Sanatate

Oboseala psihică. Stadiile acesteia și metodele prin care să depășiți această stare

Publicat: 24 ian. 2023
Oboseala psihică. Stadiile acesteia și metodele prin care să depășiți această stare
Pentru a dormi mai bine, trebuie să creați un mediu confortabil

Oboseala psihică este o stare mentală normală cauzată de expunerea prelungită la stres. Așa cum poate fi greu să mergi după un antrenament, poate fi greu să gândești după muncă. Oboseala creierului ar trebui să servească drept un mic semnal de alarmă și un stimulent pentru a echilibra munca și odihna.

Există trei stadii ale acestei afecțiuni, așa că, analizându-le bine pe fiecare dintre ele, puteți afla cum se manifestă oboseala. De la cel mai ușor, stadiul I, la cel mai grav, stadiul III. Stadiul I se caracterizează prin semne subiective, cum ar fi tulburări de somn și lipsa poftei de mâncare. În acest stadiu, oboseala se poate manifesta, de asemenea, ca o incapacitate de a face față efortului mental sau fizic. În stadiul II, simptomele obiective sunt foarte bine pronunțate, ceea ce aduce disconfort și reduce calitatea vieții. Simptomele precedente sunt însoțite în stadiul I de oboseală, inimă grea, crampe sau tremurături la nivelul extremităților. Stadiul III este cel mai sever și se manifestă prin neurastenie. O persoană aflată în acest stadiu suferă de excitabilitate crescută, oboseală constantă, insomnie severă care provoacă somnolență în timpul zilei.

Oboseală psihică. Cum să combateți această stare

Poate părea că nutriția și buna funcționare a creierului nu au legătură, dar este un fapt că creierul nostru consumă o cantitate uriașă de substanțe în acest proces. De exemplu, 50% din glucoza din sânge. În general, deoarece creierul își ia toate substanțele importante din aceeași hrană ca și mușchii, ceea ce mâncați afectează în mod direct funcția creierului.

Unsupported image type. GD driver is only able to decode JPG, PNG, GIF or WebP files.Unsupported image type. GD driver is only able to decode JPG, PNG, GIF or WebP files.Unsupported image type. GD driver is only able to decode JPG, PNG, GIF or WebP files.Unsupported image type. GD driver is only able to decode JPG, PNG, GIF or WebP files.Unsupported image type. GD driver is only able to decode JPG, PNG, GIF or WebP files.Unsupported image type. GD driver is only able to decode JPG, PNG, GIF or WebP files. GALERIE FOTO. Imaginile dezastrului, după cutremurele din Turcia. Clădiri rase de pe fața Pământului, oameni sub dărâmături
GALERIE FOTO. Imaginile dezastrului, după cutremurele din Turcia. Clădiri rase de pe fața Pământului, oameni...

Primul lucru cu care trebuie să începeți este să planificați din timp ce veți mânca. Atunci când ți se face foame, s-ar putea să fii deja prea leneș pentru a găsi niște mese sănătoase. Iar „reîncărcarea” cu batoane de ciocolată sau chifle nu este o idee bună.

Un mic dejun bogat în proteine și carbohidrați complecși va oferi organismului tău suficientă energie pentru a te simți bine, pentru a munci din greu și a fi productiv până la prânz. Apa curată vă menține creierul în funcțiune și este revigorantă.

Principalul lucru este să vă ascultați corpul și să evidențiați alimentele care vă fac să vă simțiți mai bine. Exercițiile fizice de intensitate redusă, cum ar fi mersul pe jos sau alergarea lentă, energizează organismul. Principalul lucru este să vă obișnuiți și să încercați să faceți exerciții fizice sau să vă plimbați în același timp, pentru că rutina este totul. Și totul ar trebui să fie distractiv, bineînțeles.

Cum să vă ajutați organismul să depășească momentele stresante. Obiceiuri simple dar extrem de eficiente

Pentru a dormi mai bine, trebuie să creați un mediu confortabil. Astfel, îndepărtați stimulii externi, precum draperiile groase, o mască de somn, dopuri pentru urechi vă vor ajuta. Mențineți camera la temperatura potrivită, aerisiți înainte de a merge la culcare sau dormiți cu fereastra deschisă dacă afară este cald. Principalul este să vă simțiți confortabil, deoarece fiecare persoană are propria temperatură potrivită.

Creierul este un fel de computer care are o „memorie de lucru”. Acesta este responsabil pentru sarcinile zilnice. Atenția nu poate fi acumulată, dar este posibil să o optimizăm, adică să învățăm cum să gestionăm atenția pentru a reduce cheltuielile inutile de energie și probabilitatea oboselii mentale.

Bioritmurile nu sunt o glumă, acestea contribuie la apariția de oboseală psihică. Ele sunt prezente în viața noastră la nivel macro și micro, astfel încât veți avea diferite vârfuri de activitate pe parcursul zilei, indiferent cât de bine mâncați și dormiți. Acest lucru se datorează ritmurilor ultradiene, acestea durează mai puțin de o zi. La fel ca și fazele de somn, ritmurile ultradiene sunt împărțite în faze,  vârfuri de 90 de minute și minime de 20 de minute.




Adauga un comentariu