Actualitate

Nu mai puțin de 17 angajaţi ai uzinei Ford din Craiova, testați pozitiv cu noul coronavirus

Publicat: 07 oct. 2020
angajați ai uzinei Ford, testați pozitiv cu noul coronavirus
Uzină Ford Craiova

Un număr de 17 angajaţi ai uzinei Ford Craiova au fost diagnosticați pozitiv cu noul coronavirus, au anunţat miercuri, 7 octombrie 2020, reprezentanţi ai companiei. La Ford Craiova lucrează circa 6.000 de angajați.

Conform purtătorului de cuvânt al Ford România, Ana Maria Timiş, cele 17 cazuri sunt răspândite în diverse zone din cadrul uzinei, angajaţii respectivi lucrând în schimburi diferite, iar programul şi volumele de producţie de la Ford Craiova nu sunt afectate de apariţia acestor cazuri.

„Toţi aceşti angajaţi respectă cu stricteţe recomandările şi instrucţiunile autorităţilor şi instituţiilor locale de sănătate, conform prevederilor legale în vigoare. Continuăm să respectăm pe deplin toate protocoalele Ford pentru a preveni şi a limita răspândirea coronavirusului şi continuăm să lucrăm îndeaproape cu Direcţia de Sănătate Publică Dolj. Programul şi volumele de producţie de la Ford Craiova nu sunt afectate de apariţia acestor cazuri”, a mai declarat purtătorul de cuvânt al Ford România, Ana Maria Timiş.

Uzinele Dacia de la Mioveni și-au reluat activitatea

Uzinele Dacia de la Mioveni și-au reluat activitatea după o lună de revizie, în care salariații s-au aflat în concediu de odihnă. Reprezentanți ai Direcției de Sănătate Publică Argeș au inspectat platforma și au constatat că angajații se pot întoarce în secții.

Vicepreședintele sindicatului Automobile Dacia, Ion Iordache, a declarat că se lucrează la toate departamentele și că pentru prevenirea infectării cu COVID-19 se vor face minim 20 de testări pe zi.

„S-a început lucrul din plin în toate departamentele. Am luat noi măsuri în ceea ce priveşte coronavirusul în sensul că se vor face minim 20 de testări pe zi pentru a identifica pe cei care sunt infectați. Important este că am început lucrul şi producţia va fi în cote normale”, a explicat Ion Iordache, vicepreședintele sindicatului Automobile Dacia.

Șomaj tehnic după reluarea activității în aprilie

Automobile Dacia, cea mai mare companie din România, a oprit activitatea la uzina de la Mioveni, la jumătatea lunii martie, ca măsură preventivă în condiţiile pandemiei de coronavirus. La finalul lunii aprilie, Dacia a anunțat că și-a reluat producția, după o perioadă de șomaj tehnic. În codnițiile în care cererea de automobileera scăzută s-a ajuns la revenirea la șomajul tehnic.

Compania a anunțat atunci retrimitea în șomaj tehnic a câtorva sute de angajați. Anunțul Dacia a venit după ce Renault deja anunțase concedieri masive și-o regândire a trategiei pentru 2020.

Astlfel, în Uzina Mecanică și în Presaj s-a redus activitatea. Decizia a presupus că mai mulți angajați din schimbul trei au intrat din nou în șomaj tehnic, cu 85% din salariu. A fost vorba despre circa 300 de angajați, care au apucat să revină în activitate, încă din 21 aprilie, când a fost repornită activitatea uzinei Dacia.

Activitate doar la unele secții

La acel moment, angajații de la secțiile Motoare, Cutii de Viteze, Șasiuri, Aluminiu, Logistică și Presaj au venit la serviciu pe bază de voluntariat. Din 4 mai a repornit și uzina de asamblare vehicule, cu toate cele trei schimburi.

Activitatea de asamblare a continuat în trei schimburi, chiar dacă ritmul a fost mult mai mic decât anterior perioadei de oprire.

„În Uzina de Vehicule lucrăm în 3 schimburi, în continuare, și asigurăm măsuri de protecție pentru angajați. Din păcate, cea mai mare parte a producției, circa 80%, o exportăm, iar la export situația este așa cum o știm, cumpărătorii stau în expectativă. Problema este la Uzina Mecanică, unde se fac și comenzi pentru Renault, iar acolo comenzile sunt mai slabe”, a spus atunci Ion Iordache, unul dintre liderii de sindicat de la Dacia.





Adauga un comentariu