Boli si tratamente

Cancer: 4 obiceiuri bune care reduc riscul

Publicat: 17 iul. 2020
Obiceiuri care reduc riscul de cancer
Obiceiuri care reduc riscul de cancer

Obiceiuri care reduc riscul de cancer. Opriti fumatul, faceti mai mult exercitii fizice, consumati mai putin alcool! Unele tipuri de cancer pot fi prevenite, iar in acest sens exista reflexe de adoptat pentru a reduce riscurile.

Aproape 40% dintre cancere sunt legate de cauze „prevenibile”, cum ar fi consumul de alcool sau tutun.

Renunta la fumat

Nu mai fumati, recomandare care se aplica chiar si persoanelor care fumeaza putin. Si dintr-un motiv întemeiat: un studiu publicat în 2018 în British Medical Journal a dezvaluit ca chiar si o singura tigara pe zi are efecte daunatoare asupra sanatatii. Consumul de tutun este factorul de risc numarul unu pentru cancer. Nu este de mirare, când stim ca tutunul contine peste 7.000 de substante chimice, inclusiv 70 de cancerigene.

Obiceiuri care reduc riscul de cancer. Reduceti consumul de alcool

Cavitatea orala, faringele, laringele, esofagul, ficatul, colonul, rectul, sânul. Toate acestea sunt cancere care pot fi atribuite alcoolului. Este, de asemenea, al doilea factor de risc pentru cancer. Nu bea mai mult de doua pahare pe zi si nu în fiecare zi!

Obiceiuri care reduc riscul de cancer. Adoptati o dieta echilibrata

Alimentatia sanatoasa este un factor determinant pentru sanatate. Stabilirea unei diete echilibrate poate, de asemenea, sa limiteze riscul de cancer. Pentru a limita riscurile, fructele, legumele, alimentele bogate în fibre si chiar pestele trebuie sa fie în centrul dietei.

Practicati activitatea fizica regulata

Aproximativ 3,2 milioane de decese în fiecare an sunt atribuite lipsei de exercitii fizice, potrivit Organizatiei Mondiale a Sanatatii (OMS). Stilul de viata sedentar este astfel responsabil pentru 3.000 de cazuri noi de cancer în fiecare an. Activitatea fizica regulata ajuta astfel la reducerea riscurilor. 30 de minute de activitate în fiecare zi. Consistenta este cheia pentru a ramâne sanatos! Nu trebuie sa fii un sportiv de vârf: sa urci scarile în loc de lift si sa mergi în loc sa iei autobuzul este deja un exercitiu bun.





Adauga un comentariu