National

S-a propus un sistem de feedback elevi-profesori la finalul fiecărui semestru

Publicat: 19 apr. 2021
Într-o sală de clasă sunt prezenți elevi care au mâna ridicată
S-a propus un sistem de feedback elevi-profesori de către Consiliul Național al Elevilor

Consiliul Național al Elevilor a propus un de feedback la terminarea fiecărui semestru, totul va fi în anonimat pentru ca fiecare să poată să-şi spună părerea fără a avea vreo reținere. Conform articolului 7, alin. aa) din Statutul Elevului, aprobat prin OMENCŞ nr. 4742/2016, elevilor le este permis dreptul de a acorda un feedback cadrelor didactice care predau la clasele respective. În acest fel se pot identifica cele mai eficiente cadre didactice.

Procesul de acordare a unui feedback este valabil și acum, însă de foarte puține ori este pus în aplicare. În unitățile de învățământ din România comunicarea deschisă dintre elevi, profesorii și schimbul de feedback este inexistent. Din acest motiv Consiliul Național al Elevilor a propus Ministrului Educației procedura de acordare a feedback-ului semestrial.

Întrebări care se vor afla în chestionar

În chestionar vor fi prezente întrebări privind încurajarea profesorilor, participarea la oră, metodele inovaţie de predare a materiei, ritmul de parcurgere a materiei și atmosfera generală din cadrul orelor de curs. Răspunsurile elevilor vor fi măsurate în funcţie de participarea la ore.

„După aproape 5 ani de când elevii au dobândit dreptul de a acorda feedback semestrial cadrelor didactice, Consiliul Naţional al Elevilor a propus crearea unui instrument de feedback reglementat, care să asigure acordarea corectă a acestuia. Ce ne dorim noi este ca în sălile de clasă din întreaga ţară să pornească dialoguri cu privire la calitatea actului de predare şi învăţare, aşa cum este el perceput de către elevi”, a declarat Rareş Voicu, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor.

Rareş Voicu: „să creeze un canal de comunicare, pentru a construi relaţii de colaborare între elevi şi profesoriț”

„Doar în acest fel vom putea vorbi despre o educaţie de calitate, centrată cu adevărat pe nevoile elevilor.Menirea acestui instrument este, aşadar, să creeze un canal de comunicare, pentru a construi relaţii de colaborare între elevi şi profesori, nu de a căuta vinovaţi sau de a arăta cu degetul. Salutăm decizia Ministerului Educaţiei de a aborda acest subiect, în interesul tuturor elevilor din România”, a mai adăugat Rareş Voicu.

Perioadă extrem de grea, intensă şi complicată pentru mii de profesori

Odată cu cu venirea noului coronavirus pentru elevi și profesori situația nu este una prea bună. Elevii și profesorii ieșeni trebuie să desfășoare orele online pe diverse platforme, programe şi sisteme de învăţare. Un alt aspect abordat și evidențiat de cadrul didactic ține de feedback-ul primit de la elevi.

„Primul semn pozitiv rezidă în aceea că le menținem apetitul și dorința de a învăța pe mai departe, interesul de a fi conectați la școală prin profesori, prin colegi etc. Apoi, că sunt luați în seamă, că știu că cineva are grijă de ei, că le sunt apreciate calități precum responsabilitatea, autonomia personală, putința mersului mai departe oarecum pe cont propriu” , crede profesorul Cucoș.

Ce sarcinii trebuie să preia profesorii:

„De asemenea, prin implicările, interpelările, întrebările pe care le pun profesorilor, atât în legătură cu materia propriu-zisă, cât și cu probleme colaterale; așadar, feed-back-ul este pozitiv și în măsura în care profesorii sunt solicitați. De aceea, profesorul trebuie să preia și sarcini de consiliere de învățare, în unele situații chiar de consiliere psiho-pedagogică, personală. Desigur, când efectivele de elevi sunt mari – și așa este, numărul de elevi la clase este supradimensionat – profesorul poate fi supra-solicitat sau depășit de situație”, mai argumentează universitarul.





Adauga un comentariu