Prima pagină » National » Ministerul Afacerilor Interne a făcut anunțul. De la 1 septembrie apare cardul de cetățenie
Ministerul Afacerilor Interne a făcut anunțul. De la 1 septembrie apare cardul de cetățenie

Ministerul Afacerilor Interne a făcut anunțul. De la 1 septembrie apare cardul de cetățenie

05 aug. 2024, 09:30,
în National

Ministerul Afacerilor Interne a făcut anunțul. Cei care primesc cetăţenia română vor avea un card de cetăţenie. Acest document va fi personalizat de Centrul Național Unic de Personalizare a Pașapoartelor Electronice din cadrul Direcției Generale de Pașapoarte. Iată că de la 1 septembrie apare cardul de cetățenie.

Ministerul Afacerilor Interne a făcut anunțul

Cererile de acordare sau redobândire a cetățeniei române soluționate favorabil, începând cu data de 1 septembrie 2024, vor avea ca rezultat eliberarea cardului de cetățenie română, document care va fi personalizat de Centrul Național Unic de Personalizare a Pașapoartelor Electronice din cadrul Direcției Generale de Pașapoarte.

De asemenea, persoanele cărora, începând cu 1 septembrie 2024, li se va elibera cardul de cetățenie română și care vor dori să își stabilească domiciliul în străinătate, vor avea obligația să solicite, în termen de 3 ani de la data dobândirii sau redobândirii cetățeniei române, eliberarea unui pașaport românesc cu menționarea țării de domiciliu.

O altă veste este aceea că specialiștii Direcției Generale de Pașapoarte și ai Direcției Generale pentru Tehnologia Informației din cadrul Ministerului Afacerilor Interne constituie prima platformă de cetățenie ce va fi integrată în platforma HUB de servicii a Ministerului Afacerilor Interne, până la operaționalizarea de către Autoritatea Națională pentru Cetățenie a sistemului informatic de evidență a cardurilor de cetățenie română.

Schimbări la acordarea cetățeniei române

Noua lege pentru acordarea cetățeniei române vine cu o serie de modificări în procesul de obținere a cetățeniei. Este vorba despre digitalizarea procesului de obținere a cetățeniei române, și anume dezvoltarea unei aplicații informatice prin care cei ce vor să devină cetățeni români vor putea urmări online stadiul soluționării dosarelor.

O altă noutate este aceea că apare cardul de cetățenie. Acesta va face dovada cetățeniei române în locul certificatului eliberat în format hârtie. De asemenea, identitatea titularului cardului de cetățenie va fi confirmată biometric, prin imaginea facială și amprente digitale, la fel ca în cazul obținerii unui pașaport.

Cetățenia română va fi mai greu de obținut. Cei care vor să dețină cetățenia trebuie să cunoască foarte bine noțiunile de limbă, cultură și civilizație română. Conform unui proiect de lege, cetățenii români vor primi notificări prin SMS și email atunci când documentele lor, cum ar fi buletinul, pașaportul sau permisul de conducere, se apropie de data expirării. Destinatarul va primi avertismentul cu 90 de zile înainte de data expirării fiecărui document. În prezent, prevederi similare sunt deja în vigoare în alte țări europene, precum Marea Britanie și Republica Moldova, unde cetățenii primesc notificări similare prin SMS, email sau alte mijloace de comunicare alese de aceștia.

,,Dat fiind ritmul accelerat al vieţii cotidiene, cetăţenii pot să uite sau să amâne reînnoirea documentelor personale. Această lege propune un sistem de avertizare care să îi notifice pe cetăţeni cu suficient timp înainte de expirarea documentelor, permiţându-le să acţioneze în timp util ca să evite situaţiile de ieşire din legalitate.”, arată inițiatorii proiectului de act normativ.

Este important de menționat că, dacă autoritatea nu deține informațiile necesare, cetățenii vor fi notificați prin poștă, la ultimul domiciliu cunoscut. În ceea ce privește notificarea prin SMS sau email, autoritățile publice vor iniția proceduri pentru colectarea numerelor de telefon și a adreselor de email ale cetățenilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
14 decembrie 2024
14 decembrie 2024