Lucrările la liniile de tramvai din Tudor Vladimirescu se desfășoară în ritmul melcului! Cei care tranzitează zilnic acest tronson de drum din municipiul Iaşi susțin că zilnic sunt doar cîțiva muncitori care mai mult stau decât lucrează. Se pare că viteza lor de lucru este invers de proporţională cu nervii şoferilor care sunt întinşi la maxim.
În timp ce muncitorii nu se omoară cu firea, cei care tranzitează zona sunt nevoiți să-și pună nervii la încercare așteptând zeci de minute să parcurgă cele câteva sute de metri. De această lucrare ar trebui să se ocupe George Irinel Tofan. Acesta stă toată ziua pe holurile primăriei pentru a obține PUZ-uri, dar nu se deplasează până în Tudor Vladimirescu pentru a verifica ce fac muncitorii lui.
Traficul în zona Tudor Vladimirescu este infernal la această oră, strada dinspre Calea Chișinăului spre Tudor Vladimirescu fiind închisă. Circulația se desfășoară cu dificultate la aceasta oră pe bulevardul Tudor Vladimirescu. Se circulă bară la bară, oamenii fiind nevoiță să stea zedci de minute pentru a putea tranzita zona în care ar trebui să se lucreze la foc continuu.
”E incredibil! Eu lucrez la o firmă în zonă sunt envoit să trec de câteva ori pe acolo pe zi. Muncitorii mai mult stau decât să îşi facă treaba. Au anunțat că vor termina lucrarea anul acesta, dar mă îndoiesc că va fi așa.Dacă se va continua în ritmul ăsta, în mod sigur nu cred că termină anul acesta. Nu mi se pare normal să stai atâta timp în trafic doar pentru că muncitorii nu au chef să-și facă treaba” a declarat o persoană care trece zilnic prin Tudor Vladimirescu.
Lucrările la liniile de tramvai din Tudor Vladimirescu, în ritmul melcului: Ar trebui să fie gata anul acesta
Autoritățile locale anunță că până la finalul anului, circulația tramvaielor va fi reluată în zonele Tudor Vladimirescu.
Lucrările de construcții și instalații aferente liniei de tramvai pe traseul Bucșinescu – bulevardul Tudor Vladimirescu – intersecție Calea Chișinăului au o lungime de 2.444 metri cale simplă de rulare. În zonă, s-a trecut și la reabilitarea celor două peroane din stația Tudor Vladimirescu și reabilitarea podului Tudor Vladimirescu pe suprafața de 1.196 mp și construirea a două stații de tramvai.
„Pentru prima dată în Iași va fi introdusă o bandă dedicată pentru tramvai, care va fi delimitată fizic în teren cu butoni stradali solari, ce nu vor împiedica depășirea în caz de urgență. Această soluție tehnică ar putea fi aplicată și la alte tronsoane de tramvai care urmează să fie reabilitate: zona Târgu Cucu – Cinci Drumuri, Podu Roș – Țesătura și Doi Băieți – Dancu”, au explicat reprezentanții Primăriei Iași.
O altă zonă unde se lucrează este între intersecția cu Bulevardul Metalurgiei și Rond capăt Zona Industrială. Pe bulevardul Virgil Săhleanu se pregătește montarea altora noi în zona peroanelor și stațiilor de transport public. La final vor fi 6 peroane tramvai reabilitate, 6 stații simple de transport public tramvai construite, dar și spațiul verde refăcut.
Contract de peste 34 de milioane de lei
Lucrările de reabilitare a străzilor în cazul liniilor de tramvai din Iași sunt executate de asocierea Conest SA Iași – Mari Vila Com SRL București, contra unei sume de 34.475.207 lei, inclusiv TVA, adică aproximativ 7,24 milioane de euro. Valoarea totală a proiectului este 114,197,308 lei, adică aproape 24 de milioane de euro și este asigurată prin Programul Operațional Regional.
Conform studiilor preliminare, prin acest proiect, numărul pasagerilor transportați în cadrul sistemului de transport public modernizat din Iași va crește cu 1,53 la sută. Totodată, prin această modernizare a liniilor de tramvai și a carosabilului din Iași, nivelul gazelor cu efect de seră va înregistra o scădere anuală cu 0,25 procente.