Încă un pas spre modernizarea căii ferate de pe magistrala 600 Tecuci – Iași, după ce Sucursala Regională de Căi Ferate (SRCF) Iași a lansat licitația pentru studiul de fezabilitate
Pentru operatorii feroviari magistrala 600 pe ruta Tecuci-Bârlad-Vaslui-Iași reprezintă o mare problemă, deoarece trenurile care circulă din Iași spre București trebuie să schimbe locomotiva la Tecuci.
Magistrala 600 Tecuci – Iași va fi electrificată
Toate trenurile care erau folosite pe această rută circulau cu locomotive Diesel, pe motorină. Ieri, 12 februarie 2025, SRCF Iași a lansat licitația pentru studiul de fezabilitate și așteaptă acum oferte din partea firmelor interesate. Contractul va fi semnat pe o perioadă de 28 de luni, iar lucrările vor fi efectuate în județele Iași, Vaslui și Galați. Valoarea totală a proiectului este de 36,77 milioane de euro, aproximativ 7.388.000 de euro. În urmă cu doi ani, SRCF Iași a mai anunțat o dată că vor începe studiul de fezabilitate, însă proiectul nu s-a mai concretizat.
„Proiectanții interesați vor trebui să realizeze următoarele activități: 1. Elaborarea a minimum două scenarii / opțiuni tehnico-economice, recomandând justificat și documentat scenariul / opțiunea tehnico-economică optimă pentru realizarea obiectivului de investiție; 2. Elaborarea Studiului de Fezabilitate conform H.G. 907/2016; 3. Elaborarea documentației necesare pentru exproprierea imobilelor aferente obiectivului de investiții; 4. Elaborarea documentației de atribuire pentru achiziția contractului de consultanță și execuție aferente proiectului; 5. Elaborarea documentației de atribuire pentru achiziția contractului de consultanță și supervizare a proiectării și execuției lucrărilor; 6. Documentație privind cererea de finanțare elaborată cu respectarea cerințelor și formatului informațiilor necesare finanțării prin Fondul de Modernizare; 7. Documentația de expropriere, inclusiv intabularea și extrase de carte funciară”, este precizat în caietul de sarcini.
Iată ce beneficii vor fi în urma modernizării
În primul rând, în urma modernizărilor, trenurile vor putea circula cu o viteză mai mare decât o fac în momentul actual. Astfel, trenurile de călători ar putea circula cu o viteză de până la 120 de km pe oră. În momentul de față, SRCF Iași mai derulează un proiect pe linia Tecuci – Iași.
„În urma investiției preconizate, se anticipează următoarele beneficii: Creșterea vitezei medii de circulație a trenurilor; Creșterea atractivității transportului feroviar pe secțiile de circulație vizate; Reducerea efectelor negative asupra mediului prin eliminarea gazelor cu efect de seră și a substanțelor poluante generate de tracțiunea diesel, contribuind astfel la țintele României de reducere a amprentei de carbon; Creșterea volumului de transport pe calea ferată; Creșterea veniturilor CFR din taxa de utilizare a infrastructurii; Creșterea competitivității economice a sectorului feroviar prin reducerea costurilor cu energia suportate de administratorul infrastructurii și operatorii de transport feroviar; Scăderea consumului de energie echivalent (diesel-electric), cu o pondere mai mare pe rutele cu declivitate medie și mare (peste 10‰); Creșterea capacității secțiilor de circulație datorită creșterii tonajelor transportate cu tracțiune electrică, dar și datorită accelerărilor și decelerărilor rapide specifice tracțiunii electrice; Asigurarea unor conexiuni mai rapide cu alte rute feroviare din zonă”, mai scrie în documentație.
După mulți ani, SRCF a făcut un nou pas privind electrificarea liniei ferate la magistrala 600 Tecuci – Iași.
oricum locomotiva trebuie s-o schimbe la Tecuci pentru ca alt sens de mers. trebuie sa se intoarca inapoi si dupa iesirea din Tecuci linia vireaza apoi spre N spre Barlad. ca e locomotiva diesele sau electrica la Tecuci trebuie facute manevre.