Evenimentul de multiplicare a proiectului Erasmus + „Let’s Act” s-a desfășurat la Colegiul Național „Vasile Alecsandri”, în sala de festivități de Ziua Internațională a Educației, în care s-a discutat despre începutul proiectuluit, dar și despre obiectivele de dezvoltare durabile din cadrul acestuia. Proiectul a pornit din nevoia de digitalizare de care aveau nevoie atât elevii, cât și profesorii. Agenda 2030 cuprinde cursuri ce au lecții grupate pe cei trei piloni importanți
Colegiul Național „Vasile Alecsandri” a organizat evenimentul de multiplicare a proiectului Erasmus + Let’s Act, miercuri, 5 octombrie 2022. Platforma are conținuturi științifice dezvoltate de către partenerii din Danemarca, dar puse într-un format practic și accesibil și de către partenerii din Italia.
Cu alte cuvinte, dezvoltatorii conținutului și ai aplicațiilor sunt danezii și italienii, urmând ca românii și bulgarii să testeze funcționalitatea și să încerce să fie agenți ai schimbării. Se dorește prin intermediul platformei educaționale „Let’s Act Education” ca învățarea pentru elevi să fie una relevantă, iar metodele pedagogice să se adapteze noutăților sociale și caracteristiclor fiecărei generații.
„Let’s Act”, proiect dezvoltat din nevoia de digitalizare
În cadrul evenimentului Let’s Act de Ziua Internațională a Educației, desfășurat la Colegiul Național „Vasile Alecsandri” Iași, s-a discutat despre contextul în care a început acest proiect, dar și despre obiectivele durabile ale proiectului.
Pandemia COVID-19 a fost momentul când s-a dat startul dezvoltării proiectului. Nevoia foarte mare de digitalizare, atât a elevilor, dar și a cadrelor didactice a fost un alt motiv pentru începerea proiectului. În cadrul acestuia au fost formulate 17 obiective de dezvoltare durabilă.
„Un subiect care nu era de actualitate, dar poate că în zilele acestea e cazul să vorbim din ce în ce mai mult, este oferit de Agenda 2030 care formulează 17 obiective de dezvoltare durabilă. Există necesitatea de a fi flexibili în a face transferul de la global la local și invers. Acest transfer este posibil și prin ilustrarea partenerilor pe care îi avem în acest proiect. Sunt două instituții din Danemarca, două instituții de formare din Italia și o școală din Bulgaria. De asemenea, la nivel local, avem parteneri precum: Școala Gimnazială „Ion Ghica”, Liceul Teoretic „Vasile Alecsandri” și Școala Gimnazială „Titu Maiorescu”, menționează Mihaela Ionescu, directorul adjunct al Colegiului Național „Vasile Alecsandri” Iași.
Cum ajută platforma elevii și profesorii
S-a pornit în contextul proiectului de la obiectivele de dezvoltare durabilă, astfel că, acestea sunt grupate în funcție de cei trei piloni importanți: pilonul economic, pilonul social și cel al mediului înconjurător.
Materialele de pe platorma „Let’s Act Education” sunt traduse în cele 5 limbi: română, engleză, daneză, italiană și bulgară. Agenda 2030 presupune cursuri cu secvențe de lecții propuse și grupate în funcție de cei trei piloni. Materialele pot fi parcurse individual de elevi, astfel încât lecțiile conțin fotografii, videoclipuri, încât materialele să fie accesibile. Lecțiile ar trebui parcurse în sala de clasă pentru că sunt multe întrebări, dar și multe etape de reflecție care trebuie parcurse.
„Iașul, cred că are mai multă nevoie decât oricare alt județ de reflexia aprofundată și de măsuri pornind de la aceste obiective pentru că e un județ care reflectă contraste foarte mari. Din păcate, arată și pe diverse paliere și ceea ce înseamnă consecințele sărăciei accentuate și inegalitatea de șanse în sistemul educației, dar și lipsa de implicare pe zona de educație a adulților. Suntem în continare în imposibilitatea de a pune în valoare potențialul elevilor noștri care se află în zone defavorizate, declară Luciana Antoci, inspector școlar general al IȘJ Iași.
Așadar, toți cei prezenți la Colegiul Național „Vasile Alecsandri” Iași de Ziua Internațională a Educației au putut urmări ce reprezintă de fapt proiectul „Let’s Act”.