul Județean sau firmele de casă ale partidelor profită din plin de banii publici, fac jonglerii cu contracte sau alte situații așteptăm documente, informații și detalii pe adresa de e-mail: anchetabzi@gmail.com. Menționăm că vom păstra confidențialitatea și vom verifica fiecare situație.

Dacă în țările și orașele civilizate se poate, și la Iași ar trebui să se poată, iar Costel Alexe ar trebui să se implice.

Comentarii
  • Rupeți coa!elle de aiurea cu pasarele!!! Femei cu căruțurile pentru copii, bătrânii, bolnavii, cei cu biciclete cum vor tranzita pasarelele voastre..? Nu toți suntem sănătoși. Am văzut în majoritatea țărilor dezvoltate cum trecerile pentru pietoni sunt suprainaltate considerabil astfel că trecerea cu mașina peste trecere este o întreagă aventură dacă nu reduci viteza și riști să îți sară dinții. Cred că asta e o măsură bună dar…cum noi facem lucrurile bune după mulți ani față de alte țări, mai avem de așteptat.

    • Ești prost citește materialul pentru ceilalți care nu pot trece pasarele sunt semafoare cu buton și camera video dacă cumva apeși aiurea și nu treci strada iei amenda chioru dracului citește cu atenție materialul

  • Păsărele supraterane exclus, obligatoriu trebuie lift sau scări rulante și nu permite spațiul existent plus relocarea utilităților ( magistrala de apă 1100 Timisesti -Iași , țevile de gaz etc )
    Idei sunt multe nu a inventat cetățeanul respectiv roata de la Bruges .
    Trecerile de pietoni denivelate ar creea un haos incredibil în trafic , vorbim totuși de drum european cu trafic extrem de ridicat nu de o uliță , ai face 2 ore să ieși din Iași încă 1 ora la Podu Iloaie …. hai să fim serioși.
    Semafoarele inteligente pot fi o soluție .

  • O parere realista

    Astia doi, Chirica si Alexe sunt prostii prostilor in materie de administratii publice locale si judetene. Pacat ca votantii lor, pensionarii limitati cu educatie comunista nu au cascat ochii la vot, pensionarii si bugetarii pe posturi bine mersi si caldute. Alexe se ocupa cu tabla ruginita, Chirica cu vile de lux. Despre ce pasarele vorbiti voi ? N-au astia nici o treaba in domeniu.

  • costel alexe ar putea…..dar nu prea poate,asemena tuturor liberalilor din Iasi,din judet,niste putori ordinare. nu ca aia din psd sau celelalte partide ar fi altfel. alegem ca vitele la taiere,niste prosti,inculti,dobitoci,analfabeti. Ne meritam soarta!
    Pentru centura de la Podu Iloaiei a primit raspuns de la CNAIR ca nu se poate executa lucrarea….da el o tine langa-danga……danga vicepresidente:P))))alta pl proasta

  • da buna idee asta ar reduce poluarea . cocoasele si semafoarele nu fac decat sa mareasca poluarea . [sunt semafoare care functioneaza chiar si noaptea 9 si nu sunt in intersectii ]., E BUNA IDEEA CU SEMAFOARE CU BUTON [ VEZI CEL DE LA SP DE RECUPERARE ] . UN ALT ASPECT EI NU AU FOST IN ALKTE TARI ? IN DANEMARCA DE EX MASINILE DE SALUBRILITATE LUCREAZA DOAR NOAPTEA ! CE ZICETI DOMNILOR DE LA CONDUCEREA IASULUI ?

    • Mai bine sa limiteze la 10km trecerea peste trecerile de pietoni cu camere de viteza peste tot. Cine nu acorda prioritate 2 ani fara permis. Dupa faci scoala iar. A 2 a abatere, fara permis pe viata.

  • ce frumos ar fi vara sa auzi trancanind containerele de gunoi cand tu dormi cu geamul deschis! dar cu masinile parcate pe stradute inguste unde nici nu incape camionul sau cele care blocheaza accesul la puncte? habar nu aveti de problemele reale din teren, dar va credeti destepti. Ai vazut un camion sa mearga cu spatele 50-100m la o distanta de 30cm de masinile parcate stg-dr? Oare noaptea va fi mai usor?

  • Pentru ce pasarele? Vinovati sunt soferii pentru ca nu respecta regulile, crima cu premeditare ca in cazul recent. Masina are 1.5t, tone!!!!! Minim.

  • Au vazut idiotii niste pasarele la periferiile oraselor si acum le vor instalate peste tot. Daca ar fi dupa ei, pietonii ar trebui sa se cocoate pe pasarele chiar si in Podu Ros sau la Moldova, doar, doar sa nu fie deranjat soferache.

  • Pasarelele sunt o soluție ideală pentru acest oraș sufocat de atâtea autoturisme care sunt blocate în trafic de nenumărate treceri de pietoni și ultrasemaforizat.A devenit ultrapoluat.Masinile trebuie sa circule nu sa stea in blocaje în trafic și dacă acești doi pitici Alexa și Chirica nu au găsit soluții de urbanizare adecvate dezvoltării continue a acestui oraș cu toate că tot ei au eliberat autorizații de construcții pentru nenumărate blocuri și deci erau în cunoștință de cauză că orașul se va bloca.Plus că cunosc și situația înmatriculărilor autoturismelor în oraș.Deci niste incompetenți repetenți la capitolul găsire soluții pentru cetățenii plătitori de taxe și impozite și de locuri de parcare închiriate,amenzi colectate la buget pentru parcări neregulamentare…Dar cate parcări au creat acești doi pitici?Au luat locurile de parcare create de înainte de 1989 le-au trasat și le-au închiriat.Acesti pitici au nenorocit orașul și oamenii din acest oraș fără scrupule doar pentru propriul lor buzunar…

  • Pentru ASDASD.Esti banana din toate puctele de vedere.PUNCT.Ce treaba are aceste pasarele cu Podu Ros?Cate persoane decedate pe trecerile de pietoni sau aproape de acestea in Podu Ros s-a intamplat?Acest articol face referire la trecerile de pietoni instalate pe drumurile europene si nationale unde este trafic criminal si pietonii nu se afla in siguranta.Gandeste ca opreste un tir sa dea prioritate la pietoni si in spatele lui se mai aduna zeci de autoturisme,cat dureaza sa se puna in mers acel tir si coloana de masini din spatele acestuia.Nemaivorbind de poluarea care se accentueaza in zona.Punand cocoase in acele locuri blochezi traficul si-i omori otravind (prin poluare) incetul cu incetul pe localnicii care locuiesc in apropiere.Dar la cap de creta ce ai,ce sa mai vorbim.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
08 februarie 2025
08 februarie 2025