Lucrările de reabilitare şi modernizare a lotului 3 al Axei Rutiere Strategice Iaşi-Suceava se apropie de final. Stadiul de execuţie a depăşit 60 la sută
Una dintre cele mai ample lucrări de reabilitare pentru un drum județean din ultimii ani este Iași – Suceava. Proiectul de reabilitare a drumului către Suceava a avut parte de foarte multe contestații și controverse. Acestea au pornit din mai multe cauze, dar s-a trecut peste fiecare. Proiectul de modernizare vizează DJ 281 de la Belcești – Ceplenița – DN 28B și DJ 281 de la DN 28B – Scobinți – Lespezi, în lungime de 40,610 km, aproape jumătate din lungimea totală a traseului axei. Proiectul „Regiunea Nord – Est – Axa rutieră strategică Iași – Suceava’’ este finanțat prin POR 2014-2020.
Lucrările de reabilitare şi modernizare a Axei Rutiere Strategice Iaşi – Suceava se apropie de final
Reprezentanţii Consiliului Judeţean au anunţat recent faptul că lucrările de reabilitare şi modernizare a Axei Rutiere Strategice Iaşi – Suceava se apropie de final. Este vorba despre lotul 3 care vizează DJ 281 de la Belcești – Ceplenița – DN 28B și DJ 281 de la DN 28B – Scobinți – Lespezi, în lungime de 40,610 km, aproape jumătate din lungimea totală a traseului axei.
„Suntem hotărâți să recuperăm timpul pierdut și să finalizăm lucrările în termenul asumat. Înțelegem importanța acestui drum pentru mobilitatea și dezvoltarea regiunii noastre și ne angajăm să continuăm să lucrăm cu profesionalism pentru a reda comunității un drum modern, sigur și durabil”, a transmis președintele Consiliului Județean, Costel Alexe.
În prezent, constructorul lucrează intens pe două tronsoane. În ceea ce priveşte tronsonul 1, a fost realizat covor BADPC 22,4 (strat de legătură binder) integral de la localitatea Belceşti (km 20+810) până la localitatea Bădeni (km 38+840) – integral pe tronsonul 1, în afară de zona de la km 29+050- 30+550, fiind zonă de BCR, dar și cu mici întreruperi la podul de la Ceplenița și podul de la Bădeni. Au mai fost realizate şi dispozitive de scurgere, precum, șanț pereat, rigolă carosabilă, podețele transversale și cele la drumurile laterale finalizate.
În ceea ce priveşte podul de la Cepleniţa, lucrările de pe sensul stâng au fost finalizate, iar în ceea ce priveşte sensul drept, acesta este la stadiul de aplicare a hidroizolaţiei pe placa de suprabetonare.
Mai mult decât atât, a fost finalizată desfacerea acceselor la proprietăți de pe zona Sireţel și se lucrează la decopertare în vederea atingerii lățimii și cotei platformei drumului km 57+700- km 61+855, se lucrează la desfacerea acceselor în comuna Scobinţi la kilometrul 39+350- km 43+800 și se lucrează la decoperta în vederea atingerii lățimii și cotei platformei drumului.
Finalizarea lucrărilor pentru Axa 3 este programată pentru anul 2023
Licitația pentru obținerea lucrărilor de construcție a fost câștigată de compania SC DAROCONSTRUCT SRL – SC RUTADOR SRL acum aproximativ doi ani de zile. Valoarea totală a contractului este de 91.776.997,59 lei, fără TVA.
Joi, 14 iulie 2022, s-a semnat contractul pentru Axa 3 Iași – Suceava. Obiectivul general al proiectului Axa Rutieră Strategică 1 Iași – Suceava este îmbunătățirea accesibilității și a mobilității populației, bunurilor și serviciilor, în vederea stimulării dezvoltării economice durabile, prin modernizarea a 167,933 km de drumuri județene din Iași și Suceava, aflate în proximitatea TEN-T și conectarea a 22 de unități administrativ-teritoriale urbane și rurale la această rețea transeuropeană de transport. 92 km sunt pe raza județului Iași și traversează comunele Rediu, Movileni, Gropnița, Focuri, Coarnele Caprei, Belcești, Cotnari, Ceplenița, Scobinți, Sirețel, Lespezi.
Astfel, Consiliul Judeţean a anunţat recent care este stadiul lucrărilor lotului 3 al Axei Rutiere Strategice Iaşi – Suceava. Proiectul este în grafic, iar peste 60 la sută din acesta este finalizat.
Îi propun lui kostel–bam-bam sâ coboare în com. rediu și sâ vadâ cum sa turnat asfaltul care nu ajunge pînâ la șanțurile betonate –a râmas o dîrâ de buruieni din loc în loc iar pe unele porțiuni nici nu sa mai fâcut șanțurilre betonate din proiect –ori se lucreazâ aiurea fârâ nici un control specific proiectului–mâcar din bani asigurați de alți sâ se facâ ceva corect asfel ne facem de caca cu receția–
Foarte bine. Rusilor le trebuie I frastructura cand vor merge de la Iasi la Suceava. Sau invers.