Prima pagină » Sanatate » Diete si regimuri » Diabet: acest condiment ar controla mai bine glicemia
Diabet: acest condiment ar controla mai bine glicemia

Diabet: acest condiment ar controla mai bine glicemia

06 aug. 2020, 07:44,
în Sanatate

Scortisoara controleaza glicemia. Dieta joacă un rol major în prevenirea și dezvoltarea diabetului, unele alimente pot chiar preveni riscurile.

Un studiu recent dezvăluie că un condiment, în special, poate fi de folos în controlul glicemiei.

Scortisoara controleaza glicemia

Giulio Romeo, cercetător la Joslin Diabetes Center, din Boston (Statele Unite), și echipa sa, au investigat diferite moduri de a preveni progresia prediabetului, ceea ce este un indicator puternic al riscului de diabet de tip 2.

Astfel, ei au investigat dacă proprietățile scorțișoarei ar putea ajuta la reducerea nivelului de glucoză din sânge, în special la pacienții cu prediabet.

Participanții, toți adulți care suferă de prediabet, au primit timp de 12 săptămâni, fie 500 mg de scorțișoară, fie un placebo, de trei ori pe zi, ca parte a unei diete echilibrate și variate.

Glicemia lor (concentrația de glucoză în sânge) a fost măsurată în mod regulat în această fază de testare, pe stomacul gol, dar și după mese, iar aceste date diferite privind nivelul de zahăr din sânge al fiecăruia dintre pacienți ai fost colectate pentru a fi comparate.

Scorțișoara ar avea un efect pozitiv asupra glicemiei

Comparând rezultatele celor două grupuri, specialiștii au observat că nivelul de zahăr din sânge a crescut la pacienții care au primit placebo și a rămas stabil la pacienții care au consumat scorțișoară zilnic. De asemenea, nivelul glicemiei a fost mai scăzut după mese la pacienții din grupul care a primit suplimente de scorțișoară în comparație cu cel care a primit un placebo.

„La persoanele cu prediabet, 12 săptămâni de suplimentare cu scorțișoară a îmbunătățit nivelul de zahăr din sânge și toleranța la glucoză, cu un profil de siguranță favorabil”, spun autorii acestei lucrări.

Aceste rezultate inițiale sunt încurajatoare, dar „studii ulterioare și mai mari ar trebui să confirme efectele scorțișoarei asupra vitezei de progresie a prediabetului”, adaugă acestea.

Donație lunară
Donează lunar pentru susținerea jurnalismului de calitate

Plată sigură și protejată
Alătură-te comunității noastre de susținători
Donația ta lunară ne ajută să planificăm și să continuăm să informăm corect și echidistant
Donație singulară
Donează o singură dată pentru susținerea jurnalismului de calitate

Plată sigură și protejată
Contribuția ta face diferența
Ne ajuți să rămânem independenți și să aducem informații de care ai nevoie
Articol recomandat
Un turist de 56 de ani a murit după ce s-a prăbușit în apă, în Mamaia
Un turist de 56 de ani a murit în Mamaia după ce s-a prăbușit în apă. Salvamarii și echipajul SMURD au încercat să îl salveze. Tragedia s-a produs în stațiunea Mamaia, unde un bărbat în vârstă de 56 de ani și-a pierdut viața după ce i s-a făcut rău în timp ce se afla în […]
Un turist de 56 de ani a murit după ce s-a prăbușit în apă, în Mamaia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
11 august 2026
11 august 2026
Articole similare