Prima pagină » Economic Local » ITM: Angajatorii şi salariaţii din Iaşi pot utiliza noul REGES-ONLINE!

ITM: Angajatorii şi salariaţii din Iaşi pot utiliza noul REGES-ONLINE!

08 iul. 2025, 14:49,
Redacția BZI în Economic Local

Începând cu data 01.04.2025 Inspecția Muncii pune la dispoziția salariaților și angajatorilor un portal modernizat, accesibil online, pentru transmiterea registrului general de evidență a salariaților (Registru) în format electronic. Noul sistem REGES- ONLINE este disponibil la adresa de web: https://reges.inspectiamuncii.ro

Angajatorii şi salariaţii din Iaşi pot utiliza noul REGES-ONLINE!

ANGAJATORII – beneficiază de acces online securizat direct printr-un portal web securizat, folosind certificate digitale sau identitatea digitală ROeID, fără a mai fi necesară instalarea aplicației REVISAL pe PC sau deplasarea la inspectoratul teritorial de muncă în vederea obținerii numelui de utilizator și parolei:

  • Pentru angajatorii înregistrați la ONRC validarea calității de reprezentant legal se validează automat, fără a mai fi necesară transmiterea vreunui document la ITM. De asemenea, din baza de date ANAF, se validează automat CUI/CIF-ul angajatorului, denumirea și codul CAEN principal al acestuia, fapt care asigură acuratețea datelor preluate în Registru.
  • Transmiterea automată a datelor în Registru de către angajatorii care utilizează aplicații de salarizare dedicate, prin folosirea unor API-uri (aplicații de conectare dedicate). Inspecția Muncii pune la dispoziție în mod gratuit atât specificațiile tehnice necesare adaptării de către angajatori a aplicațiilor proprii.
  • Simplificarea procesului de înregistrare și evidență a elementelor contractelor individuale de muncă, transmiterea acestora putându-se realiza direct din browser, în mod simultan de către mai multe persoane delegate de către angajator.
  • Eliminarea riscului de pierdere a bazelor de date.
  • Actualizarea codurilor COR în timp real.
  • Diminuarea riscului legat de neconformare și evitarea sancțiunilor prin avertizarea angajatorului în sistem atunci când înregistrează date eronate (ex. salariul mai mic decât minimul brut pe țară, o durată a timpului mai mare decât cea legală, etc.).
  • Angajatorii au posibilitatea generării unui extras cu neconformități si astfel vor putea verifica modalitatea în care persoanele delegate, inclusiv prestatorii de servicii, realizează operațiunile de înregistrare în Registru.

Accesul angajatorilor la aplicația REGES-ONLINE se face individual, după cum urmează:

a) prin utilizarea identității digitale acordate de Autoritatea pentru Digitalizarea României, prin aplicația RoeID;

b) prin utilizarea unui certificat digital calificat, în condițiile Legii nr. 214/2024;

c) prin obținerea aprobării unei solicitări de activare a contului, până la obținerea accesului conform  a) sau b), dar nu mai mult de 30 de zile, de la inspectoratul teritorial de muncă căruia i se adresează la ghișeu, în baza identificării vizuale și verificării cărții de identitate a solicitantului.

Autorizarea accesului la Registru unui angajator se face după cum urmează:

a) pentru reprezentanții legali ai angajatorilor înregistrați la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) autorizarea se realizează automat de către sistem, prin verificarea în RECOM a calității solicitantului;

b) pentru reprezentanții legali ai angajatorilor neînregistrați la ONRC, autorizarea se face prin încărcarea în portal a următoarelor documente, pe care se aplică semnătura digitală pentru certificarea conformității cu originalul, și anume: hotărârea judecătorească de înființare sau alt act constitutiv, certificatul de înregistrare fiscală, actul care atestă calitatea de reprezentant legal a solicitantului;

c) pentru împuterniciții desemnați de reprezentanții legali ai angajatorilor cu capital privat, autorizarea se face prin încărcarea în portal a următoarelor documente, pe care se aplică de către respectivii împuterniciți semnătura digitală pentru certificarea conformității cu originalul, și anume: certificat de înregistrare la ONRC sau certificatul de înregistrare fiscală, hotărârea judecătorească de înființare sau alt act constitutiv, împuternicire notarială pentru solicitant sau, după caz, contractul de prestări servicii/actul adițional la acesta din care rezultă obligația prestatorului, prin reprezentantul legal al acestuia, de creare a contului de acces al angajatorului în Registru;

d) pentru împuterniciții desemnați de reprezentanții legali ai angajatorilor cu capital de stat, autorizarea se face prin încărcarea în portal a următoarelor documente, pe care se aplică semnătura digitală pentru certificarea conformității cu originalul, și anume: act constitutiv, act care atestă calitatea reprezentantului legal, certificatul de înregistrare fiscală și împuternicire semnată digital de către reprezentantul legal sau împuternicire notarială pentru solicitant;

e) pentru reprezentanții legali și împuterniciții angajatorilor prevăzuți de Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, autorizarea se face prin încărcarea în portal a următoarelor documente, pe care se aplică semnătura digitală pentru certificarea conformității cu originalul, și anume: act care atestă calitatea reprezentantului legal, certificatul de înregistrare fiscală și actul administrativ semnat digital de către reprezentantul legal de desemnare a împuternicitului.

Conform prevederilor HG 295/2025 privind registrul general de evidență a salariaților REGES-ONLINE, vechiul sistem REVISAL va rămâne activ pentru încă 6 luni. Angajatorii care au realizat depuneri în aplicația REVISAL, îl pot accesa în continuare la adresa https://reges.inspectiamuncii.ro secțiunea “ATENȚIE!!! Cauți vechiul REVISAL? Click aici!”. Angajatorii au obligația de a se înregistra în platforma REGES-ONLINE în termen de 6 luni de la data intrării în vigoare a HG 295/2025 privind registrul general de evidență a salariaților REGES-ONLINE.

Angajatorii care nu fost înregistrați în REVISAL se pot înregistra exclusiv în REGES ONLINE.

Informațiile utile angajatorilor se regăsesc la adresele: https://reges.inspectiamuncii.ro/ajutor/ghid-utilizare-aplicatie/ și https://reges.inspectiamuncii.ro/ajutor/cum-accesez-angajator/

Un element de noutate foarte important este accesul direct al salariaţilor la Registru. Dacă până acum salariaţii puteau obţine doar un extras din Registru, iar pentru aceasta trebuiau să se adreseze angajatorului sau inspectoratului teritorial de muncă, acum au acces direct la REGES ONLINE.

SALARIAȚII – beneficiază de acces facil și securizat la propriul istoric avut în calitate de angajat cu contract individual de muncă, prin vizualizarea și descărcarea extrasului  din Registru în aplicația web, accesând de pe orice laptop/PC link-ul: https://reges.inspectiamuncii.ro, sau cu telefonul conectat la internet din aplicația mobilă Salariat disponibilă pentru sistemele de operare iOS/Android (AppStore/GooglePlay). Extrasul din Registru este generat de sistem cu semnătură electronică a Inspecției Muncii.

– beneficiază de posibilitatea de a verifica în timp real orice înregistrare operată de către angajator cu privire la contractual său de muncă și primirea de notificări, prin email sau în aplicația de pe telefonul mobil, ori de câte ori angajatorul înregistrează o modificare a contractului de muncă, suspendarea sau încetarea acestuia.

– beneficiază de posibilitatea de a trimite, prin aplicație, notificări angajatorului, ori de câte ori constată o neconcordanță între datele înregistrate în Registru și situația de fapt.

Informații cu privire la modalitățile în care salariații pot accesa online Registrul se regăsesc pe site-ul Inspecției Muncii la adresa https://reges.inspectiamuncii.ro/ajutor/cum-accesez/.

Pentru persoanele care nu au acces la dispozitive electronice şi internet pot opta să consulte extrasul din Registru la Info Kiosk-urile aflate în sediul Inspectoratului Teritorial de Muncă Iaşi (şos. Moara de Foc nr. 31,  https://reges.inspectiamuncii.ro/ajutor/cum-accesez-kiosk).

Pentru a sprijini angajatorii și salariații să utilizeze REGES ONLINE, Inspecția Muncii pune la dispoziția acestora următoarele opțiuni de suport de suport tehnic:

Adresa de suport Angajatori: regesonlinesuport.angajator@inspectiamuncii.ro

Adresa de suport Salariați: regesonlinesuport.salariat@inspectiamuncii.ro

Telefon ghid interactiv: 0800 500 166

Program de lucru luni-vineri, 08:00-20:00, cu excepția zilelor de sărbătoare legală.

„Registrul general de evidenţă a salariaţilor cuprinde date referitoare la contractele individuale de muncă încheiate de angajatorii din România şi este gestionat de Inspecţia Muncii prin inspectoratele teritoriale de muncă. Registrul general de evidenţă a salariaţilor este instrumentul de declarare a muncii prestate în baza unui contract individual de muncă şi de evidenţă a activităţii prestate de salariaţii. REGES ONLINE este un instrument modern şi eficient de gestionarea a Registrului care va aduce beneficii angajatorilor, salariaţilor şi autorităţilor publice”.

Situația depunerii Reges ONline angajatori: 1.224

Nr. angajatori : 27.943 (date din Reges Online)

Persoane fizice la ITM Iași autorizare Reges ONline: 47

Nr. salariați: 210.669

Donație lunară
Donează lunar pentru susținerea jurnalismului de calitate

Donație singulară
Donează o singură dată pentru susținerea jurnalismului de calitate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
10 decembrie 2025
10 decembrie 2025