Local

Învățarea în aer liber – învățare prin joc. Accent pe sustenabilitate și incluziune – FOTO

Publicat: 29 apr. 2024
_____ Vizualizări 1 Comentariu

În perioada 25 – 26 aprilie 2024, Grădinița cu Program Prelungit nr. 16 Iași, în colaborare cu Școala Gimnazială „Alexandru cel Bun” din Iași au desfășurat activități de bune practici, ce au vizat modalități de implementare a activităților outdoor și indoor, în cadrul proiectului de mobilitate ERASMUS + „THE OUTDOOR – SPACE AND SCHOOL GARDEN AS AN ARENA FOR PLAY AND LEARNING, WITH FOCUS ON SUSTAINABILITY AND INCLUSION” – KA121-SCH-F2F86600.

Reprezentanții instituției aplicante „Blaker barnehage og Blaker skole” din Norvegia au asistat la activități de mobilitate pentru îmbunătățirea competențelor vizate de obiectivele proiectului de tip Job Shadowing. Secvențele didactice de învățare de la cele opt grupe de grădiniță și de la clasele Școlii Gimnaziale „Alexandru cel Bun” din Iași au pus accent pe crearea oportunităților de a explora lumea înconjurătoare și de a-și construi propriile modalități de abordare a problemelor.

 „În cadrul prezentărilor teoretice ale reprezentantelor școlii din Norvegia și ale cadrelor didactice ale instituțiilor din România, s-a conturat o imagine de ansamblu asupra temei, cu referire la faptul că activitățile outdoor constituie experiențe care îi fac pe copii să învețe, deoarece le permit acestora participarea nemijlocită la descoperirea realității”, a declarat doamna director adjunct a  Școlii Gimnaziale „Alexandru cel Bun” din Iași, prof. Adina Gutuman.

Grădinița cu Program Prelungit nr. 16 din Iași a organizat activități atât cu preșcolarii, cât și cu părinții acestora, desfășurând spectacolul „Odă pământului” și Târgul de economie circulară, pe parcursul căruia, în curtea grădiniței destinată jocului și învățării, copiii au făcut schimb de jucării sau obiecte pe care nu le mai utilizează.

Doamna prof. Ana Darie, directorul Grădiniței cu Program Prelungit nr. 16 din Iași, ne-a relatat că: „pe parcursul tuturor activităților derulate în comun, participanții proiectului de mobilitate ERASMUS+ au constatat că sunt asemănări și deosebiri între sistemele de educație ale țărilor din care provin, dar s-a conturat și ideea esențială cu referire la faptul că învățarea temeinică se poate realiza în cadrul unui proces educațional ce se desfășoară dincolo de ușa clasei”.

Comentarii
Adauga un comentariu