Prima pagină » Local » Magistrala Tecuci – Iași va fi electrificată! Sucursala Regională de Căi Ferate a lansat licitația pentru studiul de fezabilitate
Magistrala Tecuci – Iași va fi electrificată! Sucursala Regională de Căi Ferate a lansat licitația pentru studiul de fezabilitate

Magistrala Tecuci – Iași va fi electrificată! Sucursala Regională de Căi Ferate a lansat licitația pentru studiul de fezabilitate

13 feb. 2025, 02:00, 1 ,
Petronel Ștefan în Local

Încă un pas spre modernizarea căii ferate de pe magistrala 600 Tecuci – Iași, după ce Sucursala Regională de Căi Ferate (SRCF) Iași a lansat licitația pentru studiul de fezabilitate

Pentru operatorii feroviari magistrala 600 pe ruta Tecuci-Bârlad-Vaslui-Iași reprezintă o mare problemă, deoarece trenurile care circulă din Iași spre București trebuie să schimbe locomotiva la Tecuci.

Magistrala 600 Tecuci – Iași va fi electrificată

Toate trenurile care erau folosite pe această rută circulau cu locomotive Diesel, pe motorină. Ieri, 12 februarie 2025, SRCF Iași a lansat licitația pentru studiul de fezabilitate și așteaptă acum oferte din partea firmelor interesate. Contractul va fi semnat pe o perioadă de 28 de luni, iar lucrările vor fi efectuate în județele Iași, Vaslui și Galați. Valoarea totală a proiectului este de 36,77 milioane de euro, aproximativ 7.388.000 de euro. În urmă cu doi ani, SRCF Iași a mai anunțat o dată că vor începe studiul de fezabilitate, însă proiectul nu s-a mai concretizat.

„Proiectanții interesați vor trebui să realizeze următoarele activități: 1. Elaborarea a minimum două scenarii / opțiuni tehnico-economice, recomandând justificat și documentat scenariul / opțiunea tehnico-economică optimă pentru realizarea obiectivului de investiție; 2. Elaborarea Studiului de Fezabilitate conform H.G. 907/2016; 3. Elaborarea documentației necesare pentru exproprierea imobilelor aferente obiectivului de investiții; 4. Elaborarea documentației de atribuire pentru achiziția contractului de consultanță și execuție aferente proiectului; 5. Elaborarea documentației de atribuire pentru achiziția contractului de consultanță și supervizare a proiectării și execuției lucrărilor; 6. Documentație privind cererea de finanțare elaborată cu respectarea cerințelor și formatului informațiilor necesare finanțării prin Fondul de Modernizare; 7. Documentația de expropriere, inclusiv intabularea și extrase de carte funciară”, este precizat în caietul de sarcini.

Iată ce beneficii vor fi în urma modernizării

În primul rând, în urma modernizărilor, trenurile vor putea circula cu o viteză mai mare decât o fac în momentul actual. Astfel, trenurile de călători ar putea circula cu o viteză de până la 120 de km pe oră. În momentul de față, SRCF Iași mai derulează un proiect pe linia Tecuci – Iași.

„În urma investiției preconizate, se anticipează următoarele beneficii:  Creșterea vitezei medii de circulație a trenurilor; Creșterea atractivității transportului feroviar pe secțiile de circulație vizate; Reducerea efectelor negative asupra mediului prin eliminarea gazelor cu efect de seră și a substanțelor poluante generate de tracțiunea diesel, contribuind astfel la țintele României de reducere a amprentei de carbon; Creșterea volumului de transport pe calea ferată; Creșterea veniturilor CFR din taxa de utilizare a infrastructurii; Creșterea competitivității economice a sectorului feroviar prin reducerea costurilor cu energia suportate de administratorul infrastructurii și operatorii de transport feroviar; Scăderea consumului de energie echivalent (diesel-electric), cu o pondere mai mare pe rutele cu declivitate medie și mare (peste 10‰);  Creșterea capacității secțiilor de circulație datorită creșterii tonajelor transportate cu tracțiune electrică, dar și datorită accelerărilor și decelerărilor rapide specifice tracțiunii electrice; Asigurarea unor conexiuni mai rapide cu alte rute feroviare din zonă”, mai scrie în documentație.

După mulți ani, SRCF a făcut un nou pas privind electrificarea liniei ferate la magistrala 600 Tecuci – Iași.

Bugetul.ro
S-a terminat pentru ANPC și Cristian Popescu Piedone. Decizia justiției confirmă eșecul autorității în procesele contra marilor bănci din România
redactia.ro
Iubita lui Rareș Ion rupe tăcerea. Acuzații grave la adresa lui Maru după ce tânărul de 20 de ani și-a pierdut viața
Bugetul.ro
Cutremur provocat de CEC Bank pe piața din România. Banca de stat numărul 1 din țară a decis să intre pe un teritoriu neexplorat, dar foarte dificil
a1.ro
Rețeta de cozonac a Annei Lesko. Vedeta le-a dezvăluit gospodinelor un secret despre timpul de dospire
Playtech.ro
Cum se păstrează corect anafura ca să nu mucegăiască. Ce trebuie să faci cu ea după ce o aduci de la biserică
observatornews.ro
Cine este pompierul înecat în lacul Siriu. Familia nu-şi poate explica tragedia, mai ales că tânărul fusese salvamar pentru o scurtă perioadă
Playsport.ro
Incredibil! Cum poate să arate Sandra Izbașa la 11 ani după ce s-a retras din gimnastică. Imaginile au scăpat pe net
Evz.ro
Un desert uitat, din copilărie. Prăjitura care seducea
realitatea.net
Săptămâna Mare: Perioada cu cea mai mare încărcătură spirituală din an. Ce TREBUIE să faci în fiecare zi, pentru a fi ferit de boală și a avea parte de noroc
SportpeSurse
Neluțu Varga a demis antrenorul și conducerea de la CFR Cluj! S-au bătut în vestiarul ardelenilor
Playtech.ro
Ce se face cu anafura primită de Paște și cum trebuie păstrată corect în casă
Dailybusiness.ro
Poți păstra numărul de înmatriculare dacă vinzi sau radiezi mașina? Legea oferă răspunsul clar
RomaniaTV
TRAGEDIE înainte de Paște! A murit Dragoș Cristescu! Mare om a fost!
stiriromania.ro
La 57 de ani, Carmen a devenit cea mai în vârstă mamă de gemeni din România. Partenerul, cu 22 de ani mai tânăr
RomaniaTV
Minivacanţă Paşte 2025. Compensaţii financiare pentru cei care lucrează de marea sărbătoare, amenzi uriaşe pentru angajatori
redactia.ro
Ce s-a descoperit la autopsia lui Rareș Ion. De ce a murit, de fapt, tânărul care era prieten cu Vlad Pascu
ego.ro
Camelia Mitoșeru, mesaj pentru femeile care NU gătesc de Paște! Așa ceva...
Comentarii
  • oricum locomotiva trebuie s-o schimbe la Tecuci pentru ca alt sens de mers. trebuie sa se intoarca inapoi si dupa iesirea din Tecuci linia vireaza apoi spre N spre Barlad. ca e locomotiva diesele sau electrica la Tecuci trebuie facute manevre.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`