Uniunea Europeană pregătește o lovitură pentru pensionarii trecuți de 65 de ani. Într-un viitor nu foarte îndepărtat, pensionarii de peste 65 de ani care dețin permis de conducere vor fi obligați să facă asta.
Uniunea Europeană ia în calcul schimbări importante care îi vizează pe conducătorii auto în vârstă. Persoanele care au trecut de 65 de ani ar putea fi obligate să efectueze evaluări medicale periodice pentru a-și putea menține dreptul de a conduce. Această inițiativă, aflată în dezbatere, stârnește deja controverse în rândul opiniei publice.
Lovitură din partea Uniunii Europene pentru pensionarii de peste 65 de ani
Uniunea Europeană analizează o serie de schimbări care vizează în mod direct conducătorii auto cu vârste înaintate, propuneri care au generat deja dezbateri intense. Deși obiectivul principal este îmbunătățirea siguranței în trafic, unele dintre măsurile propuse ridică semne de întrebare legate de posibila discriminare a persoanelor în vârstă și de restrângerea libertății de circulație.
În condițiile în care tot mai mulți cetățeni continuă să conducă și după pensionare, autoritățile europene consideră că este momentul pentru o actualizare a reglementărilor privind valabilitatea permisului de conducere. Una dintre variantele discutate presupune introducerea unor controale medicale periodice pentru șoferii care au trecut de 65 de ani – mai exact, o verificare la fiecare doi ani, iar după vârsta de 75, examinările ar deveni anuale.
Scopul declarat al acestei inițiative este reducerea riscurilor rutiere, însă propunerea a fost contestată de mai mulți europarlamentari, care susțin că o astfel de abordare ar putea fi interpretată ca o formă de discriminare pe criterii de vârstă.
Comisia Europeană ia în calcul o soluție mai puțin restrictivă
Pentru a răspunde acestor critici, Comisia Europeană ia în calcul o soluție mai puțin restrictivă. În locul examenelor medicale obligatorii, s-ar putea introduce un mecanism de autoevaluare, prin care șoferii trecuți de 65 de ani să își evalueze singuri starea de sănătate și aptitudinile necesare pentru a conduce în siguranță. Această variantă ar păstra accentul pe responsabilitate personală, fără a impune controale medicale rigide pentru toate persoanele de o anumită vârstă.
Uniunea Europeană oferă posibilitatea fiecărui stat membru să decidă dacă va adopta sistemul mai flexibil de autoevaluare sau dacă va menține modelul tradițional al controalelor medicale periodice. Scopul este de a găsi un echilibru între respectarea drepturilor individuale și asigurarea unui trafic rutier cât mai sigur.
Astfel, autoritățile naționale vor avea responsabilitatea de a alege soluția care se potrivește cel mai bine contextului intern, luând în considerare atât datele statistice privind accidentele, cât și nevoia de a proteja demnitatea și libertatea de mișcare a persoanelor în vârstă. La nivel de Uniune Europeană s-a pus deseori problema persoanelor în vârstă care conduc. Dacă acestea ar mai trebui, sau nu, să aibă dreptul de a conduce în contextul în care, de la o vârstă înaintată, reflexele scad. Această lovitură din partea Uniunii Europene pentru pensionarii de peste 65 de ani ar putea duce la o serie de proteste în rândul seniorilor.
Nu este discriminare . La fel cum limita inferioara de 18 ani nu este discriminare.
Ti ai pierdut din abilitati , e nevoie sa constientizezi asta și sa ACCEPTȚI !!! , . 65 e varsta de pensionare , ai niste limite asa e viata .. undeva se termina.
Prezentați orice știre, articol, numai pe un ton antisistem. Parcă sunteți tot timpul cu bățul printre gard, tot timpul instigatori, agitatori. Exact ceea ce nu este necesar acum. Drept urmare, nici măcar despre starea vremii, nu mai vreau să aflu de la voi.
UE nu vine să îmi pună mie condiții până la ce vârstă să conducă cetățenii români autovehicole ! La aceea vârstă sunt unii care mai bine conduc autovehicole decât unul mai tânăr și este cu mult mai atent !
@Sergiu , ai citit și asta sau doar titlu? Și ai trecut direct la comentat.
„Comisia Europeană ia în calcul o soluție mai puțin restrictivă
Pentru a răspunde acestor critici, Comisia Europeană ia în calcul o soluție mai puțin restrictivă. În locul examenelor medicale obligatorii, s-ar putea introduce un mecanism de autoevaluare, prin care șoferii trecuți de 65 de ani să își evalueze singuri starea de sănătate și aptitudinile necesare pentru a conduce în siguranță. Această variantă ar păstra accentul pe responsabilitate personală, fără a impune controale medicale rigide pentru toate persoanele de o anumită vârstă”.
UE ESTE UN GESTAPO MODERN PENTRU TARILE CARE SI AU BAGAT CAPUL INTR UN JUG MULTUMITA UNOR ASA ZIȘI SEFI DE STAT IN REALITATE NISTE SLUGI.IN SUA MERG OAMENII CU MASINILE TOATA VIATA FARA RESTRICTII SI DISCRIMINARI SUB PRETEXTUL UNOR INTENTII DE PROTECTIE.DAR TINERII CARE FAC ADEVARATE CARNAGII PE ȘOSELE CE AR TREBUI? SA FIE LASATI DOAR PE TROTINETE???