Miercuri, 15 noiembrie, între orele 9-12, toate școlile ieșene care au clase primare și gimnaziale vor testa o aplicație dezvoltată de Centrul Național de Evaluare și Politici în Educație
Această aplicație vizează o colectare mult mai bună a datelor necesare pentru realizarea rapoartelor de la evaluările naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a.
Săptămâna aceasta, miercuri, 15 noiembrie, între orele 9-12, toate școlile ieșene care au clase primare și gimnaziale vor testa o aplicație dezvoltată de Centrul Național de Evaluare și Politici în Educație. Aceasta vizează o colectare mai bună a datelor necesare pentru realizarea rapoartelor de la evaluările naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a.
„Pentru o mai bună colectare a datelor necesare pentru întocmirea rapoartelor de la clasa pregătitoare și a rezultatelor evaluărilor naționale de la clasa a Il-a, a IV-a şi a VI-a, Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație a dezvoltat o nouă aplicație care va fi testată la nivel național pe data de 15 noiembrie 2023, între orele 09.00- 12.00”, se arată în informarea Ministerului Educației pe care a publicat-o Edupedu.ro.
Inspectorul școlar de informatică va centraliza toate informațiile colectate de la școli și le va transmite Ministerului Educației până la data de 20 noiembrie, ora 16:00.
Evaluările de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a sunt elaborate de către Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE). Pentru anul școlar 2023-2024, calendarul acestor evaluări nu a fost încă aprobat.
Evaluarea la clasa a II-a este prima testare la care participă elevii și în cadrul căreia aceștia sunt expuși unor subiecte făcute de altcineva decât cadrul didactic cu care este obișnuit. În anul școlar 2022-2023 evaluarea din clasa a VI-a nu s-a mai susținut, examenele ar fi trebuit să se desfășoare pe 24 și 25 mai, însă au fost amânate în contextul grevei angajaților din Învățământ.
Rezultatele acestor evaluări susținute în școlile ieșene sunt utilizate pentru elaborarea planurilor individualizate de învăţare ale elevilor şi pentru orientarea şcolară către un anumit tip de liceu.