Pana înregistrată luni seară de serviciile Facebook și ale WhatsApp și Instagram – deținute, de asemenea, de Facebook – vine la scurt timp după ce presa internațională a publicat identitatea „cârtiței” care a furnizat informații confidențiale.
Este vorba despre informații ce atestă că managementul companiei fondate de Mark Zuckerberg era la curent cu efectul nociv al strategiei de a accelera interacțiunile utilizatorilor favorizând un anumit tip de conținut.
„Cârtița” este Frances Haugen (foto), fost manager de produs în cadrul Facebook. Aceasta a strâns mii de pagini cu cercetări interne realizate de companie și le-a distribuit presei, congresmenilor și autorităților de reglementare din SUA.
Haugen și-a dezvăluit identitatea duminică și urmează să depună mărturie marți în fața Congresului SUA în legătură cu impactul rețelei Facebook asupra utilizatorilor tineri
O pană de anvergură a afectat, luni, serviciile Facebook, WhatsApp și Instagram, căderea acestor platforme fiind sesizată de utilizatori pe alte rețele sociale.
Internauții au migrat pe Twitter și pe alte platforme pentru a sesiza incidentul. Au fost afectați utilizatori din Europa, dar și din America de Nord și din America Latină, conform mesajelor postate.
În cazul României, downdetector.com consemnează un vârf al raportărilor la ora 18.43, cu peste 3.400 de incidente semnalate.
Andy Stone, un purtător de cuvânt al Facebook, a postat pe Twitter: „Suntem conștienți că unii utilizatori întâmpină probleme când încearcă să acceseze aplicațiile și produsele noastre. Lucrăm să readucem lucrurile la normal pe cât de repede posibil și prezentăm scuze pentru inconveniente”.
New York Times remarcă faptul că, în vreme ce problemele platformei Facebook sunt relativ comune, o astfel de pană, care afectează toate aplicațiile de mesagerie și de postare de conținut, este rară.