Se schimbă regulile pentru românii care au mașini second-hand din Germania! Mulți șoferi își cumpără o mașină la mâna a doua din Germania și se lasă convinși de aspectul impecabil al vehiculului. Cu toate acestea, dacă șoferul cumpărător nu solicită un raport al mașinii cu reparațiile, riscă pe viitor să aibă probleme cu polița de sigurare și eventualele despăgubiri. Iată ce obligație vor avea șoferii care își cumpără o mașină la mâna a doua din Germania.
Se schimbă regulile pentru românii care au mașini second-hand din Germania!
Companiile de asigurări din Germania folosesc mai multe metode pentru a descoperi daunele anterioare nedeclarate: citirea istoricului de service, măsurarea grosimii stratului de vopsea, consultarea bazelor de date cu daune, solicitarea de informații de la service-uri și analizarea portalurilor de anunțuri auto. O singură lipsă de document poate transforma o poliță de asigurare într-un act inutil pentru șoferul care nu deține raportul mașinii cu reparațiile efectuate în Germania, de unde este achiziționată mașina de către cumpărătorul român.
Persoana care dorește să cumpere o mașină din Germania trebuie să fie atentă la documentele autoturismului pentru a nu avea probleme pe viitor în privința despăgubirilor în caz de accident.
Certificat obligatoriu pentru șoferii cu mașini la mâna a doua
Românii care aduc din străinătate o mașină second-hand au nevoie de un document esențial pentru legalitatea vehiculului și anume de certificatul de autenticitate emis de Registrul Auto Român – RAR. Fără acest document, înmatricularea unui autoturism importat nu se poate face, iar vehiculul nu poate circula legal pe drumurile publice din România. Procedura de obținere a certificatului de autenticitate implică programarea la RAR, unde se realizează o inspecție amănunțită a vehiculului, fără a afecta sau modifica vreun element al mașinii sau al documentelor. La controlul RAR este verificată originalitatea și integritatea principalelor componente de identificare ale mașinii, corelarea datelor din documentele oficiale cu realitatea tehnică a vehiculului și autenticitatea formularului tip care confirmă înmatricularea anterioară (pentru mașinile care vor fi înmatriculate prima dată în România). Certificatul este valabil pentru o singură înmatriculare și are o durată maximă de 60 de zile de la data eliberării, notează capital.ro.
Șoferii trebuie să obțină certificatul de autenticitate în câteva situații clare: la prima înmatriculare în România a unui autovehicul second-hand, indiferent dacă provine din Uniunea Europeană sau din afara acesteia și pentru vehiculele care nu au mai fost niciodată înmatriculate și care necesită omologare tehnică. Șoferii români trebuie să mai știe că au nevoie de un certificat de autenticitate emis de RAR pentru mașinile la mâna a doua aduse din străinătate. Documentul confirmă că mașina respectă toate specificațiile tehnice și că nu are modificări ilegale. Certificatul de autenticitate RAR este important pentru orice cumpărător sau vânzător de mașini la mâna a doua în România.
Totodată, românii care vor să își cumpere mașină second-hand din Germania trebuie să dețină un document cu istoricul de reparații. În caz contrar, noul proprietar riscă să nu poată fi despăgubit de firmele de asigurare în caz de accident.