Primăria Municipiului Iași demarează o campanie de identificare și ridicare a autovehiculelor abandonate din oraș. În luna martie 2025 au fost casate 59 de autovehicule, iar în perioada următoare urmează să fie ridicate alte 33 de autovehicule.
Primăria Iași ridică autovehiculele abandonate din oraș
Această măsură este necesară să fie aplicată pentru că, în orașul Iași, există o multitudine de mașini care încurcă circulația, stochează praful și ocupă alte locuri de parcare ce pot fi destinate persoanelor care chiar au nevoie de ele.
Prin această campanie de curățenie a fost semnată o nouă dispoziție, prin care 33 de autovehicule abandonate vor fi ridicate de pe domeniul public și casate. În total, doar în luna martie 2025, au fost casate 59 de autovehicule, iar în ultimii trei ani au fost îndepărtate peste 600 de autovehicule abandonate. În plus, în urma somațiilor emise de municipalitate, aproximativ 2.500 de proprietari și-au ridicat mașinile, fie casându-le, fie depozitându-le pe proprietăți private. Astfel, peste 3.000 de vehicule abandonate nu mai blochează străzile și parcările orașului.
În cazul în care proprietarii nu își ridică autovehiculele abandonate în termen de 10 zile de la data publicării acestor somații de către asociațiile de proprietari, Primăria Municipiului Iași va demara procedurile legale de identificare, ridicare și valorificare a acestora, conform legislației în vigoare.
O altă problemă ce vizează mașinile din Iași este reprezentată de parcarea neregulamentară a acestora. Zeci de mașini sunt ridicate, frecvent, de către polițiștii locali, iar șoferii se aleg cu amenzi.
Iată cum funcționează această măsură luată de Primăria Iași
Deținătorii acestor autovehicule abandonate au obligația de a le muta, întrucât acestea ocupă, ilegal, locuri de parcare sau spații publice, într-un oraș aglomerat cu aproximativ 200.000 de mașini și un trafic anevoios.
Primăria Iași acționează prin identificarea de către Poliția Locală a mașinilor, somarea proprietarilor, iar apoi urmează declararea ca abandonate și ridicarea de către Servicii Publice SA. Ultimul pas este casarea conform legislației în vigoare.
Acest fenomen al mașinilor abandonate afectează circulația celorlalte autovehicule, dar și a pietonilor, iar accesul echipajelor de intervenție poate fi blocat frecvent. Ele degradează și aspectul urban, dar reprezintă și o sursă de poluare.
Asociațiile de proprietari sunt rugate să afișeze somațiile la scările de bloc, iar cetățenii pot semnala cazuri de autovehicule abandonate la numărul de telefon 0232.267.582. Aceste somații care sunt trimise de către primărie reprezintă un apel la responsabilitate civică și legală. Campania nu are scopul de a sancționa cetățenii, ci de a conduce la rezolvarea unei probleme care afectează tot orașul.
Peste 3.000 de autovehicule abandonate sau nefolosite au fost îndepărtate de pe străzile Iașului. Primăria Iași, alături de Poliția Locală Iași, va continua, în perioada următoare, să demareze procedura legală de ridicare și valorificare a mașinilor abandonate.
Vin, verifica, locatarii muta
rablele pt o zi si apoi apar din nou. Spatiile verzi au devenit depozite de gunoi in ultimii ani. Totul cu spaga anuala aferenta de 100ron la politia locala. E mai ieftin asa
Ăștia cu rablele părăsite se fac, că fac treabă. Caz concret în cartier la mine: au pus somație pe o mașină abandonată. Corect. După zece zile rabla a dispărut din parcare din fața blocului. A apărut discret, în parcarea din spatele blocului. Așa se fac , că fac treabă angajații primăriei.