O nouă taxă pentru șoferi! Este vorba despre o taxă pe kilometru de autostradă. Iată ce valoare are și când trebuie achitată.
O nouă taxă pentru șoferi!
Noua taxă care apare în România e deja implementată în Europa. Cristian Pistol, directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a anunțat că o companie a câștigat licitația pentru implementarea sistemului electronic de tarifare, și anume taxa pe kilometru de autostradă.
„A fost depusă o ofertă pentru noul sistem electronic de tarifare a autovehiculelor care circulă pe rețeaua rutieră națională. Contractul prevede atât dezvoltarea și implementarea soluției informatice, cât și furnizarea echipamentelor software necesare.”, a declarat directorul CNAIR.
Deocamdată nu este clar cât vor avea de plătit șoferii însă noul sistem de tarifare va include două moduri. Unul dintre ele va fi bazat pe perioada de utilizare a infrastructurii rutiere (time-based) pentru autoturisme, autobuze, autocare și autovehicule de transport marfă cu masa totală maximă autorizată (MTMA) ≤ 3,5 tone. Cel de-al doilea în schimb va fi bazat pe distanța parcursă (distance-based) pentru autovehiculele de transport marfă cu MTMA > 3,5 tone.
„Prin această investiție, dorim să construim un nou sistem informatic integrat pentru gestionarea tarifului de utilizare a infrastructurii rutiere, conform prevederilor Uniunii Europene.”, a mai precizat Cristian Pistol.
De când intră în vigoare „taxa de șofer tânăr”
Pentru că majoritatea accidentelor rutiere sunt produse de șoferi fără experiență de conducere, firmele de închirieri auto se feresc să împrumute mașini tinerilor. Iar cele puține care, totuși, vin cu o ofertă pentru aceștia, percep o „taxă de șofer tânăr”. Aceste taxe sunt percepute și de companiile de închirieri auto din străinătate. Motivul este același, tinerii fără experiență de conducere prezintă un risc mai mare de a produce un accident.
Firmele de închirieri auto nu oferă tinerilor sub 18 ani nicio variantă de mașină de împrumut. Și nici cei care au împlinit 18 ani și au obținut categoria B de permis, nu pot închiria o mașină. Majoritatea companiilor auto închiriază vehicule șoferilor care au împlinit cel puțin 21 de ani.
Cu toate că legea permite obținerea unui carnet auto de la vârsta de 16 ani, nu se poate conduce o mașină închiriată. Cei care doresc să obțină permis auto trebuie să îndeplinească mai multe criterii: au împlinit vârsta de 16 ani, sunt apți din punct de vedere psihologic și medical să conducă un vehicul, nu au fost condamnați pentru infracțiuni rutiere, nu au fost condamnați pentru omor, lovire cauzatoare de moarte, vătămare corporală gravă, tâlhărie sau furt al unui autovehicul. Cei care îndeplinesc aceste condiții pot urma școala de șoferi și, după un examen teoretic și unul practic pot obține permis categoria A1 – moped, categoria AM – scuter, categoria B1 – autovehicul.
Senatul a propus un proiect de lege care modifică regulile pentru viitorii conducători auto. Astfel, se oferă posibilitatea tinerilor de 17 ani să obțină permis de conducere și să conducă mașini cu o putere mai mare de 20 de cai putere. Condiția este ca tinerii să fie însoțiți de un adult. De asemenea, adulții trebuie să îi instruiască pe tineri și să îi însoțească la volan, iar dacă tânărul șofer încalcă regulile de circulație, adultul va împărți responsabilitatea în mod egal cu acesta. Proiectul de lege va intra în vigoare doar dacă va fi promulgat de președintele României și va fi publicată legea în Monitorul Oficial al României.
Ce plm le trebuie tinerilor masina. Permisul ar trebui luat la 21 de ani. Cine ii va controla dacă respecta legea, nimeni. Nimeni nu mai gândește în tara asta.
De fapt problema gravă e alta: nu mai au ăștia de unde sa fure și au mai inventat niște taxe. Astfel, că sa mergi cu autoturismul proprietate personală plătești cel puțin trei taxe în plus pentru același lucru : o taxă INCLUSĂ în carburanți, o taxă de drum sau rovigneta și acum încă o taxă pentru autostradă!!! Ți-o meriți române, că de 34 de ani votezi cu aceiași nemernici !
De fapt problema gravă e alta: nu mai au ăștia de unde sa fure și au mai inventat niște taxe. Astfel, că sa mergi cu autoturismul proprietate personală plătești cel puțin trei taxe în plus pentru același lucru : o taxă INCLUSĂ în carburanți, o taxă de drum sau rovigneta și acum încă o taxă pentru autostradă!!! Ți-o meriți române, că de 34 de ani votezi cu aceiași nemernici !
De fapt problema gravă e alta: nu mai au ăștia de unde sa fure și au mai inventat niște taxe. Astfel, că sa mergi cu autoturismul proprietate personală plătești cel puțin trei taxe în plus pentru același lucru : o taxă INCLUSĂ în carburanți, o taxă de drum sau rovigneta și acum încă o taxă pentru autostradă!!! Ți-o meriți române, că de 34 de ani votezi cu aceiași nemernici !
De fapt problema gravă e alta: nu mai au ăștia de unde sa fure și au mai inventat niște taxe. Astfel, că sa mergi cu autoturismul proprietate personală plătești cel puțin trei taxe în plus pentru același lucru : o taxă INCLUSĂ în carburanți, o taxă de drum sau rovigneta și acum încă o taxă pentru autostradă!!! Ți-o meriți române, că de 34 de ani votezi cu aceiași nemernici !
De fapt problema gravă e alta: nu mai au ăștia de unde sa fure și au mai inventat niște taxe. Astfel, că sa mergi cu autoturismul proprietate personală plătești cel puțin trei taxe în plus pentru același lucru : o taxă INCLUSĂ în carburanți, o taxă de drum sau rovigneta și acum încă o taxă pentru autostradă!!! Ți-o meriți române, că de 34 de ani votezi cu aceiași nemernici !
Da sa pună taxa și pe roata de rezerva! E a cincea la mașina chiar daca nu o folosești. Și neapărat taxa daca ai ac la mașina…îndeamnă că ești boier și vrei confort..deci plătești boiereria!