În mai puțin de zece zile va avea loc primul tur de scrutin pentru alegerile prezidențiale. Pe buletinul de vot au fost trecute 14 candidaturi, atât independenți, cât și candidați susținuți de unele partide politice. La nivelul județului Iași vor fi deschise 748 de secții de votare, cu două mai mult decât la alegerile europarlamentare din luna mai. Pentru acest scrutin electoral, în județul Iași vor ajunge peste 850 de mii de buletine de vot, acestea urmând a fi distribuite în toate secțiile de votare din cele 98 de localități.
De asemenea, în secțiile de votare vor fi distribuite și peste 3.700 de ștampile, dar și aproape 7.000 de ecusoane pentru membrii acestora.
„În data de 31 octombrie, vom prelua de la București buletinele de vot necesare pentru județul Iași. Vom beneficia de 858.195 buletine de vot, precum și de 3.740 de ștampile. De asemenea, vom primi și 808.0002 timbre autocolante. Cei care vor fi în secțiile de votare vor primi 6.732 ecusoane. Vor fi câte nouă bucăți pe fiecare secție, în toate cele 748 de secții de votare din județ”, a spus prefectul Marian Șerbescu.
În județ, pe listele electorale au fost trecuți 775 de mii de alegători cu drept de vot.
Program special la DLEP
Alegerile prezidențiale din cursul lunii viitoare vor aduce un program special și la Direcția Locală de Evidență a Persoanelor (DLEP) Iași. Pentru ambele tururi de scrutin, din 10 și 24 noiembrie, DLEP Iași a luat o serie de măsuri suplimentare pentru soluționarea cererilor legate de eliberarea actelor de identitate. Astfel, Serviciul de Evidență a Persoanelor din cadrul DLEP (cu sediul în incinta Iulius Mall) va avea un program prelungit de lucru cu publicul. Pentru eliberări de acte de identitate, de luni, 4 noiembrie, până miercuri, 6 noiembrie, între orele 8:00 și 16:00. Pentru primiri și eliberări de acte de identitate, sâmbătă, 9 noiembrie, și sâmbată 23 noiembrie, între orele 8:00 și 16:00. Pentru primiri și eliberări de acte de identitate, duminică, 10 noiembrie, și duminică, 24 noiembrie, între orele 7:00 și 21:00.
DLEP va adapta programul de primiri de documente în această perioadă, dacă va fi cazul, în funcție de numărul de solicitări din ziua respectivă. Astfel se pot rezolva toate solicitările de eliberare a actelor de identitate persoanelor cu drept de vot.