Titlurile zilei

Primele SCHIȚE pentru modernizarea Aeroportului Iași. Cum arată noul terminal de pasageri și parcarea etajată de lângă aerogară – DOCUMENT – GALERIE FOTO

Publicat: 19 feb. 2021
Terminalele T2 și T3 pentru pasageri de la Aeroportul Internațional Iași
Modernizarea Aeroportului Iași a ajuns la stadiul de schițe, proiectul urmând a fi avizat de plenul CJ Iași, pentru a fi depus la Comisia Europeană

Noul masterplan de dezvoltare de la Aeroportul Iași a fost bătut în cuie. Oficialii regiei aeroportuare au cerut plenului Consiliului Județean Iași avizarea variantei de dezvoltare pe zona de Vest, actuală zonă a terminalelor de la aeroport. Proiectul va fi supus aprobării CJ pentru a fi depus la finanțare din fonduri europene. Iată cum arată în premieră primele schițe cu cel mai important proiect de la Aeroportul Iași din ultimii ani

Aeroportul Internațional Iași va intra într-un proces complet de modernizare în următorii ani. Regia aeroportuară a demarat noul masterplan de modernizare, proiectul urmând a cuprinde o extindere a zonei actuale. Conform unui proiect ajuns la Consiliul Județean Iași, din cele două variante luate în calcul, cea pe Est și cea pe Vest, a fost preferată a doua chestiune. Varianta de dezvoltare pe Vest, respectiv scenariul 2, va cuprinde un terminal de pasageri (rezultate – 1.250 pasageri / ora de vârf — plecări – 1.250 pasageri ora de vârf – sosiri), dar și un terminal cargo ( zona procesare 2.850 mp- parter).

În calcul au fost luate și o zonă administrativă de 1.100mp (P+1), precum și mai multe poziții de parcare a aeronavelor. Este vorba despre 13 poziții pe platforma existentă, dar și alte 10 poziții pe o viitoare platformă. În plus, a fost luată în calcul și o parcare de scurtă durată (etajată) cu 590 de locuri, precum și o parcare de lungă durată, pentru angajați, cu 485 de locuri. Varianta este considerată a fi cea mai viabilă, dar fără posibilitate de alte extinderi ulterioare.

Modernizarea Aeroportului Iași: Terminalele T2 și T3 vor dispărea

Ce presupune noul proiect de modernizare la aeroportul ieșean? Practic, terminalele de pasageri actuale T2 și T3 vor fi demolate pentru a face loc unui terminal de capacitate mult mai mare. Documentul a fost semnat de directorul interimar Vasile Stoicea și avizat de Consiliul de Administrație de la aerogară.

„Așa cum a rezultat din analiza multicriterială prezentată de proiectant în cadrul Raportului III, pentru a se rezolva principala disfuncționalitate a aeroportului, și anume capacitatea insuficientă de procesare a celor 3 terminale de pasageri existente, într-o primă etapă de dezvoltare, până la finalul anului 2023 (interval ce corespunde programării bugetare 2014-2020, pentru care sunt deja alocate fonduri în cadrul programului POIM), se pot realiza un nou terminal de pasageri și o parcare auto dimensionate pentru volumul de pasageri rezultat din studiul de trafic. Ulterior, în funcție de necesități, se vor realiza în următoarea programare bugetară celelalte obiective necesare (turn de control, terminal cargo, extindere suprafețe de mișcare, căi rutiere de acces etc.)”, se arată în documentul semnat de Vasile Stoicea.

Cum va arăta noua construcție de la Aeroportul Iași?

Conform planului, Terminalul nou va cuprinde mai multe facilități. De exemplu, la subsolul noului Terminal de pe partea de Est, vor fi amplasate spații pentru controlul de securitate al bagajelor de cală. De asemenea, tot acolo va fi și sistemul BHS, spațiile pentru descărcarea bagajelor la sosiri interne sau internaționale și punerea lor pe benzile care le vor duce la parter. Acestea vor ajunge în holurile pentru recuperarea bagajelor sau procesarea bagajelor din fluxul de tranzit.

„La parter va fi holul public de intrare/ ieșire din/spre zona acceselor auto și a parcărilor. În hol se află și zona de check-in, atât în sistemul clasic cu pupitre, cât și în sistemul de aparatură pentru selfcheck-in, plus zona de așteptare aferentă. Vor mai fi zone de așteptare pentru sosiri interne și externe, spații comerciale, cabinet medical de prim-ajutor, oficii bancare și bancomate pentru schimb valutar, spații pentru agențiile turistice, ticheting, cumpărare bilete transport în comun sau apelare taxiuri etc.

Tot la parter vor fi amplasate holurile de sosiri din zborurile interne și internaționale și sălile de recuperare bagaje legate de aceste holuri de sosiri. La rândul lor, holurile de recuperare bagaje sunt legate de zonele de așteptare din holul public. Holul de sosiri internaționale va avea o sală unde vor accede pasagerii de pe platforma de avioane și va fi și zona de așteptare pentru controlul pașapoartelor sau altor documente de călătorie”, se mai arată în proiectul legat de modernizarea Aeroportului Iași.

Două parcări noi la Aeroportul Iași

La capitolul costuri, s-a avansat suma de 758,1 milioane lei (157,9 milioane euro) pentru obiectivele aeroportuare. La acestea se adaugă 36,1 milioane lei (7,5 milioane euro) pentru căile de access. Mare parte din fonduri ar urma să fie obținute prin fonduri europene, după cum au mai arătat cei de la Aeroportul Iași. Proiectul legat de modernizarea Aeroportului Iași mai cuprinde și o nouă parcare pentru pasagerii care vin cu mașinile și una pentru angajați. Cea pentru pasageri va fi amenajată în fața terminalului de pasageri cu o capacitate de peste 500 de locuri de parcare.

„Parcarea este prevăzută cu două intrări (3 bariere de acces cu plata) și două ieșiri (3 bariere de ieșire). Structura rutieră a parcării este de tip rigid, cu îmbrăcăminte din beton de ciment dimensionată pentru un trafic auto ușor”, se mai arată în proiect. Parcarea de lungă durată va avea peste 600 de locuri de parcare.

Vezi AICI documentul de modernizare al Aeroportului Iași.





Comentarii
  • Ati vazut aeroarile de la Brasov si Cluj, dece dracu nu va duceti si pe verticala.
    Dece nu faceti o aeroara etajata, uitati-va la proiectul aeroarii din Brasov facuta cu banii CJ-ului cum arata.
    Aeroportul din Brasov va fi al treilea aeroport din Romani, ca marime, dupa Aeroportul Otopeni si cel din Cluj.
    Dece ne complacem in mediocritate in continuare.
    Ati auzit, aeroportul din Brasov va avea linie de tren electrificata.
    Aeroportul din Iasi ce va avea, se va ajune la el tot pe strazi intoetocheate late de 7 metri pe care mai sunt parcate masini.
    Construiti naibi un terminal functional dar si cu o Arhitectura moderna pe masura unui judet ce a trecut 1 milion de locuitori al doilea dupa Bucuresti in Romania.

  • NICIODATA ASTA E UN PROIECT BODICA SI ANGHELUS IAR PAPAGALUL DE LA C. J. STA IN CUSCA SI DA DIN ARIPI.T3 ESTE DEZASTRU NIMENI NU VINE SA VERIFICE .AM AVUT UN T2 DEZASTRU ANGAJATI SPUN ASA GHERETA ESTE T1 LIDL ESTE T2 KAUFLAND T3 URMEAZA CAREFUR T4 ….LUCREZ DE 8 ANI ACOLO ESTE DEZASTRU ….SAU UMPLUT BIROURILE DE RANDUNELE CARE STAU PE SARMA ESTE UNA LA PERSONAL CARE EFECTIV E TAMAIE STA PE GEAMUL DE LA PERSONAL …A NU ANGAJATA RANDUNEAU DAR ARE SPETA A VENIT IN CUSCA LUI BULGAR….NU STIE CUM SA PRIVATIZEZE PERSONALUL …SFAT ZBOARA DUTEEEE LA RANDUNOI AEROPORTUL NU E GOLANEALA TA …DATI CU CLOR PRIN BIROURI SA PLECE PUTORILE .ADUCETI OAMENI LA OPERATIONAL ACOLO SE FAC BANIIIII PE CARE VOI IMPREUNA CU FINANTELE AI TERMINATI ….DESTEPTARE HOT DE TABLA….

Adauga un comentariu