Local

Școala Gimnazială „Alecu Russo” Iași a participat la un proiect finanțat prin programul Erasmus+

Publicat: 05 feb. 2022
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Școala Gimnazială Alecu Russo Iași a participat la un proiect finanțat prin programul Erasmus
Școala Gimnazială „Alecu Russo” Iași a participat la un proiect finanțat prin programul Erasmus+

În cadrul proiectului finanțat prin programul Erasmus+ „Crearea mediilor de învățare incluzive pentru toți elevii – CIEL (cod proiect 2020_1_RO01_KA101_078395), 4 cadre didactice (prof. Mihailescu Luminița, prof. Fotea Elena, prof. Simionovici Oana, prof. Lazanu Bogdan ) ale Școlii Gimnaziale „Alecu Russo” Iași au participat la cursul de perfecționare „Facing diversity: inclusive education strategies for students with few opportunities”, organizat în perioada 24-29 ianuarie 2022, de New Horizons Malta, în Larnaca, Cipru.

Scopul proiectului este îmbunătățirea calității actului educațional prin dezvoltare personală și programe de formare profesională, astfel încât să putem contribui la dezvoltarea dimensiunii europene a școlii, la creșterea gradului de conștientizare a efectelor incluziunii, la îmbunătățirea metodelor de predare și a abordării inovative pentru un număr de 12 cadre didactice ale școlii, care participă la activități de formare organizate în 3 fluxuri.

Cursul „Facing diversity: inclusive education strategies for students with few opportunities” a fost conceput să ofere o înțelegere mai bună asupra dinamicii clasei de elevi, a bunăstării elevilor, a succesului în învățare și a implicării familiale în viața școlilor incluzive, reflectând atitudinea pe care cadrele didactice o pot avea în clasele incluzive, astfel încât să poată preveni etichetarea, izolarea sau chiar bullying-ul elevilor cu cerințe educaționale speciale. Într-o clasă, diversitatea reprezintă un sinonim al înțelegerii, integrării și al oportunităților.

Prima zi de curs a debutat cu exerciții de intercunoaștere, strategii de activare a potențialului creativ al participanților. Apoi, s-a pus în discuție modelul Iceberg al culturii organizaționale( Edward Hall) și s-a utilizat metoda D-I-E – Description, interpretation, evaluation – pentru a face distincția între ceea ce observăm și descriem, ceea ce gândim despre ceea ce observăm (pozitiv vs negativ) și ceea ce simțim despre ceea ce observăm ( pozitiv vs negativ ).

Pe parcursul derulării cursului de formare, s-au organizat activități practice pe care le putem folosi pentru a preveni izolarea și comportamentele perturbatoare de la începutul anului școlar, considerând interacțiunea colegilor și sprijinul acestora ca elemente fundamentale pentru a dezvolta abilitățile sociale, încrederea în sine a elevilor și pentru a face față stresului.

Participanții au avut, de asemenea, ocazia să experimenteze tehnici eficiente de comunicare, tehnici de motivare a elevilor și a cadrelor didactice, să aprofundeze competențele cheie prin diferite tipuri de activități care pot fi puse în practică și în timpul orelor de curs, să discute despre elevii care se confruntă cu numeroase provocări sociale, educaționale, culturale.

Totodată, cursul a facilitat și un dialog intercultural și un schimb de bune practici cu reprezentanți ai unităților de învățământ din alte țări evidențiindu-se asemănările și deosebirile care există între sistemele educaționale din România, Cipru, Polonia. În cele din urmă, participanții au fost instruiți să utilizeze strategii pozitive și practice pentru a îmbunătăți comunicarea eficientă cu părinții și cu restul clasei.

„Școala incluzivă este o necesitate în contextul actual. Dinamica sistemului de învățământ ne obligă să reconfigurăm abordarea și adaptarea conținuturilor astfel încât să asigurăm un mediu prielnic învățării și o șansă în plus pentru fiecare elev. O școală deschisă spre viitor este aceea care reduce barierele în învățare și cultivă relații de susținere reciprocă în comunitate.”- este concluzia împărtășită de membrii echipei de proiect.

Coordonator proiect, director, prof. Oana Simionovici

Adauga un comentariu