O companie importantă din România le-a interzis angajaților să stea pe Facebook și TikTok în timpul programului. Este vorba despre Compania Națională de Căi Ferate, care a pus recent în vigoare un plan de măsuri și reguli privind siguranța circulației feroviare. Printre noile reguli, se află interzicerea folosirii Facebook și TikTok de către angajați. Iată care este motivul.
O companie importantă din România le-a interzis angajaților să stea pe Facebook și TikTok în timpul programului
CFR le-a interzis angajaților să mai stea pe Facebook sau TikTok în timpul programului, după evenimentul feroviar de la Fărcașele, unde două trenuri au fost la un pas de a se ciocni frontal și a provoca o tragedie. Planul de măsuri a fost întocmit de Revizoratul General pentru Siguranța Circulației Feroviare și a fost distribuit deja structurilor din subordine. Au fost elaborate 11 reguli ale planului de siguranță. Printre ele, se află și regula care interzice folosirea Facebook și TikTok în timpul programului de lucru.
,,Se interzice folosirea de către Operatorii RC și IDM a telefoanelor și altor dispozitive audio video în timpul programului de lucru, în alte scopuri decât cele destinate efectuării serviciului.”
Cele 11 reguli ale planului mai vizează:
– Șefii stațiilor vor supraveghea în timpul programului de lucru activitatea desfășurată de către personalul de serviciu în stațiile/hm unde sunt deranjamente la instalațiile SC sau se desfășoară lucruri la infrastructura feroviară publică, ce determină închideri de circulație și activitatea se desfășoară în baza prescripțiilor de lucru.
– Lunar, până la data de 5 ale lunii următoare, revizorii regionali SC de specialitate trafic vor verifica modul de punere în aplicare a programului de măsuri și vor raporta la RGSCF rezultatul analizei efectuate.
– Trimestrial, Sectorul Exploatare prin Direcțiile Trafic, Linii și Instalații va face analiza activității Diviziilor Trafic, Linii și Instalații, a modului de desfășurare a activității în raport cu închiderile de linii cauzate de lucrări la infrastructura feroviară publică.
O nouă linie ferată în România
Sorin Grindeanu a anunțat că se lucrează la tronsul de cale ferată care leagă Curtici și Sighișoara. Trenurile vor circula cu 160 km/h, după ce linia va fi modernizată. Este vorba de 380 de kilometri de cale ferată care ar trebui parcurși în două ore.
,,Până la sfârşitul acestui an, de la Curtici până la Sighişoara se va circula pe o linie reabilitată, modernizată complet, care va permite viteza de 160 kilometri la oră.”, a declarat Sorin Grindeanu.
Autoritățile au anunțat că se modernizează și calea ferată Predeal – București – Constanța. Modernizarea secţiunii de cale ferată Predeal – Bucureşti – Constanţa, proiect de 500 de milioane de euro, care va permite călătoria cu trenul din Bucureşti la munte şi la mare cu o viteză apropiată de cea cu care se merge în restul ţărilor europene.
De asemenea, se construiește cel mai mare tunel feroviar din România aflat pe ruta Brașov – Sighișoara. Este cel mai complex proiect de infrastructură din România din ultimii 30 de ani. Tunelul va avea la final 6,9 kilometri și va fi cel mai lung din țară. Lucrările ar fi trebuit să fie gata anul acesta. Reabilitarea căii ferate Brașov-Sighișoara costă peste un miliard de euro. Lucrările au început în 2020, după trei ani de licitații și sunt în mare întârziere. La finalizarea proiectului, trenul va parcurge distanța Brașov – Sighișoara într-o oră.
În timpul serviciului sau orelor de curs nu ai treabă la telefon.