Prima pagină » Eveniment-Social » Incredibil! Ludovic Orban a copiat un amendament depus de senatorul ieşean Vasile Toma
Incredibil! Ludovic Orban a copiat un amendament depus de senatorul ieşean Vasile Toma

Incredibil! Ludovic Orban a copiat un amendament depus de senatorul ieşean Vasile Toma

12 dec. 2019, 13:00,
în Eveniment-Social

Ludovic Orban a copiat un amendament. Un amendament depus de către senatorul ieşean Vasile Toma a fost copiat de Ludovic Orban. Într-o postare publicată pe o reţea de socializare, senatorul ieşean atrage atenţia asupra acestui fapt. Vasile Toma susţine că amendamentul a fost copiat de Ludovic Orban şi ”pasat’ liberalilor pentru asumare. Partea bună a acestui lucru este, în viziunea lui Vasile Toma, faptul că amendamentul este unul bun şi apreciat de toată lumea.

În altă ordine de idei, într-un comuncat de presă, Vasile Toma îl atacă dur pe Ludovic Orban. Senatorul susţine faptul că Guvernul Orban vrea naţionalizarea transportului judeţean de persoane.

” Sub pretextul asigurării transportului elevilor (ale căror abonamente Guvernul Orban întârzie să le deconteze) unii reprezentanţi de vârf, cu putere de decizie ai PNL, fac greşeli fundamentale (de ex. încurca subvenţionarea cetăţenilor cu compensarie pierderilor operatorilor de stat) şi vor să elimine operatorii privaţi de transport din piaţă pentru a face loc liberalilor de modă veche (“baroni”: liberali care fac business cu banii statului/cetăţenilor fiindcă nu ar risca banii proprii în activităţi nerentabile; pe când, bugetul statului este “sac fără fund”, în accepţiunea lor). Am râde dacă nu ar fi de plâns incompetenta arătată de chiar vicepremierul în funcţie!” se arata în comuncat.

Conform comunicatului de presă, abrograrea ordonanţei de urgenţă da startul naţionalizării, iar aces lucru înseamnă faptul că transportul judeţean va fi pus în ”buzunarul” şi la cheremul baronilor locali.

”Asumarea răspunderii Guvernului Orban pe abrogarea OUG 51/2019 este de fapt startul NAŢIONALIZĂRII transportului de persoane din interiorul judeţelor şi punerea acestui transport în “buzunarul” şi la “cheremul” “baronilor” locali, eliminând concurenta care duce la servicii calitativ superioare şi costuri mai mici.

Din 2007 (L92/2007!!!) până astăzi, “specialiştii” majorităţii consiliilor judeţene împreună cu cei ai Ministerului Dezvoltării (cu care nu de puţine ori ne-am contrazis în dezbaterile Comisiei de transporturi) nu au reuşit să evalueze fluxurile de călători pentru întocmirea corectă a Programelor judeţene de transport (sursa pirateriei, a fenomenului “ia-mă nene”) sau să elaboreze procedurile de atribuire a serviciilor de transport judeţean (licitaţii) prevăzute de legislaţia din domeniu.
De aceea am depus un amendament la legea de asumare a Guvernului, pentru stabilirea datei limita de expirare a licenţelor de traseu actuale la 30.06.2021 (faţă de 31.12.2020, termenul propus de Guvern).
Până la acest termen, trebuie făcută rapid o analiză temeinică a costurilor de operare ale operatorilor de transport cu capital de stat şi, ulterior, trebuie stabilită procedura de atribuire a serviciilor judeţene de transport (atribuire directă, cum vor liberalii vechi sau licitaţie, cum este corect).
Aşa ajungem la al doilea amendament depus de mine prin care solicit eliminarea totală din lege a ATRIBUIRII DIRECTE (sursa de corupţie şi clientelism politic etc.) şi înlocuirea acesteia cu LICITAŢIE (proceduri competitive de atribuire).
Ca să dau un ex., reprezentanţii operatorului cu capital de stat din Braşov afirma că înregistrează costuri de 7,5 lei/km (un control al Curţii de Conturi ar putea să constate costuri mai mari). Ne întrebam, de ce nu contractează Consiliile locale şi Consiliul judeţean Braşov autocare de lux (5 lei/km pe piaţa liberă) ? Aşa ar beneficia cetăţenii de servicii calitative şi ar rămâne şi bani mai mulţi în bugetele locale pentru repararea drumurilor!

Transportul judeţean trebuie să fie pentru cetăţeni şi nu pentru clientela baronilor locali!
Trebuie să se efectueze fără prejudicierea bugetului public pentru că, altfel, riscăm şi sancţiuni de la organismele europene pentru compensare în exces (pierderile companiilor de stat care operează la costuri pe km mult prea mari şi intră în faliment sau primesc compensări de la buget).
Reglementarea transportului de persoane trebuie să respecte legislaţia europeană şi, foarte important, trebuie lăsată în responsabilitatea şi dezbaterea comisiilor de specialitate din Parlamentul României!

Domnule Ludovic Orban, treziţi-vă, până nu e prea târziu!” se arată în comunicatul de presă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`