Noi reguli pentru șoferi. Ce se întâmplă cu permisele auto

Noi reguli pentru șoferi. Ce se întâmplă cu permisele auto

11 iun. 2024, 09:00,
BZI.ro, în International

S-au dat noi reguli pentru șoferii din Spania, cu scopul de a reduce accidentele auto. Sunt vizați conducătorii cu vârsta de peste 65 de ani. Iată ce se întâmplă cu permisele auto.

Noi reguli pentru șoferi

Direcția Generală pentru Trafic din Spania (DGT) a redus termenul de reînnoire a permisului de conducere de la 10 la 5 ani. În Spania, aproximativ 9,6 milioane de oameni sunt în vârstă de peste 65 de ani, ceea ce reprezintă 20% din populația țării.

Una dintre aceste provocări este legată de siguranța în trafic. Recent, numărul accidentelor rutiere în care sunt implicați șoferi cu vârsta peste 65 de ani a înregistrat o creștere semnificativă. De aceea, s-au impus următoarele măsuri:

– reducerea perioadei de reînnoire a permisului de conducere de la 10 la 5 ani;

– reducerea perioadei de reînnoire a permisului de conducere de la 10 la 3 ani (șoferii de camioane sau autobuze).

Pentru persoanele cu vârsta de peste 65 de ani, va fi necesar să-și reînnoiască permisul la intervale de cinci ani. Direcția Generală pentru Trafic din Spania are în plan chiar posibilitatea implementării unei măsuri de retragere completă a permisului pentru persoanele de peste 65 de ani.

Un specialist care se ocupă de cercetarea accidentelor în numele companiilor de asigurări cere obligativitatea verificărilor aptitudinilor de conducere la persoanele de peste 65 de ani. Deocamdată aceste verificări sunt opționale, însă se dorește  să fie puse în vigoare în toate statele europene.

„Nu se referă la retragerea permisului de conducere. Dimpotrivă: este menită să ajute oamenii să-și mențină mobilitatea, să-i ajute să continue să conducă cât mai mult timp posibil, oferindu-le în același timp informații despre cum să șofeze bine și să nu se pună în pericol pe ei înșiși sau pe alții.”, explică specialistul.

Legi mai dure pentru posesorii auto

Numeroase țări se confruntă cu o problemă majoră și anume cum să îmbine siguranța rutieră cu libertatea și drepturile șoferilor în vârstă. Dacă în unele state europene se impune testarea obligatorie a șoferilor în vârstă, în alte țări nu se aplică verificarea periodică a seniorilor șoferi.

Cei care susțin introducerea testării obligatorii a șoferilor în vârstă argumentează că aceasta ar ajuta la identificarea șoferilor care nu mai sunt în măsură să conducă în siguranță. Iar astfel, s-ar preveni mai multe accidente mortale. Testarea periodică ar oferi o evaluare mai precisă a capacităților cognitive și fizice ale șoferilor în vârstă, iar în cazul unor probleme de sănătate, se poate retrage permisul de conducere.

Deși statistica indică faptul că șoferii în vârstă sunt implicați într-un număr mai mic de accidente în comparație cu șoferii mai tineri, proporția accidentelor grave cauzate de aceștia este semnificativ mai mare. Rămâne de văzut dacă se va introduce la nivel european o testare suplimentară pentru șoferii în vârstă. Multe țări din UE doresc să impună testarea șoferilor în vârstă pentru a menține siguranța rutieră. Recent, a fost anunțat faptul că se lucrează la nivel european pentru reguli rutiere mai dure. Cea mai importantă prevedere este că un șofer cu probleme într-o țară nu va mai putea conduce în alte țări din UE. În cazul în care unui șofer i se suspendă dreptul de a conduce pentru că a urcat la volan beat sau drogat, legislația țării respective va fi aplicată la nivel european. Noua legislație ar putea fi adoptată din anul 2025 și va fi valabilă pentru toți șoferii din statele membre UE.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *