Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a atras atenția asupra încărcării excesive a elevilor cu teme pentru acasă, subliniind că profesorii ar trebui să respecte reglementările în vigoare care limitează volumul acestora.
Elevii vor avea teme de maximum două ore pe zi. Ministrul Educației a făcut solicitarea
Într-o conferință de presă susținută luni, ministrul a precizat că, potrivit unui ordin ministerial, temele nu ar trebui să depășească două ore pe zi pentru elevii de gimnaziu și liceu, iar pentru cei din învățământul primar, limita este de o oră.
„Noi avem o lege, să ne înțelegem. Aici nu este o părere că două ore ar trebui să fie. Avem un ordin de ministru care spune clar: nu e voie mai mult de două ore. Cine nu respectă acest lucru merită să fie atenționat”, a afirmat Daniel David.
Ministrul a recunoscut că în practică există numeroase situații în care elevii primesc teme care depășesc acest timp, din cauza lipsei de coordonare între cadrele didactice. În opinia sa, diriginții ar trebui să joace un rol esențial în monitorizarea și corelarea volumului de teme alocat de profesori la diferite discipline.
„Din păcate, se întâmplă ca elevii să aibă teme care durează mai mult de două ore pe zi. Profesorii nu se coordonează între ei. Dirigintele ar trebui să fie atent la aceste lucruri și să intervină pentru a echilibra volumul temelor”, a explicat el.
În ceea ce privește eventualele abateri de la regulament, ministrul a precizat că sancțiunile ar putea fi de natură administrativă, aplicate de consiliile de administrație ale școlilor. De asemenea, părinții sunt încurajați să sesizeze astfel de probleme dirigintelui, pentru ca acestea să fie rezolvate la nivelul unității de învățământ.
„Controlul legat de implementarea acestei reglementări trebuie să se facă în școală. Și părinții se pot implica, semnalând cazurile în care elevii sunt copleșiți de teme. Dirigintele are responsabilitatea de a aduce profesorii la aceeași masă pentru a ajusta volumul sarcinilor”, a subliniat ministrul.
Reglementarea privind durata maximă a temelor a fost adoptată pentru a preveni supraîncărcarea elevilor și pentru a încuraja un echilibru între activitățile școlare și timpul liber, necesar pentru dezvoltarea armonioasă a copiilor.
De asemenea, vă aducem aminte că ministrul Educației are în vedere desființarea inspectoratelor școlare județene și înlocuirea acestora cu centre regionale.
Ce modificări vor fi la diplomele de studii
Începând cu anul școlar viitor, diplomele de studii din România vor suferi modificări importante: pe toate documentele eliberate în urma proceselor educaționale – formale, non-formale sau informale – va fi menționat nivelul de calificare al absolventului, conform Cadrului Național al Calificărilor (CNC). Această măsură, anunțată de ministrul Educației, Daniel David, are scopul de a simplifica accesul pe piața muncii, inclusiv la nivel european. Odată cu menționarea nivelului de calificare direct pe diplomă, nu va mai fi necesară prezentarea altor documente suplimentare pentru a demonstra competențele obținute.
CNC este structurat pe opt niveluri de calificare, fiecare reflectând tipul și complexitatea competențelor dobândite – de la sarcini simple desfășurate sub supraveghere (nivelul 1), până la capacități avansate de analiză, sinteză și inovație (nivelul 8). Fiecare nivel corespunde unui grad diferit de cunoștințe teoretice și practice, autonomie și responsabilitate profesională. Prin armonizarea cu standardele europene, noul format al diplomelor va permite echivalarea calificărilor în statele membre UE, facilitând astfel mobilitatea profesională și academică a românilor.
Pentru aceeasi tema, un elev poate lucra 30 minute, altul o ora, altul o ora si 30 de minute pentru ca se mai joaca pe telefon.
Deci dupa 2 ore, toti trebuie sa puna pixul jos, pentru ca asa a decis ministrul! Si-a facut tema, nu si-a facut-o, a invatat sau nu a invatat, gata! timpul pentru teme a expirat.