Actualitate

Senatorul Vasile Toma: ‘Vremea vorbelor a trecut de mult timp” (P)

Publicat: 14 iul. 2020

Senatorul Vasile Toma afirmă marți, 14 iulie 2020, faptul că vremea vorbelor a trecut de mult timp și se va demara o procedură legislativă prin care se vor stabili o serie de termene clare pentru construcția și deschiderea circulației pe autostrada Ungheni – Iași – Târgu Neamț – Târgu Mureș.

„Am demarat procedura legislativă prin care stabilim termene clare pentru construcţia efectivă şi deschiderea pentru circulație a autostrăzii Ungheni—Iasi-Tg Neamt-Tg Mureș.

Astăzi am susținut şi am semnat raportul de admitere al acestui amendament la Legea Autostrăzii Unirii. Votul în Comisia pentru Transporturi şi Infrastructura a Senatului României a fost în unanimitate!

Mulțumesc colegilor senatori pentru susținere, indiferent de apartenența politică.

Ministerul Transporturilor trebuie să înceteze cu bâlbele şi să îşi asume un termen clar pentru finalizarea efectivă a construcţiei, recepţionarea şi deschiderea circulației A8 Ungheni-IASI-TG. NEAMT-Tg. Mureș.

Dacă va continua seria de amânări, anulări şi tergiversări de proceduri, vom stabili prin LEGE un termen clar, fix, pe care să îl respecte toate partidele care ajung la guvernare.”, a declarat senatorul Vasile Toma.

Demersurile pentru realizarea autostrăzii continuă

Senatorul ieşean Vasile Toma, secretar al Comisiei pentru Transporturi şi Infrastructura a Senatului României, continua seria demersurilor pentru realizarea autostrăzii A8, Ungheni-Iai-Tg Mureş.

„Autostrada Unirii poate fi, şi trebuie să fie finanţată, prin intermediul programului european ”NEXT GENERATION EU”.

Pentru că, ştim deja cu toţii, bugetele multianuale ale UE permit alocarea a numai aproximativ 2 miliarde de euro pentru construcţia de autostrăzi într-un interval de 7 ani. Aceasta este suma prevăzută în bugetul aferent anilor 2014-2020, strict pentru autostrăzi, şi nu există deocamdată motive să credem că va putea fi mărită substanţial în următorul exerciţiu, 2021-2027. Ori, numai finalizarea proiectelor aflate în derulare în sudul şi vestul ţării, necesită peste 4 miliarde de euro.

Chiar dacă pentru noi, ieşenii şi toţi ceilalţi moldoveni, promisiunile îmbrăcate în vorbe mai mult sau mai puţin pompoase, au trecut, am urmărit zilele trecute recitarea unui plan de investiţii. Program pentru care nu există, ce e mai important: sursa concretă de finanţare.

Astfel, după multiplele amânări, tergiversări şi anulari din ultimele 8 luni, ale diverselor etape de realizare a autostrăzii A8, neprecizarea surselor clare de finanţare a acesteia a sporit neîncrederea. Cu atât mai mult cu cât, deşi clamează dorinţa de realizare a autostrăzii A8, guvernanţii actuali îşi arata „voinţa”, culmea, prin dublarea, „din pix”, a valorii acestui proiect.

Deziluziile au crescut pentru că, dacă în grădina de restaurant premierul vorbea de legătură Moldovei cu vestul ţării prin intermediul autostrăzii Iasi-Tg Mureş totuşi, seara, la televiziuni, uita Planul de investiţii şi, schimbând placă, preciza autostrada Bacau-Brasov. Mai putem vorbi de încredere cu asemenea exemple?”, a menționat senatorul Vasile Toma.





Comentarii
  • Domnule senator ati facut o declaratie corecta datorita faptului ca numai sunteti la guvernare. Cand ati fost la guvernare ati ingropat acest proiect ( a se vedea declaratiile facute de fostul ministru al transporturilor Sova care a comandat un studiu din care sa rezulte ca cea mai buna solutie este autostrada Bacau-Brasov deoarece dumnealui este din Bacau si stabileste prioritatile de finantare cum doreste. Deasemenea a declarat ca autostrada A8 nu se va face din cauza problemelor de mediu. In concluzie PSD a blocat 3 ani de zile acest proiect ptr interesele personale a unui ministru.

  • Senatorul melcilor!!! Cred că ar mai vrea un nou mandat că timp de 4 ani nu a reușit să facă nimic pentru noi doar pentru el, Vasile ești o nulitate că și predecesorul tău din zonă, rusine ca esti tanar te-ai axat doar pe măgarii ieftine și ai fost presul lui Popa.

Adauga un comentariu