Lucrările de la magistrala Tecuci – Iași se apropie de final, însă termenul este deja depășit cu 5 luni. După finalizare, viteza de deplasare a trenurilor ar trebui să crească.
Sucursala Regională de Căi Ferate (SRCF) Iași are în derulare un contract de 163 milioane de lei cu firma SC Ness Proiect Europe SRL Ploiești, semnat în luna februarie 2023. În acest contract sunt prevăzute lucrări de modernizare a magistralei 600 Tecuci – Iași. Termenul de finalizare era la sfârșitul lunii decembrie 2024, însă acesta nu a fost respectat. Abia în următoarele luni contractul va fi finalizat.
Lucrările de la magistrala Tecuci – Iași se apropie de final
În momentul de față, muncitorii au ajuns să lucreze în zona Crasna – Zorleni, dar și în stația Bârlad. În perioada următoare sunt programate lucrări de buraj, îmbalastare, decolmatare șanțuri. Chiar dacă mai sunt doar 41 de km de cale ferată ce trebuie modernizată, procedura va dura până la vara anului 2025, dacă totul va decurge conform planului. Fondurile investiției sunt nerambursabile și sunt asigurate prin PNRR.
„Lucrările de tip Quick Wins pe linia magistrală de cale ferată Tecuci – Iași avansează și au depășit un stadiu de execuție de peste 86%! Progresul consemnat la finalul lunii aprilie 2025 include lucrări de buraje mecanizate pe linia Crasna – Zorleni, suduri în stația Bârlad, respectiv lucrări de decolmatare șanțuri. E de precizat faptul că s-au finalizat lucrările de montare trotuare metalice și s-au montat contrașinele la poduri. Menționăm că SRCF Iași și S.C. NESS PROIECT EUROPE S.R.L. Ploiești au semnat, în luna februarie 2023, contractul pentru execuția lucrărilor de tip Quick Wins, pe 41 de km, din linia CF Tecuci – Iași, între stațiile Tutova – Munteni (Fir II), de la km 286 + 163, la km 328 + 000. Valoarea contractului este de 163,605 milioane de lei, fără TVA, iar durata contractului este de 18 luni. Ordinul de începere a lucrărilor a fost în iunie 2023”, au transmis reprezentanții CFR Infrastructură Iași.
Va crește viteza de deplasare a trenurilor
Problema majoră a rețelelor feroviare din România o reprezintă viteza redusă de deplasare a trenurilor. În cele mai multe cazuri, din cauza infrastructurii învechite, garniturile nu se pot deplasa mai rapid. Astfel, pe magistrala 600 Tecuci – Iași, viteza de deplasare a trenurilor ar urma să crească până la 120 km/h. De asemenea, CFR Infrastructură Iași a anunțat mai multe investiții la rețeaua feroviară din zona Moldovei. Cel mai important este electrificarea liniei Tecuci – Iași, pentru ca trenurile electrice să poată circula pe această rută. De asemenea, și linia spre Botoșani urmează să fie electrificată.
„Eliminarea restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii și creșterea vitezei de circulație până la 120 km/h (funcție de configurația traseului), pe intervalul de cale ferată Tutova – Bârlad – Zorleni – Banca – Crasna, de la km 286 + 163, la km 328 + 000”, au mai precizat reprezentanții companiei.
Lucrările de la linia Tecuci – Iași sunt aproape de final, după aproape 2 ani de la începerea proiectului. Cel mai probabil, recepția se va face în următoarele 3 luni, dacă nu vor apărea probleme neprevăzute.