Prima pagină » Business în România » Piața muncii din România se reinventează! Soluțiile urgente ale angajatorilor pentru a atrage tinerii! 
Piața muncii din România se reinventează! Soluțiile urgente ale angajatorilor pentru a atrage tinerii! 

Piața muncii din România se reinventează! Soluțiile urgente ale angajatorilor pentru a atrage tinerii! 

26 sept. 2025, 12:00,
Mirela Gabriela Todosi în Bzi.ro

Piața muncii din România se reinventează! Generația Z, tinerii născuți între 1997 și 2012, se conturează nu doar ca fiind numeroasă, ci și ca viitoarea cea mai puternică generație din punct de vedere financiar. Tot mai multe companii și firme celebre din țară vin cu programe de formare inedite și cu bonusuri în funcție de nivelul de performanță atins la job. Iată soluțiile urgente ale angajatorilor pentru a atrage tinerii!

Piața muncii din România se reinventează!

România se află pe locul 16 în topul țărilor care derulează cele mai multe campanii digitale dedicate Generației Z, potrivit unui studiu realizat o companie globală de AdTech. Studiul arată că România se află înaintea multor state în privința campaniilor și cursurilor pentru Generația Z. Grecia ocupă primul loc în clasament. Generația Z este exigentă și greu de mulțumit, conform analizei. Din acest motiv, multe firme vin cu oferte atractive de angajare pentru tineri.

„Gen Z este prima generație crescută complet online. Se simt ca acasă pe social media, în e-commerce și pe toate platformele digitale. Se mișcă rapid între aplicații, conținut și magazine online și se așteaptă ca brandurile să le țină pasul. Cine întârzie să învețe cum să comunice cu ei s-ar putea să rămână în urmă nu doar ca imagine dar şi ca venituri”, a explicat Mircea Olaru, Senior Business Development Manager la Eskimi România.

Probleme la angajare pentru tinerii din Generația Z

Tinerii din Generația Z se confruntă cu probleme la angajare și au standarde tot mai ridicate, iar cei care reușesc să se angajeze riscă să fie dați afară dintr-un motiv anume. Tinerii din Generația Z recurg la o nouă tactică menită să dea impresia că sunt ocupați la muncă, fără a munci de fapt cu adevărat. Metoda se numește task-masking și presupune folosirea unor trucuri precum tastatul zgomotos, purtarea căștilor sau deschiderea repetată a unui document, toate pentru a da impresia unei activităţi intense.

Angajatorii sunt foarte atenți la comportamentul celor din Generația Z și sunt nevoiți uneori să facă disponibilizări în masă. Un raport recent a arătat că firmele sunt nemulțumite de angajații din această generație. Angajatorii constată că tinerii din Generația Z nu respectă regulile de pe piața muncii. Cei din Generația Z, abia ieșiți de pe băncile facultății, care vor să se angajeze, vor salarii mari, program flexibil de muncă și bonusuri pentru ore suplimentare sau pentru performanță. Deși nu au experiență în muncă, unii tineri din Generația Z nu sunt dispuși să aibă răbdare, să avanseze treptat și preferă să își dea demisia. Potrivit Eurostat, cei mai mulți tineri între 15 și 29 de ani care nu au loc de muncă sunt în România. Angajatorii constată că tinerii din Generația Z nu respectă regulile de la job, au dificultăți de comunicare și nu sunt dispuși să lucreze în echipă, nu gestionează bine și politicos feedback-ul negativ și nu respectă programul de muncă. Cu toate acestea, tot mai multe companii și firme din România investesc în programe prin care să atragă tinerii Generației Z pe piața muncii. România se confruntă cu o criză a forței de muncă și cu un număr mare de tineri care nu lucrează sau abandonează școala de la o vârstă fragedă.

Donație lunară
Donează lunar pentru susținerea jurnalismului de calitate

Donație singulară
Donează o singură dată pentru susținerea jurnalismului de calitate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
05 decembrie 2025
05 decembrie 2025