În cadrul Schemei de Granturi ”Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar”, la Şcoala Gimnazială „Veronica Micle” Iaşi se implementează proiectul cu titlul PNRAS-MATE-VERONICA MICLE IAȘI (cod F-PNRAS-1-2022-0932) aferent Contractului de finanțare Nr.75 / PNRAS / ISJ / 26.09.2022, proiect ce se desfăşoară pe durata a 36 de luni, începând de la data semnării acestuia.
Pe lângă obiectivul general al proiectului reprezentat de reducerea părăsirii timpurii a școlii, obiectivele specifice propuse a fi îndeplinite până la finalul desfășurării proiectului se materializează printre altele, în scăderea ratei de risc de abandon școlar la nivelul claselor de gimnaziu, creșterea ratei de participare la Evaluarea Națională, reducerea absenteismului școlar, creșterea mediei anuale la disciplinele din ariile curriculare Matematică şi Ştiinţe ale Naturii și Limbă și Comunicare, creșterea motivației elevilor în ceea ce privește participarea la activitățile școlare, îmbunătățirea cunoștințelor cadrelor didactice cu privire la modalitățile de lucru cu elevii aflați în risc de abandon, precum și cu privire la utilizarea mijloacelor digitale de predare-învățare-evaluare, respectiv creşterea gradului de implicare a părinților în educația copiilor prin ateliere de educație parentală (informare care să-i ajute să înțeleagă importanța educației și rolul lor în dezvoltarea copiilor).
Grupul țintă al proiectului este format din elevii de gimnaziu (care beneficiază de activități de prevenire și digitalizare), iar un număr de circa 50 dintre ei, împărţiţi în grupe de lucru, beneficiază de activităţile de intervenţie (remediere, consiliere, sprijin, cât şi extraşcolare). Beneficiarii direcți ai tuturor activităţilor din cadrul proiectului sunt în primul rând elevii participanţi, părinții acestor elevi aflați în risc de abandon, părinţi care participă la atelierele de educație parentală, respectiv profesorii de la clasele gimnaziale care participă la ateliere ce abordează prevenirea abandonului școlar și utilizarea mijloacelor digitale de predare-învățare-evaluare.
Deşi demararea activităţilor din cadrul proiectului s-a realizat cu întârziere, aceasta fiind cauzată de deficienţe de implementare la nivel naţional, în cadrul unităţii şcolare s-a reuşit recuperarea decalajului iniţial printr-o mai bună organizare a tuturor activităţilor şi o implicare eficientă a tuturor celor implicaţi în buna gestionare a acestora.
Astfel, s-au realizat mici lucrări de amenajare a unor spaţii în care se vor desfăşura activităţile viitoare, s-au achiziţionat table inteligente interactive, imprimante, şi urmează a fi dotat cu calculatoare noi şi laboratorul de informatică al şcolii, precum şi achiziţionarea de mobilier specific pentru spaţiile aferente activităţilor.
În ceea ce priveşte activităţile cu elevii şi părinţii, de la începutul proiectului şi până în prezent au fost desfăşurate, conform graficului, activități de dezvoltare a unui climat pozitiv și incluziv, activități de formare autorizate pentru cadre didactice, activități digitale de predare – învățare – evaluare, activități pedagogice și de sprijin (care includ ore de remediere în grup la disciplinele
Limba şi literatura română şi Matematică), activități de consiliere și orientare școlară, activități de educație parentală, precum şi aactivități extra-curriculare (vizite la muzee, activităţi recreative şi ateliere de îndemânare la Complexul Muzeal Naţional “Moldova” – Palatul Culturii Iaşi, activități de dans).
Un aspect demn de remarcat este faptul că activităţile se desfăşoară de regulă în zilele de sâmbătă (pe parcursul a şase ore), de regulă săptămânal, alternând tipurile de activităţi, situaţie în care toţi elevii participanţi beneficiază de o gustare.
Mulţumim tuturor celor implicaţi în activităţile proiectului pentru profesionalismul de care au dat dovadă până în prezent şi dorim finalizarea cu success a acestuia.