Decizie radicală luată de conducerea Aeroportului Internațional Iași. Fisurile apărute la pista aerogării au ajuns sub o monitorizare strictă. Constructorul ar putea fi obligat să refacă kilometri întregi din pista Aeroportului Iași
Pista Aeroportului Internațional Iași a ajuns sub o monitorizare strictă. Fisurile apărute în pista dată în folosință în 2014 i-au făcut pe cei de la Aeroportul Iași să treacă la o monitorizare atentă, în vreme ce constructorul are obligația ca până în toamnă să refacă problemele. Pista a fost făcută de asocierea Max Boegl- Vega Galați și UTI Grup, contractul fiind dat însă cu dedicație de vechea conducere a aerogării. Cum au apărut însă problemele, aerogara a cerut constructorului să remedieze situația.
„La Aeroportul Internațional Iași suntem într-o perioadă de monitorizare specială a pistei. Conform înțelegerii făcute cu constructorul, pista este monitorizată până la 1 septembrie 2020. Vrem să vedem cum se manifestă aceste umflături! Conform cererii făcute de proiectant, este nevoie de o soluție de remediere a acestei situații”, a menționat Cătălin Bulgariu, directorul Aeroportului Internațional Iași.
Probleme mai vechi
Una din firmele care a lucrat la pistă, Vega Galați, a ajuns să se războiască în instanță cu aeroportul pe expertiza cerută de regie. Lucrarea are o valoare de zeci de milioane de euro, iar aerogara nu va returna garanția până când situația cu privire la pistă nu va fi clarificată.
„Vom vedea cum acționează și ce vizează această soluție, iar în funcție de rezultatele din perioada următoare vom decide calea de urmat. Nu știm la acest moment cum se va manifesta în acest an, pentru că nu sunt condițiile propice pentru manifestarea umflăturilor. Nu sunt nici temperaturi foarte negative, astfel încât să vedem dacă apa apare sub formă de gheață, nu este nici cald ca să apară umflăturile în asfalt. În perioada următoare vom vedea exact toate elementele, pentru ca să știm exact ce este de făcut”, a mai spus directorul Aeroportului Internațional Iași.