Construcția tronsonului Bacău–Pașcani al Autostrăzii Moldovei (A7) avansează rapid, cu un progres fizic de aproape 40% pe întregul traseu de 77 km.
Antreprenorul român UMB Spedition are peste 700 de muncitori și 450 de utilaje pe cele trei loturi aflate în lucru.
Proiectul, finanțat prin PNRR și evaluat la 4,66 miliarde lei (fără TVA), include construcția a 9 noduri rutiere, 22 de poduri, 2 pasaje și un important nod turbion care va lega A7 de viitoarea autostradă A8.
Finalizarea lucrărilor este programată pentru anul 2026.
„Lucrările pe tronsonul Bacău- Pașcani al A7 (Autostrada Moldovei) se apropie de 40%!
Constructorul român (UMB Spedition) este mobilizat pe toate cele trei loturi cu peste 700 de muncitori și mai mult de 450 de utilaje.
Pe Lotul 1 (Săucești – Trifești), în lungime de 30,3 km, stadiul fizic este de 38,5 %.
Lucrările de pe Lotul 2 ( Trifești – Gherăești), în lungime de 18, 99 km , au ajuns la un stadiu fizic de 36%.
Pe șantierul Lotului 3 ( Mircești – Pașcani), în lungime de 28,09 km, stadiul fizic este de 36,2%.
Printre lucrările care se execută pe întregul tronson (77,38 km) se numără cele pentru construcția nodului rutier turbion care va face legătura A7 cu A8 și pentru asigurarea conexiunii nodului rutier Bacău Nord cu Varianta Ocolitoare (VO) Bacău.
Conform contractului pe traseul tronsonului de autostradă Bacău-Pașcani vor fi construite inclusiv: 9 noduri rutiere, 22 de poduri și 2 pasaje.
Contractele, finanțate prin PNRR, au o valoare însumată de 4,66 miliarde lei (fără TVA), iar lucrările trebuie finalizate anul viitor (2026)”, a transmis Cristian Pistol, director CNAIR.