National

Incă un fake-news combătut de Raed Arafat! Poza în care nu poartă mască e de peste 1 an de zile

Publicat: 05 apr. 2021
Raed Arafat, în platoul unei emisiune TV, vorbește despre presupusa condamnare la moarte pe care ar avea-o în Siria
Raed Arafat onsideră că sistemul medical din România a început să se degradeze după migrația medicilor

Raed Arafat combate incă un fake news care a apărut în spaţiul public și care îl arată pe şeful DSU că nu poartă mască într-un spaţiu închis. Pentru a veni cu clarificări, Arafat a postat un mesaj pe o reţea de socializare prin care explică faptul că pozele sunt făcute în urmă cu mai bine de 1 an de zile, în momentul în care România nu avea legea purtării măștii obligatorii în spaţiile închise.

Arafat a făcut şi o glumă legat de subiect spunând că la acea dată era mai gras cu aproximativ 12 kilograme decât în prezent.

Raed Arafat spune că poza fără mască în supermarket este subiectul unui fake news

Într-o postare publicată pe o reţea de socializare, șeful DSU şi secretarul de stat în MAI explică faptul că poza este subiectul unui fake news şi că momentul în care a fost pozat fără mască de protecţie în interiorul magazinului s-a întâmplat în urmă cu mai bine de 1 an de zile, perioadă în care în România nu exista obligativitatea purtării măștii de protecţie în spaţiul interior. De altfel, pentru a face şi o glumă, Arafat susţine că în poza respectivă avea mai mult cu 12 kilograme decât cântărește în momentul de față:

„Cu câteva ore mai devreme au apărut pe mai multe conturi postari care folosesc o poză cu mine la cumpărături, fără mască, insinuând că ar fi o poză recentă în contextul deplasării mele într-o misiune oficială în afara României. Ţin să aduc la cunoştinţa celor care au văzut această poză în diferite postari, că poza nu este una recentă, fiind de mai mult decât un an, când purtarea măştii nu era obligatorie.

Ca să fac şi o glumă, intre ziua în care a făcut cineva poza respectivă şi ziua de astăzi, sunt cu aprox. 12 kg mai puţin!

Cei care încearcă din răsputeri să mă denigreze, cu siguranţă vor continua să facă acest lucru lansând informaţii false peste tot şi cu oricare ocazie pe care o au. Am încrederea ca marea parte a populaţiei ştiu acest lucru deja!”, scrie Arafat pe Facebook.

Raed Arafat nu se află la primul fake news

Un fake news arătat de Raed Arafat este presupusa condamnare cu care se confruntă secretarul de stat în MAI în Siria. În urma unor virale pe reţelele de socializare care spuneau că șeful DSU are o condamnare la moarte, acesta a explicat că nu poate fi vorba de aşa ceva şi că informaţia este una absolut falsă:

Hai să luăm minciuna că ‘doctorul Arafat e condamnat la moarte la el acasă’, adică nu la mine acasă în România, ci ‘la el acasă’ în capul altora ar fi altundeva și că eu aș fi fost condamnat la moarte, lucru care e fals. În viața mea nu am auzit așa ceva. Și totuși asta s-a răspândit, fiind pornită această chestie de o doamnă senatoare. Și multe alte minciuni circulă lună de lună. preciza Raed Arafat.

În altă ordine de idei, șeful DSU România a mai explicat, tot în urmă cu ceva timp, faptul că au fost date informații false legate de presupusele restricții de Paștele Ortodox





Adauga un comentariu