În perioada 14-21.06.2021 cinci cadre didactice ale Școlii Gimnaziale Chicerea au participat în Sevilla, Spania, la al treilea flux de formare din cadrul proiectului Erasmus+ KA 101 Acțiunea Cheie 1 – Educația școlară, cu numărul 2019-1-KA101-062451 Eficientizarea metodelor de prevenire a abandonului școlar in mediul rural. Cursul intitulat „Facing diversity: inclusive education strategies for students with fewer opportunities”, oferit de furnizorul New Horizons din Malta, a avut ca temă incluziunea, o problemă de actualitate a sistemului educațional românesc.
Participanții reuniți din țari precum România, Letonia si Italia au fost ajutați să se familiarizeze cu strategii și tehnici de lucru moderne pe care să le aplice în clasele eterogene, tehnici prin care aceștia vor învăța să facă față diversității crescute a elevilor și să sprijine includerea diverselor minorități în educația de masă, să-și îmbunătățească abilitățile și cunoștințele legate de accesul elevilor la educația formală și non-formală, să acumuleze cunoștințe legate de tehnici de învățare și comunicare interculturală, metode inovative și modalități de transformare a diversității din povară în oportunitate pe care le vor aplica în activitatea din următorul an școlar.
Profesorii care au parcurs stagiul de formare au învățat să promoveze accesul universal la educație în ceea ce privește valorile nediscriminatorii, democratice, să sprijine mediul de învățare deschis și dezvoltarea alfabetizării digitale prin utilizarea eficientă a TIC.
Activitățile în care au fost implicați profesorii școlii le-au oferit oportunitatea de a întâlni colegi de naționalități diferite, având astfel o experiență de învățare trans-culturală, construind o rețea pentru viitoarea cooperare internațională, îmbogățindu-și competențele de comunicare și pe cele lingvistice.
Parteneriatul implementat de Școala Gimnazială Chicerea va asigura accesul elevilor la o educație de calitate prin combaterea fenomenului de părăsire timpurie a școlii, prin prevenirea și reducerea absenteismului și prin incluziunea tuturor elevilor ce provin din medii sociale vulnerabile.