Titlurile zilei

Ochiul soacrei la CTP Iași. În permanență totul este supravegheat, iar fiecare mișcare este înregistrată! De unde a plecat toată „nebunia”

Publicat: 11 mart. 2021
O poză cu camerele de supraveghere care monitorizează traficul din stațiile de autobuz din Iași
Peste 30 de camere de supraveghere ajută la monitorizarea traficului în stațiile de autobuz și tramvai din Iași

La Dispeceratul Central al Companiei de Transport Public Iași se monitorizează traficul din stațiile de autobuz și tramvai, cu ajutorul camerelor de luat vederi. Montarea camerelor de supraveghere a început din anul 2012. În prezent, în Iași sunt peste 30 de camere cu ajutorul cărora stațiile de transport public din Iași sunt monitorizate, iar când este necesar, traseele aglomerate sunt suplimentate

În anul 2012, Compania de Transport Public în Comun Iași (CTP) a început montarea a 32 de camere de supraveghere în principalele stații de transport public din Iași și capetele de line. Rolul camerelor este acela de a monitoriza și fluidiza traficul autobuzelor și tramvaielor. În funcție de evenimentele petrecute în trafic, accidente sau blocaje, numărul mijloacelor de transport este suplimentat. Camerele de luat vederi se află în: Târgu Cucu, Podu Roș 1, Rond Copou, Tehnopolis, Frigorifer, Selgros, Universitate, Bloc Carmen, Tudor Vladimirescu, Canta Rond Tramvai, Păcurari Bloc Gama, Pod Alexandru cel Bun Rond 28, Gară, Dacia Rond Tramvai, Moldova Stație de autobuz, Baza 3, Doctor Savini, Rond Podul de Piatră, Stație Fidelio, Nicolina, Bucium Capăt, Piața Unirii, Doi Băieți stație de autobuz, Fundație Rond, Ciurea stație de autobuz, Rond 11, Lidl Mircea, CUG Vechi, Dancu Rond Tramvai, Podu Roș, Zimbru Rond și Țesătura stație de tramvai.

„Suntem câte o persoană pe tură care supraveghează aici, se lucrează în două ture non-stop, dar după ora 23:00 nu mai circulă autobuzele. Oamenii se plâng că așteaptă, dar avem unele evenimente care nu țin de noi. Nu este zi să nu fie accident pe linia de tramvai. Se lovesc două autoturisme pe linia de tramvai în Nicolina, ce fac? Nu am ce să fac. Vatmanul mă anunță imediat, dar eu nu am ce face decât să încerc să mai pun un autobuz care să circule pe acolo, dar tramvaiele tot stau și călătorii așteaptă”, a precizat Cătălin Anastasiu, integralist Dispeceratul Central CTP.

Peste 40 de sesizări în ultima săptămână

Zilnic, ieșenii sunt nemulțumiți de condițiile transportului public în comun! În ultima săptămână, de pe data de 3 martie 2021 până pe 10 martie 2021, au fost făcute 41 de sesizări cu privire la timpul mare de așteptare în stație și supraaglomerarea mijloacelor de transport. Compania de Transport Public are peste 100 de autobuze, 320 de șoferi, 44 de tramvaie și 180 de vatmani care străbat zilnic străzile Iașului. Ultimele angajări s-au făcut la începutul anului 2021 și au fost angajați 4 șoferi de autobuz. CTP dă vina pe traficul ieșean pentru întârzieri și aglomerație.

„Cele mai multe problemele semnalate de oameni sunt că așteaptă mult în stații și mijloacele de transport sunt pline, aceste disconforturi nu sunt din vina noastră. Problema generală este problema traficului, atâta timp cât se circulă bară la bară la orele de vârf, autobuzele stau în coloană, nu pot zbura. Noi la capetele de linie dăm drumul tramvaielor, pleacă în grafic, problema este pe traseu, și asta se întâmplă din cauza traficului. Oriunde te-ai duce prin oraș, la orice oră, este aglomerat. Chiar dacă am pune mai multe autobuze, ele tot în coloană stau, o să vină două-trei unul după altul”, a declarat Carmen Ghercă, purtător de cuvânt CTP.

Traseul autobuzelor este monitorizat în timp real pe harta digitală de la dispecerat

Tot în incinta Dispeceratului Central de la CTP, personalul de la monitorizarea traficului supraveghează traseul autobuzelor în timp real. Pe harta digitală se poate verifica, după numărul unic al autobuzului, stația în care este sau dacă se află în mișcare, viteza de deplasare și numele șoferului. Panourile informative din stații sunt conectate la harta digitală. Ieșenii pot află aceste informații cu ajutorul aplicației „Tranzy”, lansată de CTP Iași.

Aplicația oferă detalii actualizate despre linii, minutele de sosire a mijloacelor de transport în stație și rutele optime în funcție de punctul de plecare ales, alerte de trafic, vehicule și distanța până la destinație. Cu ajutorul aplicației se poate vedea harta actualizată a stațiilor de transport public din oraș. Aplicația caută poziția utilizatorului pentru a găsi cea mai apropiată stație de autobuz sau tramvai și traseul optim pentru a ajunge la destinația dorită în cel mai scurt timp. Aplicația „Tranzy” poate fi descărcată gratuit din Magazin Play și App Store.





Comentarii
  • Vrajeala, cand stai in statie 20 de minute s-au chiar mai mult sa astepti autobuzele si ele nu vin iar cand ajung in statie vin cate 2 sau 3 autobuze si dupa aia dai cu pusca dupa ele unde este dispeceratul si dispecerul ce urmareste traficul si graficul autobuzelor.
    Cand suni si spui ca astepti in statie si 30 de minute te minte in fata in loc sa verifice si sa i-a masuri.
    In alta ordine de idei Stoica da vina pe aglomeratia din Iasi ca nu ajung la timp mijloacele de transport in statie, dar pe traseul 9 si traseul 3 mijlocele de transport vin aproape la 5 minute unul de altul iar la altele asa cum am zis astepti serios sa-ti vina un mijloc de transport.
    Zilnic sunt trimise pe trasee exterioare Iasului in Mitoslava, Tomesti, Ciurea autobuze euro 6 (cumparate din banii iesenilor) in timp ce in oras pune autobuze second hand, este corect fata de ieseni eu nu cred asta.
    1. scoti 50 de autobuze (cumparate din banii iesenilor) si le trimiti pe trasee in zona metropolitana vaduvind Iasul si iesenii de 50 de autobuze noi cu aer conditionat atat de necesar acum in pandemie cand trebuie sa aerisesti autobuzele mai ales ca vin supraaglomerate si nu respecta de multe ori normele impuse de pandemie.
    2. prin numarul mare de calatori in masina gemurile se aburesc si atunci putem pune problema ca CTP (Stoica) poate imbolnavi calatorii prin crearea conditiilor de raspanire a coronavirusului.
    Deci nu mai punem problema dand vina pe traficul din Iasi ci pe MANAGEMENT in CTP.

  • Oare cine scrie aceste articole stie cu adevarat ce se intimpla in oras sau isi bate joc de noi ? De ce ? Iata :

    Soferii CTP se joaca cu viata oamenilor minut de minut. In intersectia Bdul Poitiers -Podul Bucium si hotel Europa, spre Tg Cucu, pt ca au proiectat aiurea statiile, autobuzele nu asteapta pe banda 1 verdele de la semafor pentru a vira la stinga. Cum au inchis usile, soferii trec pe rosu si se baga in fata coloanei. De acolo nu vad cind se face verde, pentru ca semaforul e mult in spatele lor. La Podul Bucium, se poate, pentru ca dupa trecere, mai sint montate 2 semafoare. Autobuze pline cu calatori, la ore de virf sau seara, cind ploua, trec pe rosu, se baga in fata coloanei. Cum pleaca si dupa ce se ghideaza acel sofer inconstient si iresponsabil care a trecut pe rosu in intersectia de la hotel Europa ? Se uita in oglinda ca sa vada cind pleaca ceilalti ? Va rog sa realizati inconstienta criminala a soferilor de la CTP dar si a politiei care minut de minut, ora de ora, zi de zi, asista la incalcarea legea ce pune in pericol viata a mii de oameni. Si situatia e asa de ani de zile. Mentionez ca in acel loc exista o camera circulara si in prezent.

  • Soferi CTP opresc la 1 sau 2 metri de bordura. De cele mai multe ori, batrinii sau persoane care au o mobilitate mai dificila (ex. persoane cu handicap, femei insarcinate etc) urca foarte greu. La fel e si la coborire. De ce atita nepasare si nesimtire ? Aceasta situatie se intimpla si cind statiile sint libere, adica nu este nici o masina parcata neregulamentar si care sa impiedice autobuzul sa se apropie de bordura. Asta nu se vede cu acele camere performante ?

  • La capat Copou si capat Pacurari, autobuzele stationeaza neregulamentar in rond, punind in pericol pe ceilalti soferi. Uneori, in aceste ronduri, stationeaza si cite 2-3 autobuze. Asta se vede la Dispeceratul Central al Companiei de Transport Public Iasi ? Dar domnul Anastatiu, integralist la acelasi dispecerat a vazut ? Dar doamna Carmen GHERCA (neam cu directorul Gherca ca asa-i in firmele de stat) a vazut ceva ?

  • Comportamentul in trafic al soferilor de la transportul in comun este demn de cea mai joasa speta de golani. Majoritatea conduc vorbind la telefonul
    mobil ori discutind cu colegi pe care ii iau pe traseu. Sa vedeti mai ales in perioada orelor de schimb. Autobuzele sint pline de calatori si ei
    discuta facind analiza tarii, vecinii, treburile, salariile, birfele de actualitate si altele. Nu opresc corect in statii. Desi exista multe statii cu alveole, ei nu le folosesc. In felul acesta, calatorii urca greu, autobuzul oprit impiedica ceilalti soferi sa inainteze si ii expun pe calatori la accidente, La capat de linie, peste tot este o debandada. La rond Agronomie, la capat Pacurari, stationeaza dezordonat in rond. Legea interzice acest lucru, in fiecare rond existind indicatoare cu Oprirea si stationarea interzise. La capat Dacia e dezastru. Tramvaiele sint oprite inaintea trecerii de pietoni, vatmanul coboara, lasa tramvaiul gol, de cele mai multe ori cu motorul pornit si traverseaza la ghereta sau la magazinul de
    cafea. Va imaginati cit de iresponsabili sint ? De ce sint lasate aceste lucruri fara control si masuri impotriva lor ? Mai am o intrebare : Am vazut deseori vatmani sau soferi de autobuze cu casti, unii cu casti in ambele urechi. Probabil ca ascultau muzica sau vorbeau la telefon. Intrebarea mea este cum se comporta un astfel de individ cind intr-o intersectie patrunde o masina de urgenta (Politie, Salvare, SMURD) ? Ce aude el ? La ce este mai atent ? La muzica sau la Salvarea care suna ? Soferii si vatmanii, din pacate, astazi in Iasi, sint o imagine foarte proasta pentru oras. E regretabil ca nimeni nu vede.

  • Dacă sar face benzi unice ca la Cluj poate n-am mai avea atâtea reclamați dar na mai bine arunci cu noroi, de mașinile care stau la dublaj pe bulevardul păcurari cu avariile puse alea nu se vad, de taximetriști care ocupă aveolele, de cocalari de ocupa o bandă în Tudor să meargă la amanet de alea nu zici nimic tu ai ceva cu șoferi de autobuz am înțeles.

  • Auzi la el vatmani lasă motorul pornit, pai mai vacă cum să tragi la bordură când colțul din dreaptă agață bordura sau eventual aveola, stația e plină de mașini cu avariile puse bănuiesc că ai doar cat B altfel nu îmi explic Sf din capul tău și încă o grijă ai tu căștile din urechile șoferilor să scrii câte accidente au fost între autobuze, tramvaie și salvări cred că ești bolnav iremediabil.

  • Popescu asta are comentariile salvate,iar cand apare un articol despre ctp el le reia ca o placa stricata.Bine punctat de cel mai de sus „bolnav iremediabil”.Si batran ,dupa frustrarile care le are.

Adauga un comentariu