Titlurile zilei

Lista completă a dezastrului lăsat la Aeroportul Iași de gașca liberală. Se cere dreptate în instanță. La mijloc este o sumă colosală

Publicat: 16 dec. 2019

Dezastru total lăsat în urmă de vechea conducere a unei mari instituții din județul Iași. Ceea ce au descoperit cei de la Aeroportul Internațional Iași după proiectul construcției pistei noi poate lăsa pe oricine în dubii. Mai multe lucrări cu o valoare uriașă nu au fost recepționate nici până în prezent. Constructorii contractați de vechea camarilă liberală care a căpușat aerogara nu s-au achitat de obligații nici acum. Aeroportul Iași cere sprijinul instanței pentru a obliga firmele să repare deficiențele

Situație nemaiîntâlnită la cel mai înalt nivel într-o mare instituție a Iașului. După câțiva ani de la darea în folosință a pistei noi de la Aeroportul Internațional Iași au ieșit noi informații scandaloase la iveală. Firmele contractate de vechea conducere liberală de la aeroport au ajuns să nu își mai repare greșelile. Asocierea Max Boegl- Vega Galați și UTI Grup au prins un contract de zeci de milioane de euro pe vremea când județul era controlat de Relu Fenechiu, Cristian Adomniței, iar la aeroport era plantat Marius Bodea. Cei trei au dat cu dedicație contractul pentru construcția pistei noi și a altor proiecte conexe. Dimensiunea dezastrului iese ușor la iveală.

Sprijin în instanță

Conducerea aeorgării ieșene va cere de la Consiliul Județean contractarea unor servicii juridice pentru a obliga firmele să-și repare gafele. Practic, toate deficiențele constatate în urma lucrărilor nu au fost remediate pentru că asocierea de firme nu a mai vrut să audă de așa ceva.

„La data prezentei, la nivelul R.A. Aeroportul Iași s-a inițiat, începând cu luna septembrie 2019, procesul de recepție finală, la sfârșitul perioadei de garanție, pentru obiectivele de investiții realizate în cadrul proiectului privind dezvoltarea și modernizarea Aeroportului Internațional Iași, extras din SF. Asta în vederea executării parțiale a obiectivului modernizare Modul 1- Etapa intermediară- Pista 2.400 metri. În acest sens menționăm că sunt în desfășurare și/sau urmează recepțiile finale pentru obiectivele menționate.

Raportat la clauzele contractuale, urmare a delegărilor date de Consiliul Județean Iași, R.A. Aeroportul Iași a organizat recepțiile finale pentru obiectivele din cadrul proiectului menționat. Având în vedere problemele identificate de la data recepției la terminarea lucrărilor și până în acest moment, R.A. Aeroportul Iași a transmis notificări către executanții acestor lucrări, începând cu anul 2017, cu scopul remedierii deficiențelor apărute în perioada de garanție și exploatare. Deoarece până Ia data recepțiilor finale, inclusiv până la data prezentei, executanții acestor lucrări nu s-au conformat în vederea remedierii integrale a acestor vicii de execuție, suntem determinați să suspendăm și mai apoi să respingem, dacă va fi cazul, recepția finală la expirarea perioadei de garanție pentru aceste obiective de investiții”, se arată în cererea celor de la R.A. Aeroportul Iași.

Lista gafelor din proiect

Recepția pentru proiectul gardului perimetral, în valoare de peste 139 de milioane de lei, a fost suspendată. Contractul a fost semnat în iunie 2013, însă recepția nu a mai avut loc în urma descoperirii unor deficiențe. Cu toate acestea, suspendarea recepției expiră în ianuarie 2020, iar cei de la aeroport nu vor să piardă timpul.
Probleme au apărut și la platforma de staționare, proiect făcut de asemenea în cadrul contractului ce ține de pistra de 2.400 metri. Și aceasta era în cadrul contractului de 139 de milioane de lei. În acest caz, procesul-verbal de recepție finală ar trebui semnat în martie 2020.

Și în cazul obiectivului privind extinderea suplimentară a platformei parcare aeronave, în valoare de 7.5 milioane lei, recepția a fost respinsă. Pentru obiectivul III din proiect- Terminal Pasageri, în valoare de 29,1 milioane lei, recepția a fost suspendată. De asemenea, execuția unui drum de acces către uzina electrică de circa 146 mii lei nu a mai fost recepționată. În plus, nici construcția unei canalizări utilizate în timpul proceselor de degivrare, de peste 240 mii lei, nu a fost recepționată. Nici instalarea unor sprinklere la terminalul T3 de circa 428 mii lei nu a mai ajuns la final, recepția fiind suspendată.

Aeroportul nu se lasă

Mai mult, în urma întâlnirilor și comunicărilor cu executantul contractelor nr.C43 din 04/06/2013 și nr. C41 din 18/04/2014, respectiv asocierea Max Boegl Romania SRL, S.C. Vega ’93 SRL- UTI Grup, s-a înțeles foarte clar refuzul de a considera viciile reclamate de noi ca fiind vicii de exploatare și refuzând remedierea lor. În aceste condiții, raportat la clauzele contractuale și dispozițiile legale aplicabile, R.A. Aeroportul Iași va trebui să se îndrepte împotriva factorilor implicați în executarea construcției, vinovați de viciile descoperite cu ocazia recepției finale (raportat la refuzul acestora de a le remedia, conform obligațiilor asumate prin contractele invocate mai sus), pentru recuperarea prejudiciilor create și a tuturor cheltuielilor întreprinse în vederea remedierii acestor deficiențe.

Totodată, se va avea în vedere recuperarea, inclusiv a cheltuielilor întreprinse cu efectuarea expertizelor etc., necesare lămuririi situației prezentate, precum a celor generate de nefuncționarea construcției, dacă va fi cazul. Totodată, este posibil ca însăși executanții să inițieze acțiuni în instanță, raportat Ia situațiile menționate în procesele-verbale de recepție finală”, se mai arată în adresa aerogării.



loading...

Comentarii
  • Cei care vor sa ia in concesiune spun altceva….. ” Dorin Catană a explicat apoi că, atât timp cât „cea mai bună pistă din România” poate să asigure un trafic şi de 30 de milioane de pasageri, „nu vedem necesitatea construirii unei a doua piste”.
    De ce nu bagi din titlurile pe care ti le-am recomandat : ” SOC – PSD vrea sa dea degeaba un aeroport perfect functional unei firme de apartament… „. ” DEZASTRU – Minciunile si interesele PSD legate de concesionarea aeroportului ” si mai sunt….
    Prietene …daca esti in pana de idei…apeleaza la altii….tu stii una si buna….cea cu PNL-ul….incearca si cu PSD-ul ca ai sa ramaii fara sponsori in curand..

  • Alo ? Da matale nu stii ca painea si cutitul in IASI le au tot cei de la PSD ? De ce nu spui adevarul ? Nici dupa 30 de la revolutie nu vrei sa spui adevarul ?

  • In viziunea celui mai „tare” ziar din Romania, adica BZI, tot ce se intampla rau in Romania este din cauza PNL sau al altor partide politice pe cand nemaipomenitul si cinstitul partid PSD fac numai lucruri extraordinare. Dezinformatori propagandisti comunisti ce sunteti, sper ca veti mai exista atata doar cat va mai exista PSD in aceasta tara. Am sa mai intru pe site-ul vostru cand va zbura porcul mincinosi frustrati ce sunteti.

  • Ziar PSD-ist, ziar propagandist, ziar manipulator condus de un infractor. Prieten la catarama cu Chirica/Popa si cam toata suflarea PSD-ista din oras. Orasul este sufocat de aceste clanuri. BZI la gunoi.

Adauga un comentariu